• Trean2021

BIM Augusti 2020

Canama skrev 2020-07-19 22:51:13 följande:

Jag är på CD7! Ha redan börjat med ÄL-tester, men de är mest för att jag har 14 st och tänker inte behöva dom nästa månad hehe ;)

Hur stor ålderskillnad skulle de bli mellan de två minsta? Spontant känner jag att de kanske inte spelar någon roll?.. Bara man ser till att varje barn får ?sitt? på födelsedagen, att de inte blir något ihopsatt firande. Precis som om man får barn nära jul liksom. Om de är liten åldersskillnad så kanske de dessutom tycker de är roligt när de är lite äldre. Kanske har gemensamma kompisar och planerar jättestor födelsedagsfest tillsammans?

Ok, jag ska köpa ältester idag tänkte jag! Vad kör du med för märke? :)

Det kommer vara 4 år mellan dem så en liten ålderskillnad är det, jag är ju en födelsedagsperson också så det spelar in en del.. vi är alltid lediga på barnens födelsedagar och ägnar dagen åt aktiviteter som barnen tycker är kul. Så då skulle den äldsta alltid få en egen dag och minstingarna behöver dela upp sin dag vilket känns trist. Men risken att bebis kommer på exakt den dagen kanske inte är så stor heller... svårt!
  • Trean2021

Jag är lite fundersam. Jag är på semester och har inte tillgång till ältester. Dock hade jag mensliknande smärtor igår och även lite vattniga flytningar. Tror ni det kan vara tecken på ägglossning och i såna fall är det att ägglossning sker eller att den är på gång? Vi hade sex igår och idag men nu kommer vi bo ganska trångt med mina föräldrar under helgen och möjligheterna till sex är ytterst små. Finns det någon chans att dessa gånger räcker?

• Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-23 15:25:59 följande:

Vattniga flytningar kommer före äggviteflytnigarna. Du kan ju dock ligga ett par dagar före ägglossning så då kan du definitivt vara fertil. Tryck fingrarna mot varandra och håll koll på när det börjar bli segare och trådigare så närmar du dig ägglossningen.

Försök smita undan ;) 

Ok! Ja då får vi försöka se om det kan ordnas en omgång till Haha! Har lite olika appar och en säger att äl ska ske idag och en att den ska ske på lördag men jag vet inte riktigt hur de analyserar detta... förra månaden var appen fel på flera dagar gällande mens!
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-23 23:06:42 följande:

ja ni får försöja få till det ;)

kör du inga ägglossningstest?

Nej vi är iväg på landet där det inte är så nära till någonting så det blir lite väl stort projekt att ta sig i väg. Denna månad får kanske bli lite som den blir och så får vi satsa lite mer nästa månad!
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 12:02:32 följande:

Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig

Det finns ett testa tidigt som ska kunna ge utslag från 7 dagar efter befruktning, kostade runt 60-70 kr på apotea, ett litet tips om tålamodet tryter :)
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-25 01:51:00 följande:

Beställde ett som ska funka tidigt nu bara för skoj. Se kommer nog på måndag ?

Spännande! Så då kanske du testar tisdag morgon?
  • Trean2021

Jag har lite problem. Jag har två olika appar, den ena säger att jag hade äl i torsdags och den andra säger att den sker idag. Jag hade vattniga flytningar och mensliknande smärtor i tisdags, smärtorna höll även i sig under onsdagen och ett överflöd av flytningar. Sedan dess har det varit lugnt. Ska jag gå efter äl på torsdag eller äl på lördag? Jag har ett gravtest här på sommarstället och vill se till att jag använder det vid bästa tillfälle. Tålamodet är dock svårt! Tänker att jag ska testa vid BIM, frågan är då om BIM är den 7/8 eller 9/7 :?)

• Trean2021

Tillägg...

Kände på tappen idag, den är låg och öppen, fick in toppen av pekfingret. Fick med lite flytning ut (kan vara sperma) som var det som räknas som ?fertilt?sekret, indikerar det mer på äl idag?

• Trean2021

Min peak är nog över nu. Jag har en cykel på 28-30 dagar. Och enligt appar är det mellan 23-26 jag har äl. Hade mest känningar och ?symptom? dagarna innan den 23e. Nu är det väntan på att kunna ta ett test! Min mens ska komma den 7-9/8. När skulle ni testa?

