• Msofie

BIM Augusti 2020

Oj min tapp gick från as högt upp imorse till låg nu, vad menas med detta? Är det vanligt att den ändrar position så fort.?

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 20:53:10 följande:

Asså, den kan faktiskt ändra sig snabbt har jag också märkt.. Tex min tapp stängde sig och blev bakåtriktad efter första äl-försöket denna cykeln så trodde att jag hade ägglossat men dagen efter fick jag fertilt sekret igen och sen så var den vidöppen dagen efter igen.. Så ja.. Den lever sitt eget liv :) men man kan ändå få ett hum iaf hur gästvänlig hon verkar :)

Okej, intressant! Det är första månaden jag kollar tappen så har noll koll, tack för du förklarar!
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-09 06:10:41 följande:

Tack för länken, ska skicka den till honom!

Vad tråkigt att höra om din oro. Jag förstår verkligen hur du känner. Jag är precis likadan vad gäller struktur i livet och jag har liksom planerat min framtida graviditet. Jag ska börja försöka och så kommer jag bli gravid inom tre månader. Det har liksom inte funnits något annat tankesätt så jag kommer kanske också bli nedslagen om min mens kommer och det tar tid. Det krävs verkligen MYCKET för att en kvinna att bli gravid och det är så galet vilken komplicerad process det är. Allt måste verkligen matcha perfekt.. Jag är glad att jag hittar hit och kan få tips och råd om processen härifrån <3

När har du bim denna månad?

Hoppas verkligen att det går snabbt för er och ni blir gravida inom den tiden! Jag tänkte att jag skulle ha en bebis vid årsskiftet, men icke.

Jag vet aldrig på förhand när jag ska ha min BIM men mycket tyder på att min ÄL var typ inatt, temp, ÄL test och tappen. Så då blir min BIM 23/8. En dag efter jag fyller 25, så det hade ju varit fint : )
  • Msofie
    Bäbiiiis skrev 2020-08-09 09:32:14 följande:

Cd17 ser ut att kunna varit en lh-stegring och ägglossning kanske cd18 någon gång efter tempning eftersom du har en dipp på cd19 om jag räknar rätt på dagarna. Hoppas!

Tänkte mer på stegringen igår samt att tempen åkte upp 0,3 grader, tänkte att det kanske var en ÄL igår!
  • Msofie
    Myran1234 skrev 2020-08-09 09:54:52 följande:

Stort grattis till er som plussat! :) Det måste vara en helt underbar känsla!! :)

Jag känner mig väldigt låg just nu. Allt känns så hopplöst och det känns som att det är något fel på mig. Varför blir jag inte gravid? Jag försöker tänka positivt och fastän jag rent logiskt fattar att fyra misslyckade försök inte är något att prata om så är jag väldigt ledsen just nu. Jag kan inte sluta fundera på om det är något som inte står rätt till. Känns som att min ålder på 34 år också blir en utmaning även fast jag vet att det inte behöver vara så. Man googlar och googlar, försöker finna svar man sen sitter man här igen och det enda man kan göra är att vänta. :(

Förlåt tjejer om jag kommer in här med negativ energi, men behöver få skriva av mig. Det är så himla fint att se den fina ton och pepp som finns här i tråden. <3

BIM 16/8 och jag hoppas så, men är redan inställd på att mensen kommer enligt utsatt tid. :(

Förstår vad du menar, även jag är sjukt låg idag! Vi är på vårt 5 försök nu med och känner igen väldigt mycket av de du beskriver. Jag var ledsen över detta redan på försök två, fast som du säger det kanske inte är logiskt för 4 försök inte är så mycket. Rätt säker på att jag hade ÄL igår, men inte lyckats få till det så mycket som hoppats pga sambon haha, så är redan inställd på att det är kört med.

