• Amidina

BIM Augusti 2020

Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu! 

Jaa, grattis! :D Hoppas hoppas att det bara fortsätter bli starkare nu!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-31 14:05:55 följande:
    Tror jag slipper vänta på mensen i två dagar iaf, känns redan som om den är på ingång. Har molvärk och lätt illamående :-/ Borde dyka upp om max några timmar om jag känner min kropp rätt!

Hinner nog med näääästan en hel cykel till vår tid för uppstart av utredning, den 24/8. Tror inte mätningen av progesteron blir förrän i september då, i o m att första mötet är bara infomöte och då är jag nog redan på CD22-23. Men nog dumt att testa progesteronkräm en cykel före utredning! Kan ev rubba cykeln och mina egna hormoner. Läste att man kan öka sitt egna progesteron genom att äta högdos c-vitamin, så blir nog det Alternativet i sådant fall

Här kommer en bild på min kurva, rätt platt som du ser Tempat under tungan hela cykeln, tänkte testa vaginalt från nästa cykel.
    Men blä så himla tråkigt. :( Kunde ju varit tidiga graviditetstecken istället..

Men ja, det känns nog ändå bäst att avvakta med att testa kräm tills de har fått kollat vad de ska. :) C-vit är ju tämligen ofarligt också så det är bara att köra på. :) Annars är det ju att optimera ägglossningen och få en supergulkropp som bara pumpar ut progesteron. ;) 
    Jag får nog hålla med om att skiftet är liiite lågt, men det det faller nog ändå inom "normalt", man ska ju ha minst 0,3 graders skillnad och det ser det ut som att du har i snitt. Men alltid bra att optimera ÄL! Jag läste på en massa om vad kinesiskt medicin säger om saken, det var lite kul att ta del av faktiskt. :) Om du är intresserad: http://www.am-kliniken.se/Behandlingar/74/Basal_Kroppstemperatur_med_ett_TKM_perspektiv?IsPreview=true
    Ska bli dö spännande att se hur det blir när du tempar vaginalt!

Det är nog lite alla djuren som sover hos oss, plus otåligheten. ;) 
    Jag har faktiskt slutat tempa nu.. :P Har gjort så de senaste månaderna att jag tar en paus i mitten på lutealfasen för att slippa tänka på det och analysera till förbannelse, när den väl kommit upp sig så låter jag det vara sen, iaf fram till några dagar innan mens. Men funderar på om jag ska strunta i att börja sen igen den här gången, för jag blir ju tokledsen så fort den börjar dippa. Bättre att vänta tills efter mens i så fall kanske, om den nu kommer som vanligt vilket jag nånstans ändå förutsätter. :P Men sist jag mätte på äl+3 så låg den på 36,89 vilket jag är väldigt nöjd med. :) Har glömt bort att hålla koll på tappen också, så får nog ta och känna efter sen. :P
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Plutto87 skrev 2020-07-31 14:51:37 följande:

Hej, jag har läst här utan användare ett tag, vill mest bara säga att ni alla verkar vara så fina tjejer och önska lycka till. Jag plussade själv imorse, vet knappt vad jag ska göra av mig själv nu. Hoppas vi kan följas åt så många som möjligt i någon BF-grupp.

Men grattis! :D Gud så himla roligt, förstår att det måste vara en lite overklig känsla! 
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-31 21:20:09 följande:

Åh grattis på förlovningsdagen! <3

Ja, det var skönt att den kom.. Kände direkt att jag och kroppen äntligen fick vara i harmoni för en stund. Tycker det är så jobbigt att tro, gissa och analysera. Gillar fakta och svart på vitt.. (vem gör inte eg, ovisshet är ju rätt påfrestande ibland..). Så Well, ska bli kul att följa resten av kurvan för att få ett hum om hur den kan te sig.. Som jag skrev till Jenzia är det skönt att ha er fertilitetsvänner med olika cykler för att komma på andra tankar när man nu inleder äl+ räkningen och ngr låga dagar med sänkta hormoner och långa dagar mot bim...

