• josgos

BIM Augusti 2020

Hej! Är gärna med här! 
    Jag är 31 och vi försöker få ett syskon till sonen som är född 2018. BIM 17/8 - tror jag. =) 

• josgos
    Anonym (lillasyskon) skrev 2020-08-11 14:59:05 följande:
    Vi har väldigt liknande siffror då.. jag har en son född 2018 och BIM på söndag 16/8.. också 31 år..

Har ni precis börjat försöka eller är ni några månader in?
    Kul! Vår son är född i september 18, hur gammalt är er son? 
    Det är första månaden vi försöker. Vi har heller inte direkt "legat i" men tror vi prickade in ägglossningen ganska precis. Med första barnet tog det ju sig direkt men det behöver det ju inte göra den här gången. Vi hade tänkt vänta till hans tvåårsdag men tjuvstartade lite =) Känns som en härlig grej med majbebis men man vet ju inte. 
    Jag kände mig rätt säker med sonen på att jag faktiskt var gravid, har inte samma känsla nu. Men är inte sugen alls på vin, vilket jag alltid är annars :D
    Känner du något?
  • josgos
    Anonym (lillasyskon) skrev 2020-08-11 18:03:42 följande:

Våran är född i december 18 och jag håller med dig om att det skulle va tokmysigt med en majbebis vi tjuvstartade med sonen och det tog sig snabbare än vad vi räknat med då och nu känns det som vi borde ha startat tidigare för en vårbebis..

Jo jag har känt en molande värk i magen och har helt tappat sötsuget som annars är hemskt.. och har liksom lite vagt känt mig //inte ensam// om man kan säga så :D

Tyvärr tror jag vi inte riktigt hade koll på ägglossningen den här månaden och jag testade negativt BIM-5 (idag) så jag blev lite deppig.. men ska försöka hålla mig stressfri fram till söndag och testa igen!

Har du någon planerad testdag?

Haha så sötsuget försvann, skönt ändå! Här blev det tvärtom, har ätit en strikt LCHF i flera månader och inte känt mig särskilt intresserad av kolhