Entusiastisk skrev 2020-08-06 15:08:37 följande:
Perfekt med luftvärmepump ju!
Ja, pratade med min mans kusin om det igår hon är också "långtidsammare" så hon sa att det var så med hennes första också när de slutade nattamma att det var svårt att somna om helt plötsligt.. Man blir lite bortskämd med de hormonerna också :p
Asså jag är så fascinerad över tempandet, är det inte sjukt ändå hur vår kropp reglerar sig under cykeln då?
Du som är så inläst på det, har du ngt knep mot om det är progesteronet som gör att jag känner mig dämpad? Min man säger att det märks jätte tydligt på mig att jag är helt annorlunda i de 2 faserna.. :(
Hade varit skönt på alla olika sätt såklart om det tog sig nu.. Men är bara negativt inställd..
Aldrig hört med synen innan heller.. Men när jag skulle testa synen när jag var gravid så sa dom att jag fick komma tillbaka efter för att graviditeten kunde förändra synen. Och rätt och riktigt hade den det efter, rätt så mkt också.. Sjukt ändå.. Men har sen även hört ngn annan det hänt också.. Skönt din syn blivit bättre även om den då går mot åldersrelaterad syn ist :p
Men ja, det hade varit så häftigt.. Har du sett kalle och britas 6 liv? De testade ju på lite alternativa livsstilar, gick på SVT innan iaf :) intressant att se.. Eller min favorit familjer på äventyr! Det är en dröm!
Intressant du säger det.. Jag har också alltid kommit bättre överens med killar.. Dom är liksom så mycket enklare i sin kommunikation(oftast) lite rakare och tydligare.. Jag är också väldigt brutalt rak och ärlig i mitt sätt - känns lättare så.. Där är dock jag och min man lite olika.. Han är inte så pratig heller och trycker mer undan ev problem och hoppas de försvinner :p så där kan han kanske vara lite mer den kvinnliga sidan om man nu ska vara sån. Pratade en del med Jenzia om det också.. Men ja, sen är jag en riktig pratkvarn som är rätt kvinnligt drag kanske.. Äh, nu snöade jag in.. Men ja har också alltid kommit bäst överens med killar..
Plaskpool är underskattat även för oss.. Men låter skönt för hundarna när det är så varmt ju :) skönt att vara lite produktiv idag.. En annan har inte gjort många knop.. Legat på stranden nu ett par timmar.. Fick till ett träningspass i fm iaf.. Men annars inte så mkt.. Ska nog bege mig ut på en långpromenad ikväll och göra lite yoga..
Brukar du känna så inför mensen? Inte för att höja dina förväntningar men det kan ju vara när man minst anar det! Jag brukar alltid göra ett litet "schema" med olika bocka av saker för mig när jag vill få tiden att gå.. Funkar oftast okej... Håller alla mina tummar att mensen håller sig borta nu!!! skriv när du vill så kanske vi också kan uppehålla dig lite och få dig på andra tankar :) vad är dina planer ikväll?
Stor kram <3
Alltså vi ska ju vara lite mer dämpade efter ägglossningen, kroppen behöver lite mer vila för att optimera en graviditet då, men är det så att du är riktigt nere och inte har någon energi alls så är det såklart inte bra. Funderar på vad man skulle kunna göra, det jag kommer på är att det kanske är lite obalans i hormonerna (frågan är vilka..), någon näringsbrist, sömnbrist (större behov av sömn i lutealfasen), eller kanske för stor belastning på kroppen generellt. Med det sista tänker jag att du sover lite dåligt, ammar, är i lutealfasen, och saknar kanske lite avlastning (både du och maken då)?
För övrigt är jag också väldigt märkbart annorlunda i lutealfasen, och i mitt fall får det bara vara så. Jag gör vad jag orkar och vi har pratat jättemycket om hormonerna och att det kan vara så, så vi försöker mest att hitta glädjande myssaker då som inte kräver nån vidare energi.
Har inte sett dem, jag är lite dålig på det där med våra vanliga tv-kanaler. :) Vi har ingen antenn eller så, så det är wifi och appar som gäller och då blir det oftast netflix bara. Men kollade mycket på Unga bönder, Bonderöven, och Uppfinnaren ett tag, finns ju på svtplay, och de var så himla härliga att se!
Se där! :) Håller med, det är oftast mer burdust i hur man pratar, och inte lika finkänsligt hela tiden. Med tjejerna så var det konstant missuppfattningar vilket var jättetråkigt. Både jag och maken är rätt så rakt på sak, även om jag kan vara lite känsligare i tonen mot folk utanför familjen ibland. Jag är också väldigt mycket för att prata, kommunikation är enda sättet man kan förstå varann tycker jag, och det är så himla viktigt! Gubben min håller på att lära sig det där med att prata om känslor och hur han tänker vs hur jag tänker så att vi ska undvika tjafs och bråk för att vi tror vi vet vad den andre menar när det är tvärtom. :P Jag kan också hålla låda när jag är bekväm i sällskapet, men annars är jag rätt tystlåten.
Haha ja, verkligen! Vår hade försvunnit men mamma köpte en ny med sig igår som är i hårdplast (hatar egentligen plast men vad gör man) som är perfekt för lekande tassar med klor. :P
Tycker allt det låter som att du varit produktiv med motion och allt! Det får jag sällan till numera, har ingen ork och absolut inte i sån här värme. :P
Blev det nån yoga?
Nä vet du, inte ett enda symtom har jag nu. Fick lite kort molvärk igår fm och det var då jag skrev här, men det försvann ju snabbt och sen dess har jag inte känt av nåt. Är också väldigt negativ den här gången, även om jag börjat få upp hoppet lite väl mycket sen igår, men vill nästan inte hoppas för då blir det ännu jobbigare när mensen garanterat kommer ikväll eller imorgon. ÄL+12 idag, så det är på sluttampen nu.
Kan få molvärk dagarna innan mens, men då är det endon som spökar och den värken är speciell. Igår var det mens-känsla dock, det brukar inte komma förrän det är dags så lite udda men som sagt bara kortvarigt. Har tyckt att mina flytningar varit lite mer vattniga de senaste dagarna, men idag har det nästan torkat upp helt, tappen har börjat röra sig liiite neråt.. Äh, jag kommer väl iaf få testa mina nya tygbindor, alltid nåt.
När har du BIM nu?
KRAM!