• Amidina

BIM Augusti 2020

Mylilla86 skrev 2020-08-06 13:19:14 följande:
    Nu när jag vart gravid i april som blev MA så minns jag att jag hade rätt ihållande mensvärk innan BIM. Sa till min man ?nä nu har jag mensvärk, kommer få mens inatt eller imorn antagligen så det blir nog ingen bebis denna månaden? så hade jag det ett par dagar utan att få mens så till slut testade jag istället o då var det pos! :) När är din BIM??

Jag fattar förresten inte hur jag ska lägga till mig på den där listan riktigt??? Är på ÄL + 7 så borde ha BIM den 14/8. Känner för övrigt inga symtom jag :/ Men min första grav kände jag iof ingenting heller så det kan ju va olika det där.
    Tack för ditt svar, det enda jag kan konstatera är att det är olika för alla typ. :P Har aldrig varit gravid heller, så för mig finns det ju noll igenkänning på eventuella symtom. Har BIM på lördag.

Du kopierar hela listan helt enkelt, och stoppar in dig själv på rätt plats. :)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Anonym (Fb grupp) skrev 2020-08-06 14:06:10 följande:

Hej, jag plussade idag så ofattbart men spännande.

Jag följt tråden ett tag och har för mig att ni har skrivit om att ni har gjort en FB grupp för BF April 2021 men hittar inte den.

Skulle gärna vilja gå med i den också :)

Kramisar till er alla :)

Stort grattis! :D
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-06 11:59:50 följande:

Hade feberkänningar idag på fm igen men nu är det bättre.. Är säkert bara dålig sömn och värmen ute idag :) Nog för att jag är mycket mer uppmärksam på symptom och loggar väldigt noggrant nu så har jag inte loggat feberkänslor förrän ca äl+13-14 med dottern så tror det beror på något annat nu^^ Känner nog bara efter mer..
    Men tempen var hög idag igen mellan 36.71-36.74(mätte när jag vaknade 3 och sen vid min vanliga mättid(4-4.30) trots att jag inte kunde somna om.. Jag är så van vid att amma på nätterna och har då fått hjälp av amningshormoner att somna om, så när jag nu väl vaknar så är jag klarvaken och somnar inte om förrän dottern vaknar och vill amma xD Trodde jag var klar med dåliga nätter nu :P Får ta och trötta ut mig rejält idag eller något..

Ja men eller hur, så någon nytta gör det ju med att lösa fertiliteten ;)

Okej, vad spännande. Får jag nu till en drös med cykler ska det bli kul att jämnföra! Vad häftigt att du ser sån skillnad!!

Åh, ja eller hur! Dock har vi kanske möjligheten till det vi som iaf är hemma men det är svårt för samhället har ju samma tempo^^
    Känns som jag fått tydligare symptom och känner av hormonerna tydligare efter jag fick dottern iaf.. Kan inte minnas alls att jag märkte några större skillnader alls först. Jag fick tex även sämre syn efter graviditeten.. Skumt vad kroppen kan trolla med en :P

Får kanske starta en liten sån byteshandelsby xD Ja, tur man kan drömma lite..<3

Visst är det! Tycker det är jätte kul!<3 Skrev det till Jenzia också att det känns verkligen som mitt i detta(som är rätt jobbigt, och inte allra minst för er speciellt) så har vi funnit 2 fina vänner <3

Här är det också soligt ja, så får bli lite sol och bad idag och göra något roligt<3 Hoppas på en bättre natt inatt :P 

Hur mår du idag? Vad är dina/era planer? Vilken äl+ dag är du på?
    Som svar på ditt senare inlägg hade jag, när ja väl fick molvärk rätt ihållande molvärk - loggade rätt dåligt på den tiden.. det var kanske på äl+13ish.. Och på typ äl+10 fick jag en super twinge i magen det kändes som en tråd mellan naveln och fiffin typ..Men tänker att molvärken kan säkert variera - tror att det låg lite i bakgrunden för mig och sen lite mer ibland och lite mindre ibland såklart..
    Känner du något sånt? 

kram & hoppas du får en fin dag<3 

Vad skönt att det släppt lite ändå, det är ju ändå rätt jobbigt att vara sådär fruktansvärt varm. Jag är så glad för vår luftvärmepump då, kan ställa in svalt och bara stå framför den och njuta. :P
    Stackare, kan tänka mig att det är en himla omställning för kroppen att inte få de där goshormonerna längre. Hoppas verkligen du lyckas komma på ett knep, eller bara vänja kroppen snart så du kan få sova ut! <3 Tempen verkar ju ligga jättebra till iaf!