• Trean2021
    saraama skrev 2020-07-26 19:00:22 följande:

Jag har bim 8/8 nu efter att ÄL kom tidigare än beräknat. Mensen blev sen i juli så det är väl därför. Jag kommer inte testa förrän den helgen. "Slösade" 2 test förra månaden varav ett var testa tidigt och ett när jag missat mensen med en dag. Hade jag varit dig hade jag testat på helgen där. Lördagen kanske?

Ja det känns så trist att slösa en massa också, man får ju ändå reda på det förr eller senare ;)

Åh då har vi typ BIM samtidigt!
  • Trean2021

Hej har inte varit så aktiv men har följt tråden sen start!

Jag undrar lite hur ni mår mellan äl och BIM. Är på BIM -7/8 just nu. Har sån molvärk som kommer och går och konstiga flytningar till och från. Idag har jag även haft helvetes PMS som jag brukar ha innan mens så är nu ganska övertygad om att det inte tog sig denna månad. Fan vad detta är tufft! Har inte velat skriva heller för jag har sett hur flera av er har kämpat så länge och har en sån himla fin inställning till allt och själv sitter jag på tredje försöket och är så ledsen och uppgiven... har två barn sedan innan varav den ena var en överraskning och tvåan blev till två veckor efter att jag tog ut kopparspiralen så detta är något helt nytt för mig.

Känns som att det kanske inte är meningen att jag ska ha tre barn utan bara ge upp och vara glad över att jag har kunnat få två helt underbara barn. Samtidigt känner den egoistiska delen av mig att jag inte är färdig utan vill ha en liten bebis till. Jag hade så tätt mellan mina att jag knappt hann med småbarnstiden! Men ett tredje barn ger ju också en risk att jag får ett barn som inte är friskt och då är jag ju bara taskig som satt min familj i den situationen och en bebis som måste leva med en sjukdom.

Förlåt för långt inlägg med spretiga tankar men jag behövde bara få skriva av mig, ingen annan vet att vi funderat på en trea och det känns ganska ensamt med alla tankar :(

• Trean2021

Tog ett test imorse som först var negativt men när jag skulle slänga det en timme senare finns det ett streck. Är på BIM -3 eller -4. Vad tror ni, kan det vara positivt på riktigt eller ska jag bortse från det helt?

• Trean2021
    Svalan5 skrev 2020-08-04 08:15:08 följande:

Exakt samma sak hände en vän till mig för ett år sen, idag har hon en liten son. Håller tummarna. Lycka till! :D

Tack! Hoppas att jag kan komma iväg idag och köpa lite fler tester så jag kan testa imorgon igen :)
  • Trean2021
    Lillaälta skrev 2020-08-04 08:15:09 följande:

Står på testen att man ska kolla inom visst intervall. Om du ser i efterhand så är detta inte ngt att gå på. Vänta till BIM och ta nytt test.

Tack för svar! Ska försöka vänta men skulle vilja ha ett till test för att se om det visar något ;)
  • Trean2021

Fick detta imorse väääldigt svagt test. Jag testade igår och fick då utslag en timme efter att testet är taget. Detta test är taget inom tidsramen. Detta är en testa tidigt test. Tog ett vanligt senare på förmiddagen efter jag hållt Mick i ca 4 timmar och det var negativt. Vad fan (ursäkta ordet men är så förvirrad) ska man tro?

Här är gårdagens och dagens bredvid varandra

• Trean2021
    saraama skrev 2020-08-05 14:11:59 följande:

Tycker där skymtar något på det vänstra. När är bim?Tycker det vänstra är positivt. När är bim?

BIM är lite oklar 7,8 eller 9e. Det som ser mest positivt där det som kom fram efter angiven tid så det känns som om det inte räknas tyvärr :(
  • Trean2021

Hej! Var ett tag sen jag var inne i denna tråd. Jag fick svaaaaagt positivt på CB early i onsdags men har sedan dess fått negativa tester. Skulle fått mens i fredags eller igår men har fortfarande inte fått den. Är nu på CD 31 och har aldrig längre än 30 dagar. Har fått 32 dagar en gång innan men det var för cirka 3 år sedan. Om det är kemisk graviditet borde jag inte ha börjat blöda nu?

Svar på tråden BIM Augusti 2020