Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

BIM Augusti 2020

apan95 skrev 2020-08-26 09:18:51 följande:
    för mig sket det sig tyvärr i går så hoppat över till septembertråden! :(

hoppas de går bättre för er andra ?
    Äsch! Trist - men tror jag snart också hoppar över dit! Har både mensvärk, ont i brösten och är förskräckligt irriterad. PMS med andra ord :/
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-26 12:53:43 följande:
    ÄL+5 och CD22 idag! BIM har ju egentligen flyttats till 3/9 men hänger kvar här i augustitråden ändå, envis som synden ;)

Igår hade jag mitt mest karakteristiska mens-symtom: obotlig hunger. Så då tappade jag hoppet lite grann. När hungern kommer brukar mensen komma inom 1-2 dagar. Min förra cykel var bara 23 dagar kort så hoppas VERKLIGEN inte att min cykel tänker anamma detta nya påhitt denhär månaden också.........

Men imorse så var jag illamående?! Jag VET att de är för tidigt för grav.symtom och dessutom var jag inte ens illamående i början av förra graviditeten, haha. Men tankarna springer ju iväg!

Synd att du inte testa i måndags, jag hade bråttom in här i måndags morse för att se om du ändrat dig och testat iallafall, men icke ;). När tänker du testa nu? Hoppas på PLUS!! Kram!!
    Haha! Alltså jag vet att det är lite fånigt och tidigare månader har jag testat hur mycket som helst, men nu tänker jag att hellre blir besviken om får mens än blir besviken för negativt test och besviken igen när mensen kommer.

Dock börjar jag leka med tanken på att testa imorgon för då är det ÄL+13.

Känns annorlunda nu då testat med ÄL stickor och vet ÄL var to/fre för två veckor sedan. Då inte haft lika koll på ÄL har man ju kunnat intalat sig att ÄL kanske ver senare och dörför plussar man inte ännu ;)

Hoppas hoppas på plus för dig och att din cykel inte blir för kort!! 
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-26 11:53:25 följande:
    Min äl kom senare än beräknat, så min BIM har flyttas till den 31/8. Jag kommer ta ett testa tidigt på fredag, för att slippa fundera i helgen då vi ska på semester till Smögen.

Jag tempar ju, och fick en dipp i måndags, sen gick tempen upp igen. Och idag var den ännu högre, så lite hopp har jag ju om denna cykeln, men vågar inte hoppas för mycket

Ska du bara vänta in mensen/BIM? Molvärk låter ju positivt!
    Alltså jag har en bra känsla gällande dig denna cykel! Håller tummar :)

Ja, molvärk kan ju låta bra, men tyvärr har jag det varje månad innan mens så det är inget bra tecken här. Hade iofs molvärk då var gravid också. 

Ja - ja vi får hålla tummarna för alla!
  • 33villbligravid

Wow! Grattis! Har ni försökt länge?

mandrarinen skrev 2020-08-26 11:55:37 följande:

Kasst tålamod så åkte och köpte 2 andra sorters test. Klart värt! Wiiie!

• 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-26 18:33:17 följande:
    Naaaw, vad söt du är! Tycker bara det är så läskigt med hopp! Känns som om det blir jobbigare om mensen kommer då :-/

Är du på äl+13 idag? BIM imorgon eller? Åhh jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa om jag hade haft molvärk!!! Känner inte så mycket alls och har ju inte gjort det tidigare cykler och då har ju mensen kommit också Åttonde försöker nu! Åhh vad jag ändå hoppas! Både för dig och mig!!
    Jag tror är på ÄL + 12 eller 13 idag. Beräknad mens imorgon eller fre. Alltså jag vågar ju inte testa nu mera så nära BIM! För det värsta är just hoppet och om det är blankt eller ännu värre så som mina stickor brukar bli att jag kan inbilla mig streck om kisar och vänder och vrider på dem så väntar jag ändå på ett mirakel och blir besviken igen då mensen kommer.

Jag tror det är bra att inte känna ngt! Men allt är ju så individuellt. Hoppas verkligen det är er tur nu. Det är tufft när man får försöka länge. Har en son som snart blir två och tänker dagligen på att det ändå är lättare att kämpa när man redan har ett barn. Så unnar verkligen alla (speciellt de som försökt länge och med första) ett plus!
  • 33villbligravid

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Ja ja - Lycka till ni som är kvar! Hoppas ni får era plus!