Hoppas ju inte du får till mer än denna cykeln nu, men visst är det roligt när man börjar ha koll på kurvorna och kan avläsa direkt på dagen om nåt är udda. :) 

Sämre syn? :O Det har jag aldrig hört talas om att man kan få! Jag har ju glasögon och har haft sen jag var 8, men den har blivit lite bättre med åren faktiskt. Åldern sätter in och gör en långsynt istället för närsynt, haha!
    Men vi förändras ju alla av ålder, och en sak som graviditet och förlossning gör ju sitt med alla hormoner och receptorer också. :) Även om man inte alltid tycker det är lika kul... :P

Haha, jaaa! Mitt ute i skogen, med odlingar och djur och allt vad vi kan tänka oss. :D Jisses vilken dröm att få leva så som vi är skapta.. Vi har ju det liiite så med mamma här halva veckorna, men det är ändå väldigt långt ifrån en komplett flock liksom.

Ja, jag är så glad för er! <3 Det är så speciellt och härligt med kvinnliga vänner, och särskilt om man har liknande tankesätt och inställningar. :) Har alltid haft lättare att bli vän med grabbar förr, jag har ju aldrig riktigt haft de där klassiska "kvinnliga" intressena och dessutom varit mer grabbig själv så jag passade inte riktigt in bland de tjejer jag är uppvuxen kring och senare har träffat. De jag Har hittat har försvunnit bort när de skaffat familj och så, vilket är jättesynd men en del av livet antar jag. Så ja, tacksam för er!

Idag har vi mockat ur hela hönshuset, och ska nog mest gotta oss i trädgården nu under em, ska se om jag kan hitta vår lilla plaskepool och sätta upp till hundarna och våra fötter. :)
    Jag är på ÄL+11, och fick lite superlätt mensvärk imorse en kort kort stund, och den där känslan av att nu sätter det igång med blödning och allt. Mensen är beräknad att starta imorgon kväll eller tidigt på lördag, så ja.. Men vågar fasen inte hoppas den här gången, känns verkligen supernegativt så jag vet knappt om jag kommer våga testa den här veckan ens. :/ Men försöker distrahera mig själv bara så får det bli som det blir!

Kram på dig!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-08-06 21:00:18 följande:

Ojojoj!! Har du symptom som du inte brukar få?! Förlåt, vill inte håsa upp något, men hoppas ju så för din skull! För mig är ditt nummer verkligen första i kön, om du förstår hur jag menar <3

Ursäkta att jag varit lite osynlig sista dagarna! Mått lite funky och är otroligt trött :-/ Vet inte om det är noll koffein som är boven! Men jag är himla glad att jag lyckats lägga kaffet på hyllan.

Har du BIM snart? Typ imorgon eller lördag?! Jag håller att tummar och tår!! Stor kram!

Hehe, jag trodde jag hade det men det försvann innan jag ens skrev inlägget och kom inte tillbaka. :P Så nu är vi tillbaka på absolut inga symtom, BIM imorgon ser det ut som om jag räknat rätt.

Tack för din omtanke, känner ju detsamma för dig! <3 Har undrat hur du har det, men förstod på Entusiastiskt att du hade fullt upp och mådde sådär, kan tro det är kaffet som spökar. Hur mår gubben din?

Du är så sjukt grym som lyckats sluta med det bara sådär! Själv började jag aldrig, men har ett mindre smickrande sockerberoende som jag tänker kanske kan vara snarlikt men ändå inte. Så klappa dig verkligen lite extra på axeln, tröttheten kommer lägga sig snart nog och då har du bara en massa fördelar!

Saknar dig, kram!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-06 15:08:37 följande:
    Perfekt med luftvärmepump ju!

Ja, pratade med min mans kusin om det igår hon är också "långtidsammare" så hon sa att det var så med hennes första också när de slutade nattamma att det var svårt att somna om helt plötsligt.. Man blir lite bortskämd med de hormonerna också :p

Asså jag är så fascinerad över tempandet, är det inte sjukt ändå hur vår kropp reglerar sig under cykeln då?

Du som är så inläst på det, har du ngt knep mot om det är progesteronet som gör att jag känner mig dämpad? Min man säger att det märks jätte tydligt på mig att jag är helt annorlunda i de 2 faserna.. :(

Hade varit skönt på alla olika sätt såklart om det tog sig nu.. Men är bara negativt inställd..