Kram och ha en mysig förlovningskväll<3

Tack så mycket, vi firade med att somna tidigt! ;P Kom bara ihåg det för att jag skrivit upp det i kalendern, annars firar vi bara bröllopsdagen som är siste september. :)

Jag kan tro det, har också känt mig förvirrad och frustrerad för din skull! Men välkommen till andra sidan nu, dags för den tråkiga "kampen" att hitta en massa att sysselsätta sig med så tiden går fortare. Men du har ju iofs redan en liten hjälpreda när det kommer till det. ;)

Vi var nere och badade med hundarna en sväng idag, första plasket i år! :D Men det märks att det var en kall sommar där folk inte fått åka utomlands för jisses vad packat det var..

Har ni hunnit bada nåt?
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-31 22:14:29 följande:

Tack för tipset och stödet! Ska försöka googla på hur jag ökar njurens ying nu Pepp på att prova allt som är naturlig boost av gulkroppshormonet! Älskar att här finns så mycket samlad kunskap och engagemang! <3

Funderar också på om jag bara ska tempa till efter äl. Det var iaf skönt att mensen kom samma dag som tempen sjönk, så jag slapp vänta in den (och hoppas på ett mirakel!).

Jag håller verkligen tummarna för att tiden till BIM ska gå fort för dig!! Hoppas hoppas så att du får ditt plus!

Alltid! :) Visst är det roligt att lära sig nytt och ta del av hur andra ser på det här med hälsa. Jag tycker det är extra kul när det dessutom är förankrat i vetenskap. :)

Ska också satsa på att boosta upp mitt östrogen naturligt och rejält om det blir en ny cykel nu i augusti, har redan börjat äta mer smör och ost.. :P

Ja, det är så himla drygt när den dippar och sen kanske går upp lite igen och sen dippar igen och mensen dröjer. Jag blev tokig på det, så det är rätt skönt att slippa. Ibland dubbelkollar jag samma morgon som mensen är beräknad, detta galna kontrollbehov alltså.. men då är det iaf inte flera dagar innan.

Såg att du var lite mer pepp och pigg nu, så himla skönt! De deppdagarna är inte att leka med alltid, så det är riktigt skönt när man får brytet och östrogenet kan få börja öka igen och man mår bättre. Vilken dag är du på nu?

Tack så mycket, och detsamma fast denna cykeln nu då. ;) Håller sig vädret fint så blir det nog lättare, kan åka och vandra eller bada eller fixa nåt av de tusen grejerna som väntar hemma. :P
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-01 18:02:39 följande:
    Jag förstår vad du menar :p men jag har typ lovat mig själv att bli bättre på att fira mer saker detta året. Det är ju faktiskt väldigt mysigt och roligt att fylla året med en massa traditioner och firande :D får se hur det går ^^

Skönt att inte vara ensam och kan dela med er<3

Jodå, full rulle för det mesta.. Sen för mig har det hjälpt nu att ha sidoprojekt: optimera min hälsa, lära mig min kropp och cykel.. Läser en del om kroppens olika stadier igenom cykeln och sånt där.. Försöker typ ta bort fokuset med att plussa för jag blir så himla ledsen... Det har varit så många tvära kast mellan hopp och förtvivlan dessa månaderna med en kropp som kört på högsta växel med hormoner, mens som kommit och gått, älsymptom som varit hemska, sen fick jag en mental Urladdning när jag tog ett gravidtest som var positivt men efter 10 minuter av lycka tillsammans med min man såg jag sen att jag tagit fel test(ältest), det var hemskt!... Så nu känner jag liksom bara mig uppgiven på den fronten att nu känner jag bara att sålänge jag får min äl är jag nöjd och kommer fortsätta optimera min cykel och läsa mer och en vacker dag kommer ju pluset och sen är jag klokare till nästa gång.. :) (förlåt för pladder, behövde nog skriva av mig lite)..

Åh vad mysigt! Ja, asså sommaren har ju inte varit någon höjdare alls... ^^ det var ngn vecka.. Och sen var det väl ett par vårveckor.. Men nja, det har inte varit många dopp i år xD

Går det bra med valpen? Vad är det för ras?

