• Bäbiiiis

BIM Augusti 2020

Jag kunde inte låta bli att ta ett gravtest idag på äl+5 på eftermiddagen. Vet inte om det bara är inbillning men jag tycker mig kunna förnimma ett streck men det är knappt synligt och definitivt inte möjligt att fånga på bild. Idag har jag även haft lite kraftigare molvärk i livmodern och dessutom känt av min gamla ärkefiende "foglossning".

• Bäbiiiis
    Anonym (Längtar) skrev 2020-08-10 22:17:05 följande:

Får du ett streck på ÄL+5 är det spökstreck. Finns en anledning till att det inte är någon mening att testa så tidigt och det är att ägget inte hunnit fästa än. Spara dina pengar och vänta tills ägget har haft en chans att fästa och börja producera det hormon som mäts med gravidtest. Förra gången plussade jag på ÄL+9 men det var så jäkla tidigt att det lika gärna kunnat vara spök. Först dagen efter litade jag på resultatet.

Spökstreck vet jag inte vad det är för något. Menar du ett defekt gravtest? Eller så pass låga hcg-halter att strecket nästan blir för svagt för att se? Eller ett test som regerat på hcg som sedan sjunker igen pga ett mkt tidigt missfall...? Defekta test är ju tråkigt att drabbas av men det är nog rätt ovanligt.

Sen tror jag inte man ska vara så kategorisk och säga att det tar si eller så många dagar för ägget att fästa. Infästningsprocessen är lång och sannolikt börjar hcg utsöndras redan innan ägget har fäst. Att det står vanligtvis 5-6 dagar på många mammasidor betyder inte att det alltid är exakt 5-6 dagar. Googlar man hcg tabell hittar man mängder av tabeller som visar hur hcg höjs vecka för vecka och inom första veckan efter äl kan halten bli så hög som 50 hCG IU/L om man har lite tur.

Läste bl.a denna artikel (som visserligen är ganska gammal):

fof.se/tidning/2007/5/artikel/har-faster-agget

Om ni andra hittat fler vetenskapliga artiklar om detta får ni gärna länka. Alltid kul att lära sig mer.

Jag plussade vid äl+6 förrförra grav om än väldigt väldigt svagt. På äl +9 var det desto tydligare så att det är möjligt betvivlar jag inte men säkert ovanligt.

Hur som helst skulle jag inte kalla detta test som jag tog igår för positivt eftersom jag inte vet om strecket verkligen finns där eller bara är inbillning. Men för ca 18 kr per test känns det helt ok att mitt i denna olidliga väntan unna mig nöjet att testa tidigt.
  • Bäbiiiis
    CvKs skrev 2020-08-11 06:22:00 följande:

Hej tjejer.

Jag tror att jag ger upp start. Har sedan i torsdags testat svagt positivt med olika tester.

Så det verkar inte ha tagit sig ordentligt denna gång heller. Testade med ett rfsu nu på morgonen. Negativt.

Suck,känner mig så uppgiven.

Brösten ömmar,illamåendet hållet i sig men har ingen som helst molvärk. Jag får nog ringa gyn idag för en kontroll. Kolla så att man inte har någon cysta eller sånt så stör. Man tycker ju att testerna borde ha blivit starkare vid det här laget. Kommer inte mensen innan söndag testar jag såklart igen.

Här är en bild på testet imorse.

Olika testar är ju olika känsliga. Har du testat med samma märke varje gång?
  • Bäbiiiis
    CvKs skrev 2020-08-11 09:25:19 följande:

Första jag tog i torsdags var ett PE.

Sen har jag testat med cb plus. Det är dom som är tydligast. Tog även ett llyods testa tidigt i söndags som visade svagt. Digitala sa inte gravid i fredags.

Jag har bim nån dag mellan i söndags och nu på söndag. Så jag kan ha passerat men det kan ändå vara förtidigt.Dessa svaga test man får gör att man bara vill fortsätta testa tills det blir starkare. Testnarkoman som man är haha.

