• jowald

BIM Augusti 2020

Hej.

Jag hoppar in i denna tråden.

Har BIM måndag, men då jag har PCO så är de svårt att veta exakt och ägglossningstest ger missvisande på mig och har alltid gjort.

Men jag fick ägglossningssmärta, äggvita flytningar osv 19-21 juli, tog ett testa tidigt clearblue igår men troligtvis negativt men kunde ana ett väldigt ljust streck (eller spökstreck)

Men känner mig annorlunda i kroppen, haft sen en vecka efter troligtvis ÄL som molande/svag mensvärk. Mina bröst har blivit lite större och framförallt tyngre, sjukt trött, sover länge på morgonen och kvällarna är jag så tråkig för jag är så trött.

Igår gick jag och en vän en 8 km promenad, efter halva vägen fick jag sån tyngd i nedre magen/blygdbenet kändes som foglossningen man hade som höggravid. Kunde knappt gå och fick sakta ner tempot. Man undrar om kroppen spelar ett spratt med mig eller om jag faktiskt är gravid men att hormonnivån inte är tillräckligt hög för att visa positivt. Den här eviga väntan.

• jowald

Har BIM imorgon men när jag tror ÄL var så är det allt från imorgon till onsdag.

Är de någon av er som brösten blivit tyngre, fylligare och större för?

Mina har blivit det men inte så ömma kan spänna lite i dom då och då. Samt svullen mage och sjukt trött. Man vågar inte hoppas på för mycket.

• jowald
    Vinter16 skrev 2020-08-04 17:52:42 följande:

Har bim den 7/8 efter ett supersvagt streck igår fick jag det svart på vitt! Det blir en april bebis, vilken lycka!

Grattis:) hade du några symtom nu innan du fick positivt?
  • jowald
    Vinter16 skrev 2020-08-04 19:20:57 följande:

Tack! Nej inte alls mycket, lite svag värk i ryggslutet bara

Hehe okej, hoppas du slipper illamående och sånt:) så mysigt att få ett plus, jag testade idag men negativt. Men har med mina andra två graviditeter testat positivt typ 18 eller 19 dagar efter ÄL som tidigast. Så nu testar jag inte förrän måndag. Men har svag mensvärk och har haft de en vecka ungefär men atarkare idag så hoppas inte mensen kommer.
  • jowald
    Vinter16 skrev 2020-08-04 19:33:49 följande:

Förra graviditeten låg jag inlagd på sjukhus pga illamående och massa kräkningar så jag är förberedd på att det kan bli så igen.. det är fortfarande tidigt hehe... hoppas du får plus snart! Lycka till :)

Hua. Lät inte kul med att vara inlagd. Första graviditeten mådde jag mest illa och någon kräkning men andra graviditeten kräktes jag varje dag till varje dag till vecka 18. Dock blev det aldrig så illa att jag behövde bli inlagd. Förstår om du är förberedd nu då, men hoppas det inte blir lika illa. Tack, får hoppas på det bästa:)
  • jowald

Känns som negativt men ändå känns de som det syns något svagt? Någon som ser något?

• jowald
    Bäbiiiis skrev 2020-08-11 10:09:24 följande:

Jag tycker att jag ser något väldigt svagt. Spännande!!!

Va kul att någon annan ser de väldigt svaga med. Ska avvakta några dagar och ta ett nytt. Frågan är om ett digitalt kan visa något om de skulle va positivt när detta är såå svagt isåfall.
  • jowald

Hur tidigt har ni fått positivt på clearblue digital som visar veckor? Någon som fått positivt innan BIM?

• jowald
    Abrakadbra skrev 2020-08-22 08:48:19 följande:

Nog är man väl korkad som tar ett gravtest på äl+8? Slår mig varje gång att det är så dumt att testa tidigt än om det gör att jag inte blir lika besviken då mensen kommer på BIM just för att jag blir inställd på att inte vara preggo.

Ska testa på mån på min sambos födelsedag och är då på äl+10. Är det någon som har erfarenhet att testa för tidigt och sedan plussa? Vet att detta kan vara en uttjatade fråga haha.

Mina symptom:

Sjukt varm (legat på 37 grader i två dagar nu, feber?)

Trött

Mycket flytningar

Med barn nr 2 testade jag på ÄL+12 och fick negativt. Testade 7 dagar senare och fick positivt:)
  • jowald
    Abrakadbra skrev 2020-08-22 11:00:40 följande:

Man hör konstant att det är vanligare att få ett plus närmare BIM men ändå sätter det sig i huvudet då man läser om alla som fått positivt tidigt, så ditt svar var skönt att höra. Tack :)!!

Ja så tänkte jag när jag fick negativt på ÄL +12, att nehepp då blev jag inte gravid nu. Men sen en vecka senare så tänkte jag att jag testar en gång till och då fick man ett positivt väldigt fort:) Så det bär jag med mig nu när vi försöker igen att de faktiskt kan bli ett plus med även om man får negativt först. Har oregelbunden mens så vet inte när den ska dyka upp. Så jag testar mig då och då. Men med nr 2 hade jag fått både ÄL smärta och en liten blödning så då visste jag när ÄL va:)
  • jowald
    LillHumlan skrev 2020-08-22 18:43:21 följande:

Det kan inte vara sant?!

BIM-1, försök nummer 12.

Lämnade prover för fertilitetsutredning förra veckan.

Tog ett test nu bara för att kunna dricka en drink ikväll med gott samvete.

Det verkar som att jag är gravid... fattar ingenting....

Ändrade min app till gravidläge och är i 3+4 (om jag inte ser i syne)

Men åh, stort grattis, va underbart:)
Svar på tråden BIM Augusti 2020