Såg att du skrev att det nog snart blir ännu fler kycklingar, asså sååå mysigt med så mycket djur ute i skogen.. Har ni stor trädgård eller så?

Kram
    Det är en väldigt bra inställning, jag hade samma tankar i slutet på förra året men det har ändå inte blivit av här. :P Sen har jag iofs haft en jobbig vår, men tror nog det kan vara en del lathet i det hela med.. ;) 

Ja, men det är klart! Kunskap är makt, och finns det nåt bättre än att kunna förstå sin egen kropp och funktioner, och jobba med den istället för mot den som är standard i vårt samhälle idag. :) 
    Jisses, vilken smäll det måste varit med fel test där, beklagar verkligen. :( Berg- och dalbanan känner jag ju igen, det har varit några månader där både jag och maken varit sååå säkra på att det äntligen var vår tur, bara för att se världen slås i spillror dagarna efter när mensen envist kommit. Det som gör mig tokig är ju också det här att inte veta varför det inte går, alla undersökningar pekar ju på att det borde gå, så att inte veta var det går fel blir lite mycket ibland. Jag har ju en del kontrollbehov också liksom.. 
    Men tror det är sunt tänk av dig att fokusera på att bara få igenom en bra ägglossning, och leva i en stabil cykel. Nästa bebis kommer komma när hen är redo! <3

Det går bättre och bättre med henne, hon har börjat (om än subtilt) visa när hon behöver gå ut på dagen, och hon håller sig rätt bra nattetid också. :) Hon är en liten blandras av Jack Russell och Tysk jaktterrier, inte en mix jag hade tänkt vi skulle skaffa meeen det var helt enkelt rätt bara. :P Får bara se till att aktivera och träna henne ordentligt när hon är större så vi håller jaktlusten under kontroll. :) 

Ja, det ska bli kul att se hur många det blir nästa vända. :) Förra hönan fick 8 ägg under sig, men bara 3 kläcktes så det är ju lite osäkert ibland. Just nu har vi bara 1 tupp på 9 hönor så inte säkert han hinner med att befrukta alla riktigt.
    Vi har 18900 kvm mark ungefär, men största delen är skog. :) Dock rätt rejäl trädgård, men hönsen springer ju lite varstans både hos oss och på grannarna mark.. Tur att vi har snälla grannar som inte har nåt emot det. :P 
    Hur bor ni? :)
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-08-02 15:07:57 följande:
    Det är ju fantastiskt hur mycket information det finns! OM man väl får reda på vad man ska söka efter visserligen Jenny Koos verkar vara unik i sitt slag här i Sverige. Glad över att jag äntligen tagit mig tiden att gå igenom hennes Insta och Blogg, och lyssnat på pod:ar med henne. Om jag inte redan lagt ned massa pengar på kosttillskott denna månaden hade jag prenumererat på hennes webinarium, men får bli nästa månad. Har du sett dem?

Tänker du hoppa letrozol om det blir en ny cykel? Verkar inte alls vara någon härlig medicin :-/

Det blir att äta mer LCHF denna månaden, maken älskar det! Och från idag är vi båda helt koffeinfria! Får se om maken också kan sluta med whisky och hålla sig till 1-2 glas vin ett par ggr i veckan

Hur lång är din lutealfas? Är den alltid samma antal dagar? Blev ju så förvirrad av att jag bara hade 12 dagar (räknar äl+1 till dagen innan mens) denna månaden. Var helt säkert på att den var 14 dagar ju! :-/ Men jag är glad att jag börjat tempa nu så jag får bekräftat äl! Imorgon börjar jag igen och nu blir det att testa att tempa vaginalt

Det är tusan inte lätt att ha kontrollbehov när man försöker bli gravid Jag kämpar med allt vad jag har, fattar inte att maken är så cool som han är. Han är liksom så säkert på sin fertilitet, medan jag är osäker och tvivlar, vill analysera och boosta med vad jag kan. Aja, han äter iaf alla piller jag föreslår

Idag är det CD3, känns som om jag är pånyttfödd, haha! Och nu tänker jag tre månader framåt och löpande, då jag förstått att vad jag gör, hur jag mår och vad jag äter påverkar min fertilitet om tre månader. Men så klart finns det chans innan dess också

Hur mår du idag? Går dagarna liiite fortare? Har du lyckats komma ut på utflykt eller igång med något projekt hemmavid? Jag är så dålig på sånt! När helgen kommer vill jag bara känna mig fri och inte ha så många måsten. Särskilt denna sommaren, då jag faktiskt inte har eller komma ha så mycket semester (självvalt då jag var ledig hela januari och var på Hawaii med maken!).

