• Mamma91a

BIM Augusti 2020

Jag är inte så himla aktiv, jag kom in så sent i denna tråd men jag vill bara skicka pepp till alla.

Ni verkar vara toppentjejer och jag hoppas så att vi alla får ett plus på stickan.

Kommer det startas en hemlig fb-grupp vid plus?

Hade det med barnen och det är otroligt härligt.

Heja oss alla.

• Mamma91a
    Jensan88 skrev 2020-07-29 18:24:17 följande:

Det har startats en hemlig fb-grupp. Skriv ett meddelande till mig vad du heter på FB och beskriv din profilbild så lägger till dig som vän för att sedan kunna bjuda in dig till gruppen. :)

Jaha tack jag har skrivit till dig :) tror att det blev rätt
  • Mamma91a
    Litentuff skrev 2020-07-30 19:18:52 följande:

Någon som vill hjälpa mig tolka dessa? Tog ut spiralen 21a, tror jag hade äl runt då. Känner mig väldigt konstig i kroppen, drar i ljumsken, sticker till ibland i livmodern osv. Är jag galen eller är det sträck? Sambon ser inget

Nå det längst ner kan jag se ett svagt streck men jag hade tagit ett digitalt innan
  • Mamma91a
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 06:03:39 följande:

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

Grattis jsg har blödit båda mina graviditeter och mina barn kom ut full tid. Håller mina tummar för dig.
  • Mamma91a
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu!

Grattis va roligt ????
  • Mamma91a
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 11:11:44 följande:

Hej, jag har BIM 5-6/8. Tog ett test imorse på ÄL+9/10. Inbillar jag mig ett svaaaagt streck??

Kommer kanske inte synas något pga dålig kvalitet men ser i telefonen.

Jag kan se sträcket, grattis
  • Mamma91a
    Vinter16 skrev 2020-08-03 11:40:07 följande:

Har bim om 4 dagar.. tog ett testa tidigt test idag ej morgonurin och fick detta! Är jag gravid eller är det spökstreck?

Jag ser sträck så jag vågar mig på ett grattis
  • Mamma91a
    Vinter16 skrev 2020-08-04 17:52:42 följande:

Har bim den 7/8 efter ett supersvagt streck igår fick jag det svart på vitt! Det blir en april bebis, vilken lycka!

Grattis
  • Mamma91a
    Anonym (Nia) skrev 2020-08-04 20:15:15 följande:

Någon som ser något på den här?

Svårt att se. Jag ser knappt ett sträck men kanske ett på de understa. Skulle testa igen om ett par dagar.
  • Mamma91a
    molekyl skrev 2020-08-05 12:47:35 följande:

Så här ser testet ut. Första bilden blev suddig för mina händer skakade så mycket. Haha. Den här är skarpare.

Stort grattis :)
  • Mamma91a
    Trean2021 skrev 2020-08-05 13:40:33 följande:

Fick detta imorse väääldigt svagt test. Jag testade igår och fick då utslag en timme efter att testet är taget. Detta test är taget inom tidsramen. Detta är en testa tidigt test. Tog ett vanligt senare på förmiddagen efter jag hållt Mick i ca 4 timmar och det var negativt. Vad fan (ursäkta ordet men är så förvirrad) ska man tro?

Här är gårdagens och dagens bredvid varandra

Jag ser sträck på båda :)
  • Mamma91a
    Vinter16 skrev 2020-08-05 21:18:04 följande:

Är detta ?för svagt? för att vara bim-2?..

Absolut inte för svagt. Det äe positivt:) grattis
  • Mamma91a
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Varierat, med dottern inget och sonen mycket
  • Mamma91a
    CvKs skrev 2020-08-06 14:16:14 följande:

Jag tror att jag hade rätt angående när jag hade äl.

Min mens var ju 7 dagar sen i juli(tidigt mf)

Den kom 19/7. Istället för 12/7.Enligt sekret och känningar i kroppen hade jag äl nånstans mellan 25-28/7.

Har sedan några dagar tillbaka mått fruktansvärt knasigt. Huvudvärk varje dag, vilket jag aldrig har annars.

Konstiga stickningar/ilningar i tjejmagen. Illamående till och från hela dagarna. Samt känt mig som Dolly Parton sen i förrgår. Hur som helst. Tog ett testa tidigt test imorse och till min förvåning var där ett svagt positivt resultat :)

Strecket var väldigt svagt med syntes med blotta ögat. Knappt att det fastar på bild dock. Det var ljusrosa i färgen.

Ska självklart testa igen i helgen. Vill inte ha för höga förhoppningar. Hade lovat mig själv att inte testa innan bim. Men nyfiken som man är haha.

Bifogar 2 bilder. På vardera bild är det orginalbilden högst upp och en lite nermörkad bild under.

På en av bilderna har jag öppnat testet,då vi har spottar i hela lägenheten så det speglade sig vart jag än stod haha.

Visst kan jag se sträcket:) kul hoppas det håller i sig
  • Mamma91a
    Chloe13 skrev 2020-08-07 08:21:52 följande:

BIM idag, inte tagen med morgonurin. Är det positivt?

Absolut positivt, stort grattis
  • Mamma91a
    Tildasafira skrev 2020-08-07 15:31:59 följande:

Halloj!

Följt er härliga energi här inne ett tag<3

Tog ett test imorse som jag tycker är svagt positivt, är på äl+10.

Men är livrädd då jag fått svaga plus nästan varje månad de senaste 4 månaderna som liksom inte blir starkare och som slutar i kemisk grav vad jag förstår. Vill min kropp stöta i från sig det eller vad kan det handla om? Har även haft ett utomkveds för några år sen, så det gör mig ju såklart också orolig..

Ser ni detta som positivt? Självklart kommer jag ta ett nytt test om några dagar, men oron äter upp mig om att min kropp inte vill sig!!

Jag ser ett sträck :)
  • Mamma91a
    molekyl skrev 2020-08-08 05:59:17 följande:

Ska inte strecken bli starkare? Jag har testat varje morgon men tycker bara att det första testet är lite svagare än de andra. Det är från BIM-3. Idag är det BIM och jag hade trott att det skulle vara ett starkare streck än igår. Blir orolig att det skulle vara missfall på g. Har nån varit med om liknande? Någon som kan lugna mig?

På bilden är det äldsta längst upp. Nyaste är längst ner. Inte riktigt torrt än, därav den lite suddigare linjen.

Jag tycker det ser ut som att det är starkare. Blir inte starkare direkt men om du testar om ca 4 dagar kommer det bli starkare :)
  • Mamma91a
    schulia1 skrev 2020-08-08 06:29:06 följande:

Ser jag fel?! Eller skymtar jag ett svaaaaaagt streck?

Nej det är ett streck , jag ser det tydligt. Grattis ;)
  • Mamma91a

Kunde inte hålla mig till nästa vecka så klart. Jag har sånna humörsvängningar och känner mig sjuk, precis som varje gång jag blivit gravid och ja det är positivt. Detta va dock inte ens med morgonurin :)
  • Mamma91a
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 09:19:34 följande:

Wow, grattis! Hur menar du med sjuk? :)

Tack,

Ont i halsen, nyser. Har alltid fått så varje graviditet när det närmar sig bil så kände igen symtomen
Svar på tråden BIM Augusti 2020