Aldrig hört med synen innan heller.. Men när jag skulle testa synen när jag var gravid så sa dom att jag fick komma tillbaka efter för att graviditeten kunde förändra synen. Och rätt och riktigt hade den det efter, rätt så mkt också.. Sjukt ändå.. Men har sen även hört ngn annan det hänt också.. Skönt din syn blivit bättre även om den då går mot åldersrelaterad syn ist :p

Men ja, det hade varit så häftigt.. Har du sett kalle och britas 6 liv? De testade ju på lite alternativa livsstilar, gick på SVT innan iaf :) intressant att se.. Eller min favorit familjer på äventyr! Det är en dröm!

Intressant du säger det.. Jag har också alltid kommit bättre överens med killar.. Dom är liksom så mycket enklare i sin kommunikation(oftast) lite rakare och tydligare.. Jag är också väldigt brutalt rak och ärlig i mitt sätt - känns lättare så.. Där är dock jag och min man lite olika.. Han är inte så pratig heller och trycker mer undan ev problem och hoppas de försvinner :p så där kan han kanske vara lite mer den kvinnliga sidan om man nu ska vara sån. Pratade en del med Jenzia om det också.. Men ja, sen är jag en riktig pratkvarn som är rätt kvinnligt drag kanske.. Äh, nu snöade jag in.. Men ja har också alltid kommit bäst överens med killar..

Plaskpool är underskattat även för oss.. Men låter skönt för hundarna när det är så varmt ju :) skönt att vara lite produktiv idag.. En annan har inte gjort många knop.. Legat på stranden nu ett par timmar.. Fick till ett träningspass i fm iaf.. Men annars inte så mkt.. Ska nog bege mig ut på en långpromenad ikväll och göra lite yoga..

Brukar du känna så inför mensen? Inte för att höja dina förväntningar men det kan ju vara när man minst anar det! Jag brukar alltid göra ett litet "schema" med olika bocka av saker för mig när jag vill få tiden att gå.. Funkar oftast okej... Håller alla mina tummar att mensen håller sig borta nu!!! skriv när du vill så kanske vi också kan uppehålla dig lite och få dig på andra tankar :) vad är dina planer ikväll?

Stor kram <3
    Alltså vi ska ju vara lite mer dämpade efter ägglossningen, kroppen behöver lite mer vila för att optimera en graviditet då, men är det så att du är riktigt nere och inte har någon energi alls så är det såklart inte bra. Funderar på vad man skulle kunna göra, det jag kommer på är att det kanske är lite obalans i hormonerna (frågan är vilka..), någon näringsbrist, sömnbrist (större behov av sömn i lutealfasen), eller kanske för stor belastning på kroppen generellt. Med det sista tänker jag att du sover lite dåligt, ammar, är i lutealfasen, och saknar kanske lite avlastning (både du och maken då)?
    För övrigt är jag också väldigt märkbart annorlunda i lutealfasen, och i mitt fall får det bara vara så. Jag gör vad jag orkar och vi har pratat jättemycket om hormonerna och att det kan vara så, så vi försöker mest att hitta glädjande myssaker då som inte kräver nån vidare energi.

Har inte sett dem, jag är lite dålig på det där med våra vanliga tv-kanaler. :) Vi har ingen antenn eller så, så det är wifi och appar som gäller och då blir det oftast netflix bara. Men kollade mycket på Unga bönder, Bonderöven, och Uppfinnaren ett tag, finns ju på svtplay, och de var så himla härliga att se!

Se där! :) Håller med, det är oftast mer burdust i hur man pratar, och inte lika finkänsligt hela tiden. Med tjejerna så var det konstant missuppfattningar vilket var jättetråkigt. Både jag och maken är rätt så rakt på sak, även om jag kan vara lite känsligare i tonen mot folk utanför familjen ibland. Jag är också väldigt mycket för att prata, kommunikation är enda sättet man kan förstå varann tycker jag, och det är så himla viktigt! Gubben min håller på att lära sig det där med att prata om känslor och hur han tänker vs hur jag tänker så att vi ska undvika tjafs och bråk för att vi tror vi vet vad den andre menar när det är tvärtom. :P Jag kan också hålla låda när jag är bekväm i sällskapet, men annars är jag rätt tystlåten.