Spänd på att följa dig fram till BIM! Antar att jag kommer vara runt äl då. Kram!
    Visst är det! Hon har några kollegor här i norden, men hon är den som hörs och syns mest iaf (och har funnits längst tror jag). :) Finns någon highlight på hennes insta där hon länkar till sina kollegor. Jag såg några av hennes live hon hade på insta förr, men har inte råd att kolla på de nya tyvärr. Men kände ändå att jag fick ut så mycket av besöket hos henne och med allt hon skriver (och allt jag läst själv), att det får gå bra ändå. :)

Jag vet inte.. Troligtvis. :/ Vad gör man inte liksom. Men har lagt upp en plan nu! Om det inte går denna eller nästa cykel bokar vi in insemination och funkar inte det på första försöket tar vi 3 månaders paus med strikt kost och sömnrutiner och hela köret, och sen försöker vi igen. Optimera liksom!

Haha, kan tro det. :D Så länge man äter bra fetter och kött så är det kalas, men jag tycker själv att LCHF är lite för restriktivt med vilka grönsaker och frukter man får äta. De gånger vi har följt nåt har det blivit mer åt paleo-hållet. :) Grymt av er att skippa koffeinet, hur känns det? Hoppas han vill dra ner på alkoholen också, det gör honom bara gott. :)

Jag ligger på 12 dagar, upp från 9 för ett par år sen. :) Trodde först jag hade 13, men har fått tydligare känningar av ägglossningen och då blir det ganska exakt 12 dygn, vilket ju faktiskt är fullt tillräckligt. Hoppas det går bra med tempningen!
    Sådär självsäker var min gubbe också till en början, tyckte också det var jättejobbigt när jag läste och läste och kollade allt möjligt och ville optimera. :P Men han fick sig ju en törn när vi gjorde testerna, då vaknade lite mer av ett intresse för det är ju lite stolthet det där hos dem också, att vara fertila. ;P

Så härligt! :D Hoppas du mår bra idag också! Har inte hunnit läsa igenom alla missade inlägg än, har en kompis här sen igår och tänkte bara jag skulle svara på detta innan det försvinner bland alla.
    Så himla skönt med hawaii, har ni varit där förr? Var det nåt särskilt firande eller bara en härlig resa?

Jag mår okej i den månen, har min gamla kompis här som sagt och han är en handfull minst sagt. :P Får ta en snabbkoll här inne nu och svara lite, sen är jag nog borta igen tills ikväll eller imorgon.
    KRAM!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-02 15:59:56 följande:

Ja, men man fastnar lätt i vardagen och blir lite bekväm ju :P

Ja, asså det var verkligen bara så onödigt. Men allting har ju haft sin mening. Tänk så hade jag inte gått igenom dessa månaderna då hade jag ju inte lärt mig allt detta och kanske inte varit lika ödmjuk och tacksam för min kropp, jag hade inte skrivit med er fantastiska kvinnor här. Detta har på sitt sätt varit nyttigt för mig.. Försöker trösta mig med att allting har sin mening och att så det blir är menat på något sätt, ibland är det svårare såklart..
    Usch ja det är jobbigt när man verkligen tror och att det inte blir så.. 
    Men ni har gjort undersökning/utredning eller? Vad visade den om jag får fråga? Har ni något inbokat framöver för typ IVF eller så?

