Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

BIM Augusti 2020

Wow! Jag är lite sugen på att testa - men tror det blir för mycket för oss! Hade nu sex CD 9,10, 12 och 14 och hade aldrig klarat av också 13 15 och 17 vilket det betytt för oss. Men hoppas hoppas metoden funkar! Ska bli spännande att följa med :) 

Nästa cykel tänker jag försöka köra 3 dar i rad då får positivt på ÄL i alla fall!

Canama skrev 2020-08-19 13:49:56 följande:
    Tack för svar! Då kör vi på då med andra ord :D

Informerade precis sambon om att de blir ligga idag, imorgon och i övermorgon. Han suckade ironiskt, stackars karlar vad vi utsätter dom för hemskheter ;)

Vi har haft sex CD7, CD9, CD11, CD13. Och planen blir nu då CD15, CD16, CD17 och sist och slutligen CD 19. Gör Sperm meets egg metoden.

Om ÄL beräknas till imorgon så flyttas egentligen min BIM in i september men kör kvar här i tråden iallafall. Då blir 31/8 ÄL+11 så kanske man ser ett plus då :D
  • 33villbligravid
    Abrakadbra skrev 2020-08-19 14:27:03 följande:

Nu 5-6 dagar efter äl har jag fått förändrad flygning. Brukar sällan ha flytningar men nu kom det en tjock lotionsflytning. Kanske jag överanalyserar som man brukar göra såhär mellan ÄL och BIM.

Är det någon av er som plussat tidigare som fått förändrade flytningar? :)

Jag har också fått lotionflytning - men å andra sidan vet jag att fått det tidigare utan att vara gravid. Och minns tyvärr inte alls om flytningarna ändrades då var gravid med sonen. Men om det är ovanligt för dig så låter det ju bra :)
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-20 19:41:45 följande:

Hade positivt LH test idag också! ÄNNU starkare än igår, starkare än kontrollstrecket. Så ska man anta att ÄL är imorgon då? Eller hur fungerar LH riktigt? Sjunker de direkt när kroppen lyckas med ÄL eller?

Nån kvar här med BIM senare i månaden? Eller har alla stuckit till septembertråden? Om ÄL blir imorgon så är ju egentligen min BIM 4/9...

Jag hade precis så där denna cykel. Fick positivt test på ons och ännu starkare på to. Jag tror bara vi alla är olika och vissa peakar med högre ÖH än andra och kan därför få positivt redan före peaken. Men jag räknade nu kallt med att ÄL är efter peaken i mitt fall och inte efter första positiva testet. 

Från min förra graviditet minns jag att jag lärde mig att jag tydligen ofta hade sex för tidigt. Dvs de gånger hade sex direkt samma dag som glad gubbe blev det inget, men tog sig då vi hade sex dagen efter glad gubbe. Men kan ju varit slumpen också :) Spermier ska ju kunna leva flera dagar också.

Jag har BIM typ 27-28/8 så hänger kvar i tråden :)  
  • 33villbligravid

Högre LH så klart ;) 

33villbligravid skrev 2020-08-21 09:00:43 följande:
    Jag hade precis så där denna cykel. Fick positivt test på ons och ännu starkare på to. Jag tror bara vi alla är olika och vissa peakar med högre ÖH än andra och kan därför få positivt redan före peaken. Men jag räknade nu kallt med att ÄL är efter peaken i mitt fall och inte efter första positiva testet. 

Från min förra graviditet minns jag att jag lärde mig att jag tydligen ofta hade sex för tidigt. Dvs de gånger hade sex direkt samma dag som glad gubbe blev det inget, men tog sig då vi hade sex dagen efter glad gubbe. Men kan ju varit slumpen också :) Spermier ska ju kunna leva flera dagar också.

Jag har BIM typ 27-28/8 så hänger kvar i tråden :)  
  • 33villbligravid

Äsch - men är inte dessa test kända för att ge svaga streck? Jag sku fortsätta testa med samma märke som innan så kan du jämföra bättre. Om blir starkare där så tror jag allt är i sin ordning!

Håller tummarna för dig!

Mamamamamama skrev 2020-08-21 08:27:19 följande:

Lite mensvärk. Mer flytningar. Nu lite ömma bröstvårtor. Inget annat. Men gjorde ett clearblue testa tidigt idag. Nu känns allt hopp borta igen. Så besviken!

• 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-21 09:20:01 följande:
    Just de, de va ju du! Minns att jag läst nyligen om någon annan som först hade positivt och sedan ännu starkare. Men jag läser så många trådar här på FL så helt omöjligt att komma ihåg var det var, hehe.