Haha ja, verkligen! Vår hade försvunnit men mamma köpte en ny med sig igår som är i hårdplast (hatar egentligen plast men vad gör man) som är perfekt för lekande tassar med klor. :P 
    Tycker allt det låter som att du varit produktiv med motion och allt! Det får jag sällan till numera, har ingen ork och absolut inte i sån här värme. :P
    Blev det nån yoga?

Nä vet du, inte ett enda symtom har jag nu. Fick lite kort molvärk igår fm och det var då jag skrev här, men det försvann ju snabbt och sen dess har jag inte känt av nåt. Är också väldigt negativ den här gången, även om jag börjat få upp hoppet lite väl mycket sen igår, men vill nästan inte hoppas för då blir det ännu jobbigare när mensen garanterat kommer ikväll eller imorgon. ÄL+12 idag, så det är på sluttampen nu.
    Kan få molvärk dagarna innan mens, men då är det endon som spökar och den värken är speciell. Igår var det mens-känsla dock, det brukar inte komma förrän det är dags så lite udda men som sagt bara kortvarigt. Har tyckt att mina flytningar varit lite mer vattniga de senaste dagarna, men idag har det nästan torkat upp helt, tappen har börjat röra sig liiite neråt.. Äh, jag kommer väl iaf få testa mina nya tygbindor, alltid nåt.
    När har du BIM nu?

KRAM!
  • Amidina
    Msofie skrev 2020-08-07 11:46:20 följande:

Intressant! Finns det något sätt att ta reda på om man har lågt östrogen? Tycker ändå att vissa saker stämmer in på mig. Jag är vegetarian sedan 5 år tillbaka, skulle dock aldrig gå tillbaka till att äta kött. Tränar styrketräning 4 dagar i veckan. Träningen är sjukt viktigt för mig för min psykiska hälsa. Låter som att det hade kunnat påverka fertiliteten, men hur vet man de säkert? Träningen är inte något jag kommer ge upp utan att veta om det faktiskt finns ett problem.

Man kan mäta det med blodprov, men kan vara svårt att få vården att gå med på det, finns även privat via tex werlabs. Viktigt att man mäter på rätt cykeldag! Annars går man mycket efter symtom, med bland annat tempen som viktigt instrument.

Skulle du kunna tänka dig att äta ägg eller mjölkprodukter, från glada och frigående djur såklart? Kolesterolet är en jätteviktig del i fertiliteten, så alla små bitar hjälper.

Styrketräning är superbra och rekommenderas som optimal träning för kvinnor (har jag för mig iaf) i kombination med promenader. :) Sen är det väl som med allt annat, allt med måtta.

Det är ffa träning som sätter igång stressreaktioner i kroppen (tänk springa från farliga djur - löpning) som är dåliga i längden, det ger signaler till systemet att här är det farligt och då nedprioriteras fertiliteten tills man hittat ett tryggare ställe att få barn på.
  • Amidina

Jomen tjena, BIM imorgon och här står jag nu med molvärk och illamående och trötthet, och en tapp som bara flyttar sig längre och längre ner. :(

Alla symtom jag har kan förklaras med endon (brukar få liknande nästan varje cykel), men nu när tappen rör sig neråt så känns allt så mycket värre. Hade det inte varit för den så hade jag nog varit lite försiktigt positiv ändå.. Attans!

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-07 13:16:40 följande:
    Faktiskt igårkväll så bröt jag ihop till en film(brukar vara en bra grej för mig att släppa ut ånga) såg "miracles from heaven" på netflix, omg har knappt gråtit så mkt till en film. Har de senaste 10 åren haft liksom svårt att släppa ut mina känslor ibland och spec sen jag träffade min man för jag gillar inte/har svårt för att må dåligt/visa starka(ilska och sorg) känslor inför folk.. Efter det kände jag mig liksom pånyttfödd.. Haha, så kanske bara var det med en normal mix av lutealfas-känslor.. Men tack så mycket för din input! Skönt att kunna ha er att ventilera och diskutera med<3

Det bör finnas på svtplay, vi har inre heller vanlig tv :) så kanske du kan hitta det någonstans på intranätet om du vill :)

Håller helt med kommunikationsstilarna.. Är nog rätt likadan när jag väl är bekväm kan man dra igång :)

Well, jag måste vara aktiv för att må bra mentalt och jag märker också när jag tränar lite mindre att jag sover sämre... Det började liksom lite som en strategi för min mentala hälsa och sen har jag fortsatt så det är liksom en del av min vardag.. Sen gör jag efter vad kroppen känner för och orkar.. Ibland blir det yoga och ofta gymmar jag(har byggt ett gym på balkongen). Men jadå, blev både yoga igår och idag :D mysigt! Kan tipsa om boho beautiful på Youtube ifall du vill göra guidad yoga :) vad har du gillat att träna förut eller om du orkar liksom?