Jag förstår dig helt. Väntar precis på att få hem babyplan early pregnancy som läser av hcg-halter från 10 ml/ml.

Håller tummarna för dig!
  • Bäbiiiis
    jowald skrev 2020-08-11 10:03:02 följande:

Känns som negativt men ändå känns de som det syns något svagt? Någon som ser något?

Jag tycker att jag ser något väldigt svagt. Spännande!!!
  • Bäbiiiis
    CvKs skrev 2020-08-11 10:00:20 följande:

Ja det är galet.

Jag bifogar 2 st bilder. Översta bilden är tagen i söndags kväll och den undre är tagen igår med morgonurin. Pluset syns mer irl och är svagt blått.

Jag kanske vara inbillar mig?

Har ialf fått samma lika på typ 6 sånna test.

Verkar vara starkare pä kvällen. Skumt. Lycka till när dina test kommer :)

Jag ser ett svagt pluss på de två undre bilderna men inte på de övre. Men det är ju svårt att fånga på bild såklart.
  • Bäbiiiis
    Anonym (Tilly) skrev 2020-08-12 08:04:21 följande:

Jag tror precis att jag plussat? Eller?

Har fått spökstreck på dessa innan men nu kom strecket verkligen direkt och tycker att det är ljusblått för en gångs skull. Snälla hjälp mig tyda :*

Kul! Jag tror jag ser något svagt på andra bilden men förstår om det syns mer i verkligheten. Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att testet kanske blir starkare om några dagar!
  • Bäbiiiis

Imorgon har jag Bim (är på äl+10 idag då jag har kort lutealfas) och alla mina gravsymptom är som bortblåsta så nu är jag helt inställd på mens imorgon. Tappen har dessutom mjuknat lite och blivit centrerad istället för bakåtriktad.

Suck! Hade så gärna fått en aprilbebis men får hoppas på en majbebis istället. Det jobbigaste (som det känns just nu) är att behöva genomlida dagarna mellan äl och bim en gång till. Jag tycker de är så jobbiga. Men när mensen kommer imorgon är det bara att bryta ihop och komma igen.

• Bäbiiiis
    Msofie skrev 2020-08-15 08:48:31 följande:

Så ledsen att höra det! Vi alla är olika, men varje månad har jag en känsla av att detta är definitivt månaden det händer. Hade nästan föredragit att inte känna sånt hopp, för då hade man kanske inte blivit så besviken.

Har du testat än? Vet ju måånga som testat positivt utan ett enda symptom.

Tack för sympatier. Jag testade negativt i morse. Men även om det känns ganska kört ska jag inte ge upp hoppet helt innan mensen verkligen kommit.
    Msofie skrev 2020-08-15 09:50:33 följande:

Ni som har varit gravida, har ni någon erfarenhet gällande nidblödning? Har ni fått det? Vet att alla inte får det, är på ÄL +7 och hade nog hoppats på något sådant haha.

Jag har aldrig haft nid-blödning på mina 5 graviditeter.
  • Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-15 16:48:37 följande:

Ååh vad tråkigt :,(

Hoppet är inte ute förens mensen kommer även fast de känns kört! Hade inte du test postivt redan? Använde du ÄL tester?

Ja jag använde äl-tester och hade äl på cd 18. Är som sagt på äl+10 idag och har bim imorgon.

Jag har inte testat positivt innan, bara möjligtvis inbillat mig att jag sett en skugga på ett tidigt test men det var nog mest önsketänkande. Men jag har haft mycket symptom och känt mig övertygad om att jag varit gravid men nu när symptomen försvunnit är jag inte lika hoppfull längre. Men som sagt, ingen mens ännu så helt kört är det ju inte. Imorgon blir en spännande dag.
  • Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-15 19:44:14 följande:

Hoppas! Du testar med testa-tidigt-test imorgon bitti antar jag? Sååå jobbigt att gå och ha massa symtom och inte vara gravid.. Ett par månader har jag varit så övertygad att jag varit gravid så jag har inte ens tagit test. DÅ blir man besviken när mensen sen dyker upp mitt i allt... Jäklar vad kroppen kan ställa till med saker!