• 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-27 16:49:38 följande:

Vad tråkigt att höra att mensen kommit Men jag glädjs åt att din lutealfasen iaf har bra längd! Det måste kännas som en lättnad Hoppas nästa cykeln ger ett befruktat guldägg!! <3

Ja - Tack! Hoppas på det! Och håller tummarna för dig!! Tycker det är din tur nu :)
  • 33villbligravid

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

• 33villbligravid
    Abrakadbra skrev 2020-08-28 09:17:30 följande:

Och där kom mensen med bravur. Mår både illa och blöder mycket...

Nu har vi varit utan skydd i ett år... försökt aktivt i 8 månader.

Ska ringa barnmorskan nu och se om det kan vara läge för utredning. Vet att det kan ta lång tid men nu börjar jag bli ordentligt otålig :(

Ska unna mig ett glas vin och skriva in mig i septembertråden :)

Nå men äsch! Jag tycker det är bra att ringa bm och kolla vad ni kan göra.

Eftersom jag är 36 så tänker jag vänta en månad till och blir det inte plus så tar jag kontakt med vården då gränsen väl är 6 månader ifall man är över 35? 

Vi har ju en son sedan tidigare så tror inte vi får hjälp så snabbt men om inte annat tänkte jag gå privat på ett gynbesök för att se om "allt ser ut som det ska" eller om de kan se ngra uppenbara problem!
  • 33villbligravid
    mandrarinen skrev 2020-08-28 09:03:12 följande:
    Tack!

Gjort insemination i Danmark så inget vi denna gång. Känns ovant men bra men liiite läskigt också.

Såg att då fått mens, hoppas du får plus nästa månad istället. ????
    Ååh! Ännu större grattis då! Jag var själv i samma sits för tre år sedan. Försökte bli gravid på egen hand via klinik och lyckades då men insemination på 5:e försöket. Det slutade tyvärr i missfall men då hade jag redan träffat min nuvarande parter (det var en crazy tid i mitt liv) och sedan blev sonen till 2-3 mån efter missfallet. Så så kan det också gå ibland.

Stort lycka till till dig! Att vänta på plus är drygt men ÄNNU mer drygt om det dessutom kostar pengar och innebär resor till Danmark etc. Så grattis och vilken lycka att inseminationen burit frukt!
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 06:31:34 följande:

Negativt test idag på ÄL+10/11... Känns hopplöst :(

Hoppas de bara var för tidigt att testa. Är på BIM-3/4.

Nå men äsch! Hoppas bara för tidigt! Ni körde SMEP-metoden denna månad eller hur?
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 08:10:42 följande:
    Japp de gjorde vi. Missade dock sista ligget eftersom sambon åkte iväg på jobb på annan ort. Sambon hatar RFSU testen, han tycker jag ska köpa ett annat märke o testa igen. Tur att nån kan hålla hoppet uppe :)
    Ok - jag tror ändå det sista ligget är mest back up ifall ägget sku lossna avsevärt senare än beräknat.

Jag menar om man kör tre dagar på raken vid positivt äl test, sedan har en dag paus och kör igen så är det ju 4 dagar efter positivt test så låter som ganska liten risk/chans att ägget skulle släppa först då :)

• 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 09:26:53 följande:
    Ja, man borde ju ha säkrat upp ganska ordentligt. Dock hade jag (vad jag tror är) fertilt sekret dagen efter vi hade legat sista gången.... Men då var sambon redan bortrest, annars skulle jag ha hoppat på han direkt ;)

Ska ta ett clear blue early imorgon, sen inväntar jag mensen om det är blankt.
    Ok - än är hoppet inte ute!
  • 33villbligravid

Ååh! Vad underbart!! SMEP verkar helt tydligt funka för er :D Grattis!!

Canama skrev 2020-09-01 07:08:04 följande:
    Jag säger bara:: RFSU är SKITtest, både ÄL och testa tidigt... Sambon köpte fel, han köpte inte CB early utan ett vanligt. Men de blev tammefan positivt direkt :D :D Längst ner på bilden är ett vanligt RFSU som jag hade hemma.

JJAAAAAAAAAAA!!!!! Jag är gravid!!!!!!

Svar på tråden BIM Augusti 2020