Kommer ta ett till test i eftermiddag. Jag tolkar det nog som positivt igår och ÄL idag eller övermorgon då. Vi har ju haft sex varannan dag hela cykeln i princip :D. Men nu har vi varje dag för säkerhetsskull. Sambon åker bort på söndag. Så har väl sex varje dag fram tills dess om inget oväntat inträffar!

När tänker du testa? Väntar du till BIM? Jag hade tänkt testa 31/8. Men nu är ju de kanske typ ÄL+10 (eventuellt) och tror det är för tidigt att testa... fick ytterst svagt positivt förra graviditeten på ÄL+11.
    Ja, för oss spelar det inte så stor roll när exakt ÄL var heller eftersom vi hade sex varje/varannan dag då oavsett. Men men ... jag rukar göra så att testar typ ÄL + 10 vilket för mig blir på måndag och sedan om det är blankt, väntar jag in BIM/mens.

Jag är ganska säker på det inte funkat denna cykel trots ÄL och bra tajming med liggandet. Börjar få en tung känsla i brösten vilket jag alltid får ca 1 vecka innan mens, så det tyder ju på allt är som vanligt och mensen kommer som en klocka ... :/ 
  • 33villbligravid
    Anonym (Canama) skrev 2020-08-21 11:41:08 följande:
    Nu var LH-tester näst intill blankt igen. Premom satt ÄL idag (peak igår då). Fun fact: när jag blev gravid med dottern 2018 hade jag också ÄL fredagen den tjugoförsta. Då var det september visserligen men ett roligt sammanträffande! Hoppas de betyder tur för oss.

Ha du haft några symtom när du varit gravid innan du plussat? Jag har så svårt att minnas... Minns bara att jag vad betydligt mindre symtom när jag väl var gravid än månaderna innan när det inte lyckats.... Men tror jag hade brösten som ett gravidsymtom. De kände liksom som två vattenballonger. Måndag är ju snart! Tycker alltid det är så spännande att följa andras resor också, speciellt när man själv har låååångt kvar. Känns som de blir små -etapper-. Liksom: först ska den testa, sen den o sen den men SEN är de min tur :D

(Testar posta som anonym, FL buggar.........)
    Ja, man minns så dåligt! Men jag läste här på FL i en gammal tråd att jag tyckte det kändes precis som före mens men mensvärk mer åt sidorna och kändes mer i bröstvårtorna än brösten. 

Men det vet jag att jag plussade rätt starkt på ÄL + 12 sist och man såg ett tydlig streck om än svagt på ÄL + 10 så därför testar jag redan på må.

Ååh vad man önskar att alla bara sku få plus direkt. Inne på försök nr 5 nu. Hur länge har ni försökt med syskon?
  • 33villbligravid

Just det! Kan bra vara amningen som ställer till det för dig då. Jag ammar inte längre (slutade för ett år sedan) så kan inte vara det. Tror mest på aldern. Jag är 36 och min man 42 så vi räknas väl knappast som superfertila mer.

Ja - jag har också alltis vetat vill ha fler barn, men märker börjar tänka att får ändra inställning snart. Men undrar hur man gör i så fall? jag kommer liksom att vara medveten om ÄL och BIM tills är i klimakteriet om inte lyckas bli gravid, känns det som.

Canama skrev 2020-08-21 12:11:11 följande:
    Det blir väl fjärde seriösa försöker. Dock har vi inte använt preventivmedel innan det heller, vi har alltid vetat att vi vill ha flera barn. Så vi kände lite -händer det så händer det-. Men det hände ju aldrig... Så ja, nu fjärde mera aktiva försöket. Blir jag inte gravid nu så blir jag nästan knäpp tror jag, tror vi aldrig ha legat så mycket som vi gör nu haha! Är väl amningen som eventuellt kan ställa till de... Ammar typ 2 ggr i dygnet fortfarande.
  • 33villbligravid

Oj vad roligt med många plus! Är glad för alla men speciellt glad då läser om er som försökt ett längre tag! Ni är såå värda det och ger hopp om att det går att lyckas också fast det tar längre än ett par försök!

Själv är jag på ÄL + 9/10 och bombsäker på att inte blev ngt denna månad heller. Vågar inte testa heller för orkar inte bli besviken och sedan ändå hoppas på mirakel tills mensen kommer.

• 33villbligravid
    26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Hej! Hur går det för alla er? BIM närmar sig. Jag har redan mensvärk. vågar inte testa för vill inte bli besviken. Någon som plussat? Berätta gärna :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020