Vad härligt att det börjat gå åt det hållet! har du börjat få bättre sömn?

wow, vad stort! Så fräckt att ha sin egen skog ju! så härligt det låter!
    Vi bor just nu i radhus med utsikt mot en bondgård och deras hagar och fält.. Kommer aldrig kunna bo på ett ställe utan någon fri "utsikt". Märkte det när vi bodde på Söderåsen vilken skillnad det gjorde för mitt inre.. Kände mig så ostressad där ute, saknar det ofta.. Men det finns ju fördelar och nackdelar med allt..Har ni långt ifrån stan liksom? Eller civilisation/handlingsmöjligheter och så?

Blir bara snabbsvar nu, har en kompis här och det skriks på mig. :P Men måste svara här först!

Vi fick äntligen gjort klart utredningen nu i somras, trots att vi sökte hjälp för 2 år sen, lång historia, men den visade "bara" endometrios för mig och sämre spermiekvalitet för honom (som vi ändå lyckades tredubbla på ett halvår förra året mha bättre kost, att han la ner snus och alkohol och allt onyttigt). Ska försöka själv i ytterligare en cykel efter denna om inget händer, och efter det ska vi boka in insemination. Tänker mig att vi testar det en gång isf, och funkar det inte så blir det strikt kost i 3 månader (igen), och sen testar vi insemination igen. :) 

Sover lite bättre nu faktiskt, har börjat vända tillbaka dygnet lite grann igen så jag ska vakna pigg vid 7-8 istället för 9-10. :) 

Det är verkligen helt underbart, jag är så tacksam för att vi fått detta. :) Låter ju jättefint där ni bor med, även om jag förstår din längtan till det lite mer vilda. <3
    Vi bor ca 9 minuter från närmsta by med ICA och 20 minuter från närmsta storstad (Hässleholm), så det är inte så farligt ändå. Men hade ju gärna flyttat Ännu längre ut i skogen.. Drömmer om att bo i slutet av en väg med många hundra meter till närmsta granne. :P
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-08-03 17:47:55 följande:
    Jag tänkte nog starta en prenumeration nästa månad, då får du gärna låna min inlogg om du vill?

Jag gillar också att ha en plan som är överskådlig! Just nu planerar jag för att optimera möjligheterna att själva bli gravida fram till januari/februari 2021. Därefter tänker jag att det nog blir IVF för vår del, även om jag kommit längre och längre från den tanken de sista månaderna. Det är jobbigt att ha åldern emot sig! Om jag vore 26 år hade jag nog kunnat tänka mig att försöka längre, men det går ju inte riktigt nu. Känns som nu eller aldrig liksom. 

Optimera med kost, sömn och ingen stress låter som en bra plan

Märker du någon skillnad på din äl de cykler du tagit letrozol? Får du mer känning? Mer äggvitesekret?

Kanske en väldigt privat fråga, men brukar du ha mycket mens när du blöder? Jag blöder i stort sätt bara 1-2 dag ordentligt, sen är det mest spotting. Funderar så klart på om det är ett symptom på att slemhinnan inte är tillräckligt uppbyggd = östrogen brist i follikelfasen.

Jag kan heller inte äta strikt LCHF, älskar grönsaker och bröd alldeles för mycket! Men jag kan dra ned på skräpmat och för mycket snabba kolhydrater, inget problem

Just nu sitter jag med sprängande huvudvärk, så det är inte helt lätt att helt slopa kaffet :-P Min man har dock fått värre symptom, mycket huvudvärk, ingen energi och deppig. Så idag kommer han få trösta sig med ett glas vin till maten. Vi ska grilla lammracks och göra en grekiska sallad Tror dock maken är beredd på att dra ned mer och mer, han pratar själv om det så, så jag vill inte pusha på för mycket så att han sparkar bakut totalt. Jag proppar ju redan i honom en ansenlig mängd tabletter

Ja visst ja, du hade ökat på min lutealfas rackarns massa dagar, sjukt bra jobbat! Var det koständringar som gjorde skillnaden? Ja, 12 dagar är bra, fullt tillräckligt! I mitt fall är jag nog mest orolig för att jag inte bygger upp tillräckligt med härligt slemhinna för att ett litet ägg ska vilja fästa. Sen ska det blir väldigt spännande att fortsätta tempa och får det bekräftat att jag har 12 dagars lutealfas!

