• Soff

BIM Augusti 2020

Msofie skrev 2020-08-18 06:50:36 följande:

ÄL + 10 idag. Tänkte inte testa denna månaden förens på BIM. HERREGUD vad tiden går långsamt. Känner ju närmare jag kommer att jag inte har något hopp för att det kommer vara ett plus. Försök nr 5 under sex månaders tid pga lång cykel.

Jag vet, tiden går så jääääkla långsamt!... Och man vågar ju inte hoppas. Och på något sätt så känns det helt omöjligt att det skulle vara positivt när alla de andra blivit negativa, men så är det ju verkligen inte. Håller tummarna för dig! 
  • Soff
    fruitloop skrev 2020-08-18 08:21:51 följande:

Har hållt mig ifrån familjeliv sen missfall förra månaden. Försök nr 4 nu.
    Fick lite hopp nu! ÄL+9. Men kanske bara är spökstreck? Beställde precis hem digitala test. Vågar nog inte tro något förrän jag ser på ett digitalt.

Ser ett svagt streck! :) 
  • Soff
    Ellen94 skrev 2020-08-18 09:14:13 följande:

Synsdet
    Ser ett svagt streck! :)
  • Soff
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-18 09:52:29 följande:

Måste fråga.. Är på bim - 3 tog ett test i morse som visa negativt.. Nu några timmar senare så har jag haft molande värk i magen, gick på toa och när jag torkar mig så är där en gulaktig flytning med lite rosa strimmor i..kan de va att mensen är på g? Eller vad tror ni?

Det är ju egentligen omöjligt att säga. Det kan mycket väl vara så att mensen är på gång, det skulle jag nog ställa in mig på iallafall för att inte bli alltför besviken. Men gravidsymptom är ju typ detsamma som när mensen är på gång så är bara vänta och se antar jag :) Jag själv tycker mig ha känt gravidsymptom varje gång, förmodligen för att jag så gärna vill. Men så har det bara varit mens-symptom.
  • Soff
    Msofie skrev 2020-08-18 11:52:40 följande:
    Ja men eller hur! Vad fan, folk här inne blir ju gravida hela tiden känns det som. Så varför skulle det inte kunna hända en själva, även om det känns omöjligt. Hur länge har du försökt?
    Ja det känns ju verkligen så!.. men så är det ju förstås inte. Är såå många som kämpar på och får negativa besked månad efter månad.. och helt plötsligt vänder det. Vi ska försöka för fjärde gången nu, så har inte försökt så länge. Men man blir ju hursom väldigt besviken varje gång. Hur länge har du försökt? 
  • Soff
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-18 12:10:42 följande:
    Ja de är nog så man måste göra. Men s sjukt lång väntan på bim å tar nog alla symtom på både graviditet och mens som tecken for hoppet är så stort. Tack snälla för svar
    Jo jag vet det är olidlig väntan!.. och det är så himla lätt att inbilla sig både det ena och det andra. Så tror det bästa är att försöka sysselsätta sig med annat så länge, så gott det går. Det är det jag brukar försöka göra iallafall, för att få tiden att gå. 
  • Soff
    Bäbiiiis skrev 2020-08-18 14:41:29 följande:

Skit! Idag kom mensen 2 dagar sen. Ska verkligen försöka att inte leta symptom och slösa gravtest nästa gång men det blir nog svårt.

Lycka till alla ni som är kvar i tråden!

Åh, fasen också :( ja det är fan inte lätt.. tänkte ju också jag skulle väntat sist, men så gick det med det.. man vill ju vänta nu nu nu!!... Hoppas det blir + nästa gång. Snart ska jag och min sambo ge oss på nästa försök och önskar såååå på +.. 
  • Soff
    Anonym (Skitockså) skrev 2020-08-18 16:29:02 följande:
    Är i chock och vet inte riktigt om jag vågar tro på det!? Tog precis ett test (inte morgonurin) och fick positivt? Bim idag tror jag. Har haft mensvärk idag och igår och trodde mensen var på gång för började blöda lite igår. Men nu har det nästan stannat av. Hoppas så att detta håller i sig!

Hoppas!!! 
  • Soff
    Msofie skrev 2020-08-20 18:45:28 följande:

Fick mens idag på jobbet, jävligt olägligt. Satt inne på toan och grät i en timme haha. Lycka till för er som är kvar.

Fan! Stackare! Samla kraft och på´t igen ba! <3 
  • Soff
    33villbligravid skrev 2020-08-27 20:13:20 följande:

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

Man har rätt att känna sig ledsen och besviken oavsett om det gått 2 månader, 5 månader eller vadsom, tycker jag. Man hoppas ju såklart och man blir ledsen! Är på fjärde försöket och jag känner också att det känns jättelänge redan.. just för att man så gärna vill varje gång, och så är det sådan väntan tills man får nästa besked. Så tiden kan kännas som sirap. Känner igen mig i det du säger också att, varför skulle det funka nästa gång om det inte funkade nu? När man tycker att man gjort allt rätt. Men som en annan i tråden sa, det är ju tur och träff också! 

Ledsen att det inte blev något denna gången för dig. Man får hämta kraft och köra igen! <3 

• Soff
    carnations skrev 2020-09-01 19:43:25 följande:

Förstår ingenting!!

Med första barnet tog det 8 försök. Denna gången med andra plussade jag på första försöket :O

Fick negativt på ÄL+9 men idag på BIM syntes två streck. Kan inte tro det är sant.

Stort grattis!! :D
  • Soff
    Wonderfluff skrev 2020-09-03 04:05:48 följande:
    Hej! Fick inget direkt svar på mitt inlägg men ska tillägga att mensen fortfarande håller sig borta. Är nu på BIM +6. Neg test igår. Det som tillkommit är väldigt oskön, ihållande huvudvärk. Känner mig varm, täppt i näsan och brösten är större än de brukar samt lite ömma. Om detta e graviditet e det inget skönt tillstånd.
    Det låter ju onekligen som att du är gravid. Med tanke på att den är aldrig är sen annars, och du känner massa symptom. Har ju läst många som inte får plus förns ganska många dagar över BIM.. hoppas du får ett plus snart så du vet säkert vad som händer :) 
  • Soff
    Wonderfluff skrev 2020-09-03 13:38:53 följande:
    Jag har googlat på klimaterie och utebliven ÄL oxå så vem vet vad detta är :D
    Hahaha! Ja man kan nog hitta allt möjligt när man googlar på det :P 
Svar på tråden BIM Augusti 2020