Inlägg från: Abrakadbra |Visa alla inlägg
  • Abrakadbra

BIM Augusti 2020

Msofie skrev 2020-08-19 19:42:46 följande:

Tog precis ett ÄL test som i princip gav de ljusaste utslaget jag har sett haha, är på ÄL +11. Då kan man väl i princip anta att man inte är gravid va? Någon som har någon erfarenhet?

Det gav ett utslag ändå?:) tror det kan visa på graviditet samt att mens är påväg... ska du ta ett gravtest?
    Mamamamamama skrev 2020-08-19 18:34:40 följande:

Det ska jag absolut göra! Jag bara tror att det är inbillning. Ska jobba inatt. Testar då.. Tack!

Så spännande!
  • Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-20 16:36:54 följande:

Åå! Såå himla spännande! Jag med. Detta är inte ett testa tidigt. Ska göra ett sånt imorgon. Min sambo fyller år på måndag. Önskar så att jag kan ge honom ett digitalt i present då..

Så roligt. Min sambo fyller också år på måndag så ska hålla tummarna för att ett test kan visa något redan då. Kommer då våra på ÄL+10. Ca 4 dagar innan mens... Hur många dagar efter äl är du idag då du pussat?
  • Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-21 03:54:16 följande:

Jag hoppas din sambo får samma present då som min. :) Jag fick glad gubbe på ål-test den 9e. Hade sex den 9,10 och 12. Så är +10 eller 11.. Bim är 25e.

Så spännande! Har du haft några symptom dessa dagar? :)
  • Abrakadbra

Nog är man väl korkad som tar ett gravtest på äl+8? Slår mig varje gång att det är så dumt att testa tidigt än om det gör att jag inte blir lika besviken då mensen kommer på BIM just för att jag blir inställd på att inte vara preggo.

Ska testa på mån på min sambos födelsedag och är då på äl+10. Är det någon som har erfarenhet att testa för tidigt och sedan plussa? Vet att detta kan vara en uttjatade fråga haha.

Mina symptom:

Sjukt varm (legat på 37 grader i två dagar nu, feber?)

Trött

Mycket flytningar

• Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-21 08:27:19 följande:

Lite mensvärk. Mer flytningar. Nu lite ömma bröstvårtor. Inget annat. Men gjorde ett clearblue testa tidigt idag. Nu känns allt hopp borta igen. Så besviken!

Mensen har fortfarande inte kommit så än finns det hopp :) kanske lilla rackarn tagit tid på sig att hitta en plats att fästa sig vid? Jag håller fortsatt tummarna för dig. Alla testar väl inte pos innan mens? Mvh en till dom testat neg, dock på äl+8
  • Abrakadbra
    H0nd3ndär skrev 2020-08-22 09:44:13 följande:

Jag är också mycket varmare än jag brukar denna lutealfasen. Ligger 1-2 tiondelar högre än normalt och har gjort så sedan äl+ 5-6. Ligger inte över 37 men idag vart det exvis 36.91. Är på äl+ 8-9. Hoppas med det är ett bra tecken! Fast vågar inte hoppas förmycket.

Så spännande. Hoppas vi båda får ett plus! Ska du testa imorgon? :)
  • Abrakadbra
    jowald skrev 2020-08-22 10:24:33 följande:

Med barn nr 2 testade jag på ÄL+12 och fick negativt. Testade 7 dagar senare och fick positivt:)

Man hör konstant att det är vanligare att få ett plus närmare BIM men ändå sätter det sig i huvudet då man läser om alla som fått positivt tidigt, så ditt svar var skönt att höra. Tack :)!!
  • Abrakadbra
    ths92 skrev 2020-08-21 16:02:57 följande:

Är det någon som är bra på att läsa av test? Tog dessa igår (äl+9) och idag (äl+10) och anar något men misstänker spökstreck, digitalt visar nämligen negativt och förra graviditeten plussade jag på äl+9..

Jag ser ett svagt plus på det nedersta:) vad spännande!!
  • Abrakadbra
    LillHumlan skrev 2020-08-22 21:54:37 följande:

Tack

Tog precis ett test (för att jag är knäpp) som visade mycket svagare, så nu är jag jättenojig över det...

Jag tror att jag är på ÄL+13

Men wow. Stort grattis!! Kanske testet blev svagare nu pga att urinet var mindre koncentrerat såhär på kvällskvisten? Tar du ett imorgonbitti är det säkert ännu starkare. Men det är ju ingen tvekan på att du är gravid. Fantastiskt!
  • Abrakadbra
    Apoapo skrev 2020-08-23 09:15:25 följande:

Jag tror jag plussade nu på morgonen. Ska ta ett digitalt när jag kommer fram till jobbet!

Stort grattis!! Hur långt efter ÄL är du? Nyfiken!
  • Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-23 10:54:36 följande:

Jag är på bim-2 idag. Har plussat. Någon mer som har sån sjuk mensvärk?

Är det sant!!! Gud så roligt att det blev så ändå, hur berättade du för karln?. Wow.

Jag har också lite mensvärk men det kan ju vara just det...mensvärk för min del.
  • Abrakadbra

Vad roligt med så många plus! Grattis allihopa, är så himla avundsjuk! Jag har testat slut på mina sista 3 gravtest som jag köpt i ett multipack. Testade BIM -6 BIM-4 och BIM-3 (igår). Ska inte köpa fler test innan mensen är beräknad. Har klassiska pms symptom. Irriterad, ömma bröst, molvärk och trött. Inget annorlunda just nu:) ska bli spännande att se hur det går för er som inte passerat BIM än! Wei

• Abrakadbra

Hur går det för alla som närmar sig BIM?

Har inte testat på två dagar och har bim imorgon. Har fortfarande bara klassiska pms symptom men de senaste 3 dagarna har jag fått otrolig färg på mitt urin. Nästan neongult och det är däremot helt nytt för mig.

Är medveten om att jag är så sjukt desperat och letar symtom...men kan aldrig riktigt hjälpa det den här tiden i cykeln. Bestämde mig för att vänta med gravtest då jag inte har några hemma. Självdisciplinen försvann så testade med ÄL test. Svagt streck bara... så det är inget jag kan gå på.

Är det någon av er gravida som märkte skillnad på färgen på kisset? :)

• Abrakadbra
    33villbligravid skrev 2020-08-27 16:08:04 följande:

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Ja ja - Lycka till ni som är kvar! Hoppas ni får era plus!

Så typiskt! Se till att äta brieost och kanske ta något glas vin nu medan du kan ;) kanske från och med nästa månad blir et uppehåll.

Skönt att du fått koll på ägglossningen och lutealfasen också, det är ju en stor lättnad!

Så ses vi kanske i septembertråden sen :) kram
  • Abrakadbra

Och där kom mensen med bravur. Mår både illa och blöder mycket...

Nu har vi varit utan skydd i ett år... försökt aktivt i 8 månader.

Ska ringa barnmorskan nu och se om det kan vara läge för utredning. Vet att det kan ta lång tid men nu börjar jag bli ordentligt otålig :(

Ska unna mig ett glas vin och skriva in mig i septembertråden :)

Svar på tråden BIM Augusti 2020