Åh typiskt, men oftast får man ju inte tydliga symptom förrän efter bim.. Jag hade inga direkta symptom förrän precis vid bim med dottern.. Så hoppet är ju inte över förrän mensen kommer :)

Jag får vänta till imorgon hur min temp vill bete sig.. Blev så förvirrad i morse antingen kan det vara en implantationsdipp eller så är den fortsatt hög, eller ja, så är den bara låg.. Hört att tempen är som lägst mellan 3-4 så man inte ska mäta då.. Och sen så har ju inte tempen verkat vara känslig för mina uppvak innan så osäker vad jag ska räkna.. Men men - oavsett vad så kan jag ju bara vara gravid eller inte oavsett temp.. Men hade varit fräckt med en implantationsdipp ju! Hihi.. Men men :) nu är du nära bim iaf och får snart veta.. Hoppas såååå mycket för din skull att du får ett plus nu!!! Önskar så mycket för dig och Jenzia <3 tror min bim egentligen är den 13/8 hade en lutealfas på 13 dagar förra månaden iaf.. Men det återstår att se :) skrev 14 i bim listan, bättre att ha lite marginal.. :p

Hoppas du får en fin dag goding<3

Vad har ni för planer(eller gjort idag, om du inte läser från ikväll :)

Hörs ikväll! Kram <3
    Lutealfasen börjar när ägget har släppt, så ett dygn efter Lh-peak (om ägget släpper sen) låter bra. :) Jag brukar räkna från att tempen börjat gå upp.

Men ååh, vännen! Det är så himla skönt att få bryta ihop sådär ibland och bara tokgråta, särskilt om man har svårt för det inför andra. Skönt att det hjälpte, och att du mår såpass mycket bättre! Jag har ibland svårt att gråta inför tom maken och mamma, men sen pappa dog så har det blivit betydligt mer av det också och det är ju så frigörande. Allt som minskar på kortisolet är bra och härligt. :) Läkande gråt, älskar det.

Jo, jag kan nog också känna det där ibland. Inte för att jag normalt sett sover dåligt, men det är alltid lite extra bra efter en lång och fysiskt aktiv dag. :) Vad grym du är som byggt ett gym bara sådär! :O Och jag blir alltid imponerad av alla som bara kör på med motion, för mig är det oftast ett helt projekt för jag är en riktig liten latröv. :P Har inte riktigt hittat den perfekta motionsformen för mig själv än, red när jag var liten vilket var jättekul men är lite rädd för hästar (plus dyrt), är inget vidare på att simma, avskyr att jogga eller springa, och styrketräning är för jobbigt. :P Undanflykter, jag vet. Har kört yoga hemma i omgångar och det funkar okej, vig som ett kylskåp dock. Fitnesskickboxning var nog det jag tyckte var roligast, ta ut lite frustrationer och sådär, men det är dyrt och man ska gärna ha någon att gå med känner jag. :) 

Du har så rätt, tack för påminnelsen! Tjatar ju själv om att hoppet är inte ute förrän mensen kommit. :) Jag brukar ha en hel del symtom innan BIM, men det är ju endon som spökar med allt från värk till illamående och trötthet, mm. 
    Jag såg ditt inlägg om tempen, det lät aningen förvirrande ja. Så himla jobbigt också att man måste vänta ett helt dygn innan man kan se nästa "steg", bra om man har tålamod (vilket jag INTE har, haha). Jag mätte knasigt imorse med, men har gjort det så många ggr förr så jag vet ändå vad jag ska leta efter. :) Men hoppas det var en implantationsdipp för dig! På äl+7, som du väl är på, så ligger det ju bra i fas. :) 

Här har det varit luuugna puckar idag, jag och mamma har hängt på en filt i trädgården och tittat på hundarna och hönsen, och läst våra böcker. :) Blir väl nån film nu till kvällen, och har mensen inte kommit till imorgon bitti och tempen är fortsatt hög så blir det nog ett litet test.... :P

