• Canama

BIM Augusti 2020

Från 0 till 0,55 på mindre än 24h! Ska ta två test till idag tänkte jag. Förra graviditeten tog jag 1/dag och missade peaken, skulle vara skoj att fånga den lilla rackarn! Egentligen spelar de ingen roll, vi tänker ändå ligga varje dag nu framöver (såg någon som hade fundering om det).

Förra graviditeten så var mitt starkaste ÄL test lika starkt som det jag fick just. Skickar in bilden från dagens 12-test :D Premom kallar det för -Low- men jag tycker de är mer än så. OOOOBBS jag vet att de inte är postivt och att allt annat än postivt är negativt. Men lite mer än low tycker jag allt ;)

• Canama
    H0nd3ndär skrev 2020-07-25 12:51:16 följande:

Vad är det för märke? Gravidkollen? Om isf upplever jag dem svåra att få höga värden på. Använder ist babyplan. De sticker mycket tydligare och blir mkt starkare. Numera sedan jag bytt tester hittar jag lätt peaken.

Det är från RFSU! Kommer inte ihåg vad jag hade förra graviditeten men tror de var RFSU då också. Kanske jag byter märke om det inte blir något denna månad. Kan ju dock fånga peaken än så ska inte döma ut de för tidigt! Tack för tips :D
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 18:18:56 följande:

Hm.. Ältestet visade svagare nu på kvällen..

Well Well, time will tell.. Får se imorgon helt enkelt!^^

Mitt ÄL test idag vid 17 var också svagare än det vid 12....... så man blir ju att fundera om det var klart redan eller om jag druckit för mycket/hållit mig för kort stund. Ska ta ett senare ikväll tänkte jag bara för att jag är nyfiken...

Vi hade sex idag och det -kändes- mera än vad de brukar tyckte jag. Kändes som han kom åt -botten- liksom (eller toppen?). Kan det va tappen som är långt ner så att han når den? Haha svårt att förklara, blir så märkligt när man ska sätta ord på saker :D
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 18:50:34 följande:

Okej.. Well min äl är beräknad till måndag så hoppas på imorgon.. När är din äl?

Pratade med en bm för ett tag sen om just när det känns mer vid sex. Hon sa att om det är vid äl kan det kan bero på att antingen att äggblåsorna är stora eller att tappen är känsligare liksom.. Men det kanske inte var så du upplevde det!? Förstår dock känslan du upplever ibland känns det som man kan ha liksom sex jätte djupt oxh sen ibland att man bara känner att man måste stoppa honom en bit in för det liksom tar stopp eller blir obehagligt om han kommer för djupt!?

På tisdag säger mina appar. Dock har jag inte tempat eller tagit ÄL stickor tidigare cyklar så att de ska komma på tisdag är nog bara uträknat från att jag har en cykel på 29 dagar (i snitt). Har inte märkt av någon mängd flytningar än dock....

Ja men precis så kändes de! Att de liksom tog stopp. Ha nog känt så någon gång innan men aldrig reflekterat om det var runt ÄL eller inte...
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 19:31:52 följande:

Jag har inte heller använt ältest eller tempat tidigare så jag baserar min äl mest på de appar jag har och symptom från förra cykeln liksom.. Då hade jag 28 dagars cykel och mest älsymptom cd14 och min förhoppning är att det ska vara likadant denna men kroppen lever ju sitt eget liv så vi får se hur det blir.. Har iaf haft rikligt med fertilt sekret i 2 dagar så det närmar ju sig om inget annat..

Har märkt av fertilt sekret tidigare cykler?

Håller tummarna för positivt test för oss snart! Håll mig uppdaterad!!

Ja, jag tycker jag märkt av fertilt sekret tidigare.... så de gör mig lite fundersam minst sagt! Nu har jag iallafall smärta i vänster sida långt ner, kan de vara ägglossningsmärta??! Så spännande! Inte märkt av de tidigare men har inte känt efter heller... Nå, jag skulle väl se rosa enhörningar just nu också om de var ett symtom på ägglossning......

Ska försöka hålla mig liiite till, 3h sen jag kissade sist nu. Sen ett sista test för kvällen!
  • Canama

Håller med odlarmamman, så kul att de är många i fertila perioden nu!

Och vad roligt att läsa om hur ni träffat era respektive, här är de liknande historia! Bara PANG och så föll hela livet på plats, så underbart! Hoppas alla får uppleva den känslan.

Likt bl.a. Entusiastisk så är mina tester svagare igen nu. Jag undrar om jag lyckades missa peaken trots flera tester per dag eller om det är som ni säger, att peaken kanske kommer och detta var bara introt. Hur som helst så har vi legat idag och KANSKE får till de imorgon, sen är vi på skilda orter igen. Så hoppas det räcker och att inte ÄL kommer sent nästa vecka.. Har för övrigt gått lite väl bananas med mina test så har bara 1 kvar av mitt 14-pack, haha! Tänkte spara det tills imorgon.

Förra graviditeten så fick jag aldrig starkare än vad jag fick igår på ÄL test. Då fick jag som starkast på CD 13 och NC beräkna ÄL till just CD13 (beräknat på tempen). Nu var det också om starkast på CD13. Kanske mitt LH-hormon är riktigt racer-hormon som stiger ofantligt snabbt, släpper ägg, o sen försvinner.

Blir spännande det här! Och igen, vad kul att vi verkar vara flera som haft ägglossning precis i dagarna :)

• Canama
    NiMi12 skrev 2020-07-26 14:29:59 följande:

Fick fast glad gubbe nu på eftermiddagen, supersnabb höjning eftersom jag fick tom ring i morse.

Så nu lägger jag till mig på BIM listan.

Fyra stycken är vi nu den 9/8 (om jag nu hittade sista listan, vilket jag hoppas på :))

t

Om jag ändrar min ÄL till CD13 (som jag tror är mer korrekt än dagens CD16) så får jag också BIM 9/8 ;)

Så kanske testar då. Men håller kvar mitt 11/8 tills vidare ändå.
  • Canama
    NiMi12 skrev 2020-07-26 15:05:37 följande:

Äl testar du?

Ja, jag ha gjort det denna månad. Fick ingen positiv men en ökning iallafall. Förra graviditeten fick jag heller ingen positivt men blev ju gravid ändå.. Så vi hoppas på det bästa!
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:31:56 följande:

Ni som skriver att ni fick en ökning/stegring men inget positivt.. Har ni bild på det? Eller om ni kollar min bild.. Det är ju en ökning men verkligen superlångt ifrån positivt!! Antar att ni iaf får starkare än så då va?

Här kommer mina från denna månad! Har plockat ut de starkaste från varje dag. CD12&13 tog jag flera test per dag.

Bifogar även från 2018 när jag blev gravid med dottern. Då såg det ut såhär. NC bekräftade ÄL på CD13.

Som sagt. Ingen positiv! Men 2018 gick de ju ändå, så nu är de väl bara att hoppas :D
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 21:31:17 följande:

Åh tack för att du delade det!

Vi fortsätter mysa på.. Allt förutom ältesten pekar på ägglossning inom det absolut närmsta.. Så fortsätter testa så får vi se om det blir positivt eller inte innan tempen går upp :)

Ja det är väl lika bra att mysa på för att vara på säkra sidan :D. Min sambo jobbar på annan ort från och med imorgon och drygt två veckor framöver... så för min del så hoppas jag att detta var ägglossningen :D
Svar på tråden BIM Augusti 2020