Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

BIM Augusti 2020

CD4 idag och det sniglar sig fram. Men får gärna gå sakta iom att vi ska skola in minsta och föräldraledigheten tar slut helt för oss båda nu i aug (men dagar kvar naturligtvis). Nästa BIM infaller när yngsta går på fsk. Känns lite sorgligt.

Det jag märkt nu när jag knappt inte ammar är att tempen är markant lägre nu under första fasen. Det trots att uppvak och liknande är samma. Jag har allt oftare börjat tempa efter att jag sövt om runt kl 4-5,30 på morgonen. Verkar ganska okänslig på den fronten. Idag vart tempen då 36,03.

• H0nd3ndär

Oj, vad alla skriver när jag väl börjat läsa ikapp har jag inte hunnit sitta vid mobilen längre.

Vi "råkade" fälla 9 trädstammar på tomten som vart sjuka och behövde ner i veckan. Så just nu är det extra mycket att dona med. Så glad att bo i hus men oj så mycket mer att göra än lägenhet.

Tror jag missat det där med att kaffe inte skulle vara så bra för mannen. Min man dricker uppåt 1l/dag. Någon som har tid att förklara varför det inte ska vara så bra?

Är på cd6 idag och blöder fortfarande om än lite. Förra mensen blev 9 dagar så hoppas denna blirlite kortare. Blöder generellt väldigt mycket under mensen men har ingen direkt mensvärk så är ändå ok.

• H0nd3ndär

Cd8 idag och äntligen är mensen över för denna gång. Funderar på om jag ska börja äl-testa imorgon eller om jag ska vänta till i övermorgon Än är det ingen panik men gillar att börja testa i god tid. Känns bäst så.

• H0nd3ndär
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Tyvärr glömmer man så snabbt. Jag vet bara att jag båda tidigare gångerna kännt och trott att mensen hela tiden ska komma. Ev lite mer flytningar också men inget som jag tänkt på där och då. Så svårt det där.
  • H0nd3ndär
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-07 00:54:52 följande:

Så kul att det är sån action i den här tråden. Och oj vad många vi är som har samma BIM 28/8 . Kul! Jag är på CD 8 idag, tycker faktiskt att tiden fram till de fertila dagarna rullar på rätt snabbt ändå måste jag säga, vilket känns skönt. Försöker fundera redan nu hur man bäst ska "lägga upp" sexet under den fertila perioden. Jag själv är en person som har hög sexlust och skulle kunna ligga varje dag om det vore så... Men min sambo har inte riktigt samma lust och aldrig haft. 1 gång per vecka är liksom det normala för oss, ibland 2 ggr. Så att få till sex flera Gånger nästa vecka kommer bli en utmaning,.

Hur ska jag tänka? Tar clear blue test som visar de två mest fertila dagarna. Vilket då är dagen innan ägglossning och ägglossningsdagen.

Om jag får glad gubbe när jag tar testet på dagen, då dröjer det ju en himla massa timmar tills vi går och lägger oss (vi har aldrig sex på dagen och lägger oss vid runt kl 00). Missar vi det då?

Jag tar även vanliga ägglossningsstickor och om jag ser att det nästan är positivt, ska vi köra den natten då istället?

Fattar ju att själva ägglossningsdagen är mest fertil men frågan är om man riskerar missa den eftersom vi lägger oss så sent.

Har en känsla av att min sambo reagerar väldigt pressat och blir stressad över hela grejen att vi måste pricka in dag och prestera.

Visst känns det bra att vi är många kvar till slutet denna gång! Juli vart väldigt dött där på slutet. Hoppas denna tråden blir mer liv i när det närmar sig.

Svårt där hur man ska tänka. Vi kör varannan dag redan nu. Varje dag när det fetrila sekretet är på plats och testerna blir starkare och så slutar vi när vi är säkra på att äl varit. Men min man har högre lust än mig. Skönt i bebisverstaden.
  • H0nd3ndär
    Canama skrev 2020-08-07 08:21:36 följande:

JAHA girls, då kör vi igen då! Får tydligen en chans till denna månad ser de ut som, nytt BIM 31/8....... Så jag lär ju vara ensam kvar här på slutet, men det ska väl funka det också! Får se när ÄL kommer denna månad, kanske blir BIM i september... men jag hänger kvar här! Tänker inte ge upp augusti än banne mig!

Några saker jag tänker ändra på nu.

1. Äta bättre, mer grönsaker, skippa socker och fikabröd (i större utsträckning iallafall)

2. Få in lite mera träning, det mår jag bra av.

3. Ställa krav på dotter att det eviga bröstsnuttande på nätterna slutar NU. Har kört två nätter med -kravet- att hon inte får äta mer än var tredje/fjärde timme. Och det känns som hon faktiskt sover bättre!

Amningen ställde till det mycket för mig. Fick för kort lutealfas. Förra cykeln vart första vi reducerade kraftigt och då ökade lutealfasen med 2-3 dagar och slutade på ca 11 dagar. Men å andra sidan är det många som blir gravida trots friamning.

Vi är många som har bim sent denna månad så förhoppningsvis blir inte denna månad lika öde på slutet som exvis förra månadens!
  • H0nd3ndär

Cd10 idag. Senaste 3 mån har äl varit mellan cd18 och cd20. Och när jag plussade med yngsta vart äl på cd17. Så troligen minst 1v till äl. Men tänkte ändå börja med äl-tester idag, så att jag inte ska missa något utifall (hoppas var månad) den skulle komma tidigare.

• H0nd3ndär

CD11 idag och första hala sekretet för cykeln. Supernegativt äl-test som väntat. Men ändå skönt att börja komma in i den fetrila fasen.

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 19:45:41 följande:

Härligt! :D då är det på gång om inget annat!

Absolut men kan dröja över en vecka ännu. Har haft fetrilt sekret ganska länge före äl sedan jag fick tillbaka mensen. Tyvärr vet jag inte om jag brukar ha det så eller om det också varit påverkat av amningen.
Svar på tråden BIM Augusti 2020