Hoppas du haft en fin dag med, vad har ni hittat på? :)
  • Amidina

Får nog räkna ut mig för den här gången ändå, tappen är nere och min dagtemp (vilande) har sjunkit lite för mycket. Plus att molvärken tagit i.. men mensen är ju beräknad till nu ikväll eller tidigt imorgon så. Hänger mig kvar iaf, vill se hur det går för er andra såklart! <3

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 07:30:37 följande:

Asså, det här med att inte analysera går sådär xD

Då mina 2 senaste dagar har inneburit flera olika temperaturer med uppvak som inneburit ev för lite sömn och första uppvaket vid fel tidpunkt skulle mina kurvor kunna betyda olika saker xD

Jaja tiden kommer ju avslöja oavsett som tur är! 5 dagar kvar till bim ^^ ska bli spännande att se hela kurvan sen..

Hur har det gått för dig amidina?

Ingen mens än, men lite lägre temp, lägre tapp, oooch ett jäkligt negativt testa tidigt nu på morgonen. Så det blir en rejäl deppdag idag, och invänta mensen. Verkar som att lutealfasen förlängt sig en smula iaf.

Hoppas Så att det ska ta sig för dig iaf!! <3
  • Amidina

Grattis alla ni som plussat nu! Hoppas allt går bra och ni får möta era små knyten nästa år!

Här kom mensen igång först nu, så har varit lite förvirrande och jobbigt ett par dar. Lutealfasen landade på 13,5 (nästan 14) dagar den här gången och jag har inte en aning om varför för jag har inte gjort nåt särskilt. Hänger mig kvar lite här och hoppas på fler plus, förlåt om jag missat att svara på nåt, men det är ju en rätt lång tråd vid det här laget. :)

Kram på er!

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-09 13:08:03 följande:

Hur mår du<3

Intressant med lutealfasen, undrar vad det kan bero på..

Jag kände det kunde varit något igår.. Men idag känns ingenting, så antar det snart blir omstart.. Men har faktiskt känts lite lättare för mig mentalt efter äl.. Bim är på torsdag.. Jag fortsätter att vakna på nätterna för tidigt, suck.. Så ja, tempen är kanske lite svårtolkad... ^^men men, tempar på så får vi se när den dyker..

Saknar och tänker på dig mycket <3:(

Hoppas du snart mår bättre när östrogenet kickar igång!! Saknar dina kloka ord, tankar, råd och energi <3

Kram

Tack fina du, saknar er med och hoppas också att orken kommer tillbaka så snart som möjligt.

Idag är det mycket känslor av sorg, ilska, uppgivenhet, och så lite besvikelse. Blir ju glad för alla som plussar men så fruktansvärt ledsen för mig själv. Vi hann börja hoppas en del eftersom jag normalt sett är som en klocka, så lite mer än 1 dag extra satte verkligen spinn i huvudet.

Jag håller verkligen tummarna att du inte går min väg nu, utan får det där härliga plusset!

Stor kram på dig!
  • Amidina
    Emelie 01 skrev 2020-08-10 10:39:07 följande:

Jag som är testtokig tog så klart ett nu 4 dagar innan BIM och så klart var det negativt. Jag känner det liksom på mig varje gång, att det är negativt. Det kan ha varit för tidigt att testa och så tog jag ett digitalt vilket jag tidigare har fått utslag på senare än vanliga.. men det var de jag hade hemma. 

Det börjar bli frustrerande nu, vi har sex kring ÄL varje månad och flera dagar. Använder Clearblue fertilitetsmonitor så den indikerar varje gång.. mensen kommer prick 14 dagar efter att jag fått fullt utslag. Så det känns som vi är rätt på det. Känner hur det tårar sig i ögonen, 6 försöket är misslyckat,. 

Det är väl bara att ta nya tag men just nu känns det skit. 

Kram på dig, vet precis hur det känns och ligger här med mens och besvikelse själv. 3år har vi hållt på och jag är så himla trött på att aldrig få se ett positivt resultat.

Tempar du? Om inte så kan jag rekommendera att börja med det, inte bara för att bekräfta äl utan den kan även ge ett hum om hur dina hormoner ligger till. Beroende på hur gammal du är, eller om det finns andra faktorer i botten så kan man söka hjälp redan efter 6 månader, annars är det ju 1 år som gäller.

Och du.. 4 dagar innan BIM är det egentligen inte så många som får positivt, så hoppet Är inte ute än. :) Håller tummar och tår för dig!
Svar på tråden BIM Augusti 2020