Jag dessa falska symptom är sjukt jobbiga. Jag testade negativt ni på morgonen på Bim men det var med billiga testers vanliga test. Inte något testa tidigt. Min erfarenhet av dessa är att man kan få pluss väldigt tidigt men det kan ju såklart vara så att ett testa tidigt-test hade varit bättre såhär 11 dagar efter äl. Men antingen kommer mensen eller inte så vi får se helt enkelt.
  • Bäbiiiis
    Soff skrev 2020-08-15 23:34:42 följande:

Äsch, jag kunde förstås inte låta bli att testa innan BIM ändå. Hopplös man är :p Och det visade förstås negativt. Men än är det ju tidigt så vem vet... det kan ju ändra sig. Hoppas att mensen inte drar igång imorn/övermorn... usch va besviken man blir då.

Usch så trist med negativa test. Hur många dagar efter äl har du Bim?
  • Bäbiiiis

Ingen mens ännu och jag har precis köpt ett cb testa tidigt som jag ska ta imorgon. Mot bättre vetande tog jag även ett test nu på eftermiddagen. Och jag kanske bara vill för mycket men tycker mig verkligen se ett svagt svagt streck. Är på äl+11 och Bim idag.

• Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-16 18:01:52 följande:

Jag tycker faktiskt jag kan se förnimmelsen till ett streck?! Och då drar ju FL ner kvaliten ganska avsevärt.. Fast ibland undrar man ju om ens ögon bara hittar på... Oj vad spännande! När jag var gravid testade jag svaaag svaaagt på ÄL+11 med ett testa tidigt test, syntes ingenting på ett vanligt.

Soff skrev 2020-08-16 18:11:21 följande:

Tycker också mig se en svaaag förnimmelse på nedre bilden.. men svårt att se..

Fånigt egentligen att man lite mer på andras ögon men kul att ni också kan förnimma något :D

Längtar till imorgon bitti.
  • Bäbiiiis
    Plingiz skrev 2020-08-17 07:09:26 följande:

Hittade ett digitalt så tog det och fick svaret.

En liten aprilbebis om allt går som det ska.

Wow, grattis!
  • Bäbiiiis
    Ellen94 skrev 2020-08-17 08:12:34 följande:

Tack snälla för svar!! Tycker också lite det men känns som man blir dum i huvudet när man stirrar och vinklar testet som en galning haha! Kunde inte låta bli o redigera bilden med...

Men får ju ta om igen om några dagar för detta litar jag inte på haha

Jag ser det också :)
  • Bäbiiiis

Själv tog jag ett cb testa tidigt i morse på Bim +1 = äl+12 Och blev såå bbesviken när jag inte kunde se något streck. Men mensen har inte kommit och nu några timmar senare ser jag faktiskt ett svagt streck på testet. Vet att man inte ska läsa av efter 10 min men det gav mig lite nytt hopp i alla fall. Men det är så svagt så jag tror inte jag kan fånga det på bild. Lägger med en ändå :)

• Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-17 09:31:08 följande:

Ser tyvärr inget men kan tillägga att när jag plussade på ÄL+11 så var det likadant, kanske man såg liiite liiite innan tiden gått ut men sen såg man det definitivt när tiden hade gått (och jag skulle slänga det, klassiker). Hoppas det bara ännu är för tidigt för dig att testa!

Själv hoppas man på LH stegring idag eller imorgon (CD13 idag) LH stickan toknegativ igår dock. Fast samtidigt brukar jag ha snabb stegring. Tar på eftermiddagen så blir att vänta några timmar än!

Håller tummarna för en tydlig LH-stegring. Alltid skönt att få det svart på vitt även om man kanske ändå har skaplig koll på sin äl.
  • Bäbiiiis

Skit! Idag kom mensen 2 dagar sen. Ska verkligen försöka att inte leta symptom och slösa gravtest nästa gång men det blir nog svårt.

Lycka till alla ni som är kvar i tråden!

Svar på tråden BIM Augusti 2020