Du, det var MYCKET bättre att tempa vaginalt imorse. För det första så lät in pipet från termometern alls = maken blev inte väckt. Och den tog tempen på typ 20 sekunder! När jag tempat i munnen har det ibland tagit uppemot 1 min för att termometern ska läsa av. Så bara plus på vaginal tempning 36.5 landade jag på imorse, så 0.2 över vart jag låg när jag muntempade. Vart brukar du landa på under mensperioden?

Min man har pluggat på Hawaii för 20 år sedan och ville gärna återuppleva det med mig, så därför åkte vi dit i vintras Vi brukar annars resa iväg 4-5 veckor varje vinter till Costa Rica. Fantastiskt land, vacker natur, häftiga djur och massa god mat! Min man älskar att surfa och jag gillar att slappa och bada, perfekt! Det enda negativa med Costa Rica är att de har spridning av Zika-virus, vilket inte är så bra när man försöker bli gravid.

Vad mysigt med besök! Tiden går ju alltid fortare då också, hihi! Men det blir helt hopplöst att hänga med här inne (jag har själv försökt!). Ryslig fart på den här augusti-tråden och vi är på på den 3 augusti
    Åh, vad go du är! <3 Ska kika om där är något avsnitt jag är extra intresserad av!

Jamen det känns ju viktigt att ha det, särskilt när man kommit upp i en bättre ålder som oss. ;P IVF ligger ju eventuellt i vår framtid också, så jag har börjat läsa på lite grann emellanåt, dels från de som erbjuder det, men även från funktionsmedicinskt håll, hur det ser ut med chanserna och risker, hur man optimerar inför det osv. Men även alternativen Om inte ens IVF funkar, det är ju inte nödvändigtvis slutet av vägen där (om än kanske i Sverige). Har ni några tankar på insemination om det skulle se ut att vara ett bra alternativ?

Ja, jag får definitivt mer smärta vid ÄL, vissa gånger har det varit riktigt plågsamt. Men sekretet är inte helt på banan även med letrozolen, så jag märker ju att jag har en del jobb kvar med mig själv där också. Har ju minnen från några år innan jag träffade maken, när jag var singel och hade betydligt fler kvinnliga kontakter i vardagen, det var ju (ursäkta uttrycket) slemfest de flesta månader. :P Men jag tror helt och hållet på det där med att man Ska ha kvinnor runt om sig för att må helt optimalt, iaf om det är sunda och bra relationer. :) Synka cykler och allt det där bottnar ju garanterat i nåt faktamässigt!

Jag har fått mindre och mindre mens ju äldre jag blivit, och vissa gånger nu har det bara varit som dig, 1-2 dagar fast med hyfsat lätt blödning, och sen en hel del spotting på det. Jag kan helt klart koppla ihop det med östrogenbrist eftersom jag får en hel del andra symtom på det med, men det är ett av de vanligaste symtomen just att ha så lite mens, och det är som du säger pga för "klen" slemhinna. Men du har ju redan satt en skitbra plan i verket för att komma tillrätta med det, och det kan ju bara bli bättre tänker jag! :) 

Hoppas huvudvärken har lättat lite, såg något om migrän och det har jag lite för mycket erfarenhet av själv så det unnar jag inte någon. <3 Ni är jättegrymma som kämpar på med att kapa ett så starkt beroendeframkallande medel!

Ja, det var så himla roligt att lyckas med det projektet! Jag lade ju om kosten till en rätt strikt paleo-version av eget make, och så började jag ta tillskott. Från början tog jag Thorne Prenatal och de täckte upp himla mycket och var faktiskt jättebra, men jag kände sen att jag ville anpassa det ännu lite mer så gick över till enskilda tillskott istället. :) Men annars är det en som Jenny tipsar om och som är jättebra!
    Hoppas verkligen att din slemhinna ska bli riktigt tjock och fin den här cykeln, det ska bli så roligt att se hur det känns och alla symtom när du börjar närma dig ÄL igen. :D

Åh, så bra! :D Min är lite dryg där, jag måste hålla kvar den 1 minut efter att den pipit, och det är ju så lagom lätt för min hörs inte heller så bra under täcket, plus att man då ska ligga och räkna sekunder när hjärnan bara vill somna om. :P Tur den har minne för sista tempen, så om jag missar kan jag bara starta om den och se vad den landade på! Tempar dock inte under mensen längre, tyckte det blev så himla kladdigt. Men det är fullt normalt att den vaginala (och rektala) är lite högre än den orala. :) Jag ligger på runt 36,3-36,5 innan ÄL.

