• saraama

BIM Augusti 2020

Entusiastisk skrev 2020-07-27 05:02:03 följande:

Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

Och lite mer sömn nu :D hehe!

Låter ju jättebra! Blir en bra måndag med fisk till middag och mys på kvällen. Låter som min kväll igår ;) Lax till middag och mys trots att mannen skulle upp strax efter 5 idag och börja jobba efter semestern. Haha!
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-26 23:08:01 följande:

Attans vi fick inte till det idag. Barnen vaknade när vi var på g. :D Så typiskt. Hoppas man har chans ändå. Vi fick till det vid positivt äl-test. Borde kunna ta sig ändå va?

Typiskt! Vi lyckades natta om vår son och sedan sov han så gott så. Ibland går ju inte det. Men spermierna lever ju flera dagar och du har ju haft positivt ältest =)
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-27 08:01:22 följande:

Vi lyckades få den ena att somna om men självklart så vaknade den minsta strax efteråt och hade bestämt sig för att leka. :/ :D

Vi har myst mycket under den fertila veckan och under dagen då äl-testet gav som mest utslag. Så jag hoppas sååå att det har tagit sig. :) När har du äl?

Ja men då har ni ju goda chanser =) Jag hade ÄL igår, bim 8/8. Så vi har ju typ samma? Fick dock lite tidig ÄL redan på CD12. Mensen var senare än vanligt i juli så det kanske beror på det
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-27 08:43:28 följande:

Jepp, vi har BIM samtidigt. :) Så spännande. Hoppas hoppas att vi får plus på stickan.

Hur länge har ni försökt?

Detta är andra försöket till ett syskon. Första barnet gick direkt när vi hade sex runt ägglossning. Denna gången har jag provat ältest i kombination med natural cycles som jag haft som preventivmedel i ett år snart. Ni då? =)
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-27 19:55:51 följande:

Tjejer, ni verkar ju ha koll på sekret. Hur brukar era sekret vara efter äl, väntan till bim? :)

Brukar ha tjockt vitt innan ÄL, rikligt genomskinligt klibbigt vid ÄL och blir sedan successivt torrare och torrare. Har i princip inga flytningar 2 veckor av cykeln
  • saraama

Idag gick min temp upp så nu känns det bra igen =) 0,26 mer än igår och nästan 0,5 grad mer än på ÄL

• saraama
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-28 00:10:57 följande:

Om det är så att man är gravid då? Ändras sekretet efter ägglossning då eller behåller man sitt "ägglossningsekret", är det något man kan vara uppmärksam på?

Jag hade inga flytningar när jag var gravid senast. Det är väldigt individuellt. Vanligt att ha vita/gulaktiga flytningar som gravid
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 18:44:40 följande:

Och det här är mitt "positivaste" test hitills xD

Knasigt att det inte vill ge bättre utslag på testerna. Hur ser tempen ut? Hade du ÄL igår kanske tempen stiger idag eller imorgon?
  • saraama
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 10:55:07 följande:

Hur ofta har ni sex under äl? Har hört att man bör ha sex varje dag men är det verkligen det bästa ?

Vi har precis lämnat andra ägglossningen bakom oss sedan vi sa att vi vill ha syskon. Haft sex 3-4 ggr under de fertila 6 dagarna =) För oss är det mycket med 3-4 ggr på en vecka. Brukar bli i snitt en gång annars. Hehe!
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 21:59:32 följande:

Hur mår du nu? Hur blev din dag?

<3

Härligt att du är så duktig på att pyssla och sy.. Speciellt då när man har behov av det ;)

Ja men precis så är det ju men som du säger, skönt det inte varar för evigt :) men såklart jobbigt när det är tufft liksom... Jag är inte så bekant med den medicinen eller så men är det tänkt att du ska fortsätta med den liksom?

Det är ju fakta man vill ha, iaf jag! Så uppskattar dig väldigt mycket här! <3

Åh nämen precis så som du säger.. Hur hittar man nya vänner som vuxen^^ inte helt lätt.. Men ja.. Nu har du fått en vän iallafall :)

Ja jag får hoppas det... Hoppas så innerligt på att höjningen kommer imorgon.. ^^

Blev korta svar idag.. :) är nog lite sliten.. Hehe^^ blir en tidig kväll nu och mannen och jag håller tummarna att vi har säkrat tillräckligt denna gången.. Har dock fertilt sekret nu igen.. Håller på att bli tokig, men hoppas jag är mindre tokig imorgon när jag fått sova lite:p

Kram hörs imorgon <3

Tänkte på dig när jag läste detta. Att du har fertilt sekret i flera omgångar och inte fått positivt ältest. Kan det vara så att du inte ägglossat ännu? Hoppas på höjning av temp för dig imorgon så att ÄL redan varit <3

Svar på tråden BIM Augusti 2020