Inlägg från: Anonym (lillasyskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lillasyskon)

BIM Augusti 2020

Hej! Får jag va med?

Jag är BIM-5 idag (söndag 16/8 är BIM).. jag testade negativt imorse och är så så så väldigt ledsen över det. Jag använde Gravidkollens teststrips.

Det är andra barnet för mig och med första vågade jag inte testa förrän BIM-1 och fick ett tydligt positivt då (2018). Sedan dess har jag gått upp ganska mycket i vikt (BMI 29) och är rädd att det plus ökad ålder (är bara 31 dock) ska göra det svårare. Första barnet blev till på andra försöket och denna cykel är andra syskonförsöket..

När jag läser trådar här verkar det som jag inte ska ge upp förrän kanske BMI+3 men det är svårt att inte tappa hoppet när det var så väldans negativt idag..

• Anonym (lillasyskon)
    Stickling skrev 2020-08-11 10:29:13 följande:

Hej!

Usch, vad tråkigt, förstår verkligen att du blev ledsen. Jag är BIM-2 och testade också negativt imorse. Känns som att det är kört den här månaden, men försöker komma ihåg att på testet jag tog (Lloyds tidiga graviditetstest) får typ 20% av gravida kvinnor negativt testresultat två dagar före väntad mens. Så hoppet är väl egentligen inte ute, även om jag inte vågar hoppas riktigt... Kan inte motsvarande siffror för testet du tog, men det är säkert inte många test som har helt tillförlitliga resultat så många dagar före BIM. Håller tummarna för positivt för dig om några dagar! <3

Tack.. ja jag hade verkligen en så positiv känslan innan.. som att något var annorlunda.. men sen blev man kapad vid fotknölarna.. Nu vågar jag inte testa tidigt igen så jag tror jag ska satsa på att testa på BIM+0..

Du behöver ju inte vänta fullt så länge på ditt svar Håller alla tummar och tår för ett plus för dig
  • Anonym (lillasyskon)
    josgos skrev 2020-08-11 14:42:35 följande:

Hej! Är gärna med här! 

Jag är 31 och vi försöker få ett syskon till sonen som är född 2018. BIM 17/8 - tror jag. =) 

Vi har väldigt liknande siffror då.. jag har en son född 2018 och BIM på söndag 16/8.. också 31 år..

Har ni precis börjat försöka eller är ni några månader in?
  • Anonym (lillasyskon)
    josgos skrev 2020-08-11 17:04:55 följande:

Kul! Vår son är född i september 18, hur gammalt är er son? 

Det är första månaden vi försöker. Vi har heller inte direkt "legat i" men tror vi prickade in ägglossningen ganska precis. Med första barnet tog det ju sig direkt men det behöver det ju inte göra den här gången. Vi hade tänkt vänta till hans tvåårsdag men tjuvstartade lite =) Känns som en härlig grej med majbebis men man vet ju inte. 

Jag kände mig rätt säker med sonen på att jag faktiskt var gravid, har inte samma känsla nu. Men är inte sugen alls på vin, vilket jag alltid är annars :D

Känner du något?

Våran är född i december 18 och jag håller med dig om att det skulle va tokmysigt med en majbebis vi tjuvstartade med sonen och det tog sig snabbare än vad vi räknat med då och nu känns det som vi borde ha startat tidigare för en vårbebis..

Jo jag har känt en molande värk i magen och har helt tappat sötsuget som annars är hemskt.. och har liksom lite vagt känt mig //inte ensam// om man kan säga så :D

Tyvärr tror jag vi inte riktigt hade koll på ägglossningen den här månaden och jag testade negativt BIM-5 (idag) så jag blev lite deppig.. men ska försöka hålla mig stressfri fram till söndag och testa igen!

Har du någon planerad testdag?
  • Anonym (lillasyskon)

100% negativt på gravidkollens graviditetstest idag BIM-1

Fick för mig att testa en ägglossningssticka också (överst i bild).. Har aldrig gjort det förutom vid faktisk ägglossning.

Dags för mig att ge upp visst? Jag tänkte pulverbanta till nästa ägglossning för att jag är orolig att min övervikt kan göra det svårare.. men vill ju inte börja med det om det finns minsta chans att jag är gravid.. jag behöver beställa hem fler enklare graviditetstest men har ett digitalt clearblue kvar. Jag kanske tar det på tisdag (BIM+2) om inte mensen skulle ha kommit.. fasen jag trodde verkligen jag var gravid
  • Anonym (lillasyskon)
    Ehlda skrev 2020-08-17 22:12:31 följande:

Så otroligt jobbigt nu dagarna före BIM. Tycker mig känna mensvärk och sen skifta till Nej det känns annorlunda! Och tänker att Kan inte mensen komma bara så det är gjort, till att hålla hoppet i handen lite ändå. Åh, så tröttsamt. Vill tänka på annat men kan inte.

Hög igenkänning på det du skriver

Jag är på BIM+2 och ingen mens än eller plus för den delen Brukar ALDRIG behöva vänta på mensen och brukar ha rejäl mensvärk dagarna innan men har inte haft minsta känning att det är på G. Vill bara att den ska komma så jag kan fortsätta räkna och gå vidare. Jag känner mig gravid.. men testade negativt senast igår (tokdepp). Det var mitt sista test så jag beställde hem fler nu då jag inte vet vad annars jag ska ta mig till.. Undrar om jag önskar mig en graviditet så jäkla mycket att jag lurat hormonerna lite fastän det inte tagit denna månad
Svar på tråden BIM Augusti 2020