Men vad härligt! Jag önskar att vi kunde resa lite mer, men har ändå en del minnen från tidigare resor (och bilder) som jag kan gotta mig i ibland. :) Vad spännande att han pluggade där, vad läste han då? Kanske tur det inte blev Costa Rica nu då.. :O Tycker det är så läskigt med såna sjukdomar!

Ja alltså.... Försökte läsa ikapp lite idag, men det snurrar ju lite i huvudet, haha! Hjälper inte att jag blir lite extra slö i lutealfasen heller.. Men får sitta lite mer idag så jag är med på banan igen, har inte så mycket planerat förutom att kolla på Medeltidsveckans livesändningar, det är så himla roligt! Alltid velat åka dit, men aldrig haft råd så det är jätteroligt att kunna ta del av det nu. Har du några såna intressen som resulterar i festivaler eller samlingar eller liknande? :)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-03 18:05:47 följande:
    Ingen fara alls:)
    ojdå, ja vilken tid det tog.. Men skönt ändå att ni fick veta eller så.. och vad bra att din man tog det så allvarligt. Såg att du skrev till Jenzia att männen har lite mer stolhet gällande sin fertilitet.. Men vad skönt att ni har en tydlig plan, känns det okej?

Vad skönt att du vänt tillbaka dygnet lite. Jag fick bättre sömn efter äl, troligtvis för att tempningen varit nytt och lite spänd om äl skulle komma..

Förstår det, låter fantastiskt! 
    vilken härlig dröm.. Ja jag skulle helst, om jag får drömma helt fritt bo ute på landet på nya zeeland typ :P

Vi hörs mer när din vän åkt hem och du har mer tid, ingen fara <3 Då får du tiden att gå lite iaf nu efter äl ;P

kram<3
    Ja, det var några byten av gynekologer där.. Det är illa när JAG vet mer än dem. :P  Jo, det var ett rätt hårt slag för honom ändå det där, att få reda på att det inte stod helt rätt till med simmarna. För att dra alla över en kam så känns det som att det är något väldigt många män förutsätter, att de kan bli pappor och är superfertila och sådär, så när det visar sig inte stämma så får nog den där manliga stoltheten sig en törn. Sen känns det ju lite likadant för mig, att få reda på att jag är lite "trasig" var jättejobbigt, och lite kort (tack och lov) så kände jag mig som mindre av en riktig kvinna. Men sen tog jag mig i kragen och pratade mig tillrätta och insåg hur tramsigt det ändå var att tänka så. ;) 
    Planen känns jättebra faktiskt, även om jag hoppas att den inte behöver sättas i verket. :) Vi ska ju få bebisar här nu allihop! <3

Ja, läste vad ni skrev om att vakna med lite panik och tom drömma om tempning och det kan jag helt klart skriva under på, haha! Det ger med sig efter ett tag iaf, men hjälper ju inte kurvorna där i början. :P Min kompis som var här nu höll oss uppe till halv två häromdagen, var sådär kul för nu börjar kampen tillbaka igen.. :P

Jag har försökt läsa ikapp nu, men det blev lite övermäktigt med all text så uppdatera mig gärna om hur det går med allt, hur mår du, hur känns det? 
    Här är det rätt bra förutom en enorm trött- och matthet i kroppen och lite i knoppen, men vi har iaf varit ute och gjort en eldgrop idag! Ser fram emot att kunna tända upp en härlig brasa sen framöver och sitta där och mysa. :) Följer även Medeltidveckan som kör digitalt i år, så himla kul! Har alltid velat åka dit, men inte haft råd så det är perfekt att äntligen kunna få vara med live nu istället för att bara kolla på massa videos och bilder i efterhand. :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020