Men varför skulle det inte hända oss denna månaden liksom! Försöker hålla modet uppe. Har BIM 23/8.
  • Msofie
    Fruffe skrev 2020-08-09 12:00:25 följande:

Åååh... testade imorse, BIM -1.... positivt!!!!

Kan tillägga att jag testade igår också (BIM -2) och det va negativt. Men nu såååå... ska köpa digitalt idag så tar jag det imorgon på BIM. Svårt att tro att det är sant.. men nu börjar ju nästa noja, fick MA senaste graviditeten. Bekräftat på första ultraljudet... nu vill man ju bara flyga fram till vecka 12. Vet ni om man har rätt till tidigare ultraljud om man varit med om MA?

Lycka till er andra, håller alla mina tummar!

Finns det något FB grupp för de som plussat?

Ååh vad spännande, grattis!! Förstår att tiden nu framöver kommer vara orolig, men du var kommit ett steg på vägen varje fall!
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-10 07:56:44 följande:

Vad har varit din sambos rädsla inför barn? Kanske kan ta upp någon av hans rädslor och fråga om min kille kanske är rädd för samma sak..

Jag håller med dig att även jag, med stark barnlängtan, kan undra om jag faktiskt är redo för barn. Men det är ju verkligen så att det aldrig finns en perfekt tid för att skaffa barn. Man kan alltid få ett bättre jobb eller köpa större bostad eller resa mer.. Eller så gör man allt det där med barn också.

I min ilska igår sa jag att han inte kan ge mig förhoppningar utan isåfall säga rakt ut att han inte vill ha barn förrän om x antal år så att jag kan ta ett beslut och gå vidare med mitt liv. Sedan sa jag något i stil med att jag vill veta för då kanske det blir lättare för mig. Då var han väl kanske lite irriterad och sa - okej men bestäm ett datum du då så börjar vi då - Jag svarade då att okej från och med idag, varpå han sa nej. Så det var också en så himla onödig diskussion..

Idag känner jag mig låg. Känns som att jag sörjer någonting, Kan man verkligen känna sig såhär ledsen över något som man aldrig ens upplevt?

Har läst allt du har skrivit TS och jag beklagar verkligen den situationen du befinner dig i nu! Jag tycker inte alls det är orimligt att du känner att du sörjer och att du är sviken på något sätt. Det som är konstigt med processen att skaffa barn, för långa varje fall, att så fort man bestämmer det blir det så verkligt, som att barnet nästan finns i ens huvud och väntar på en (om de makes sense?).

Jag har aldrig varit i din situation och det är svårt att säga hur du ska göra. Det låter nästan som att det handlar mindre om praktiska saker som jobb och pengar, för de verkar inte vara ett större problem riktigt, utan att han inte är redo som person. Sen är det ju en sjukt läskig sak, vet att min kille inte kunde komma de första gångerna för att han blev lite "nervös" typ. Han kanske behöver en liten period nu att vänja sig vid tanken ? Håller med i vad du säger, skaffa barn kommer alltid vara det mest skrämmande som finns. Tänker att det är skrämmande eftersom det är det största man kan göra.

Ni kanske kan fortsätta ha en dialog om saken, låta saker smälta och ta upp alla infallsvinklar. Sen behöver du kanske tyvärr fatta ett beslut om du kan leva med det ni kommer fram till.
  • Msofie

Idag ska det vara ÄL +3, fick en temphöjning på 0,3 samt starkt ÄL test (även om ej helt positivt).

Men idag har jag krämiga vita flytningar och en väldigt mjuk tapp? Är det logiskt på ÄL +3?

• Msofie
    Ehlda skrev 2020-08-11 18:30:19 följande:

Hur snart efter äl kan man testa? Senaste blödning mf så tänkte att jag får gå efter äl denna månad.

Och om äl-utslag var både 6 och 7 aug, ska jag få efter 7 aug som äl?

Jag tänker nog att man varje fall ska vänta till ÄL +10. : )
Svar på tråden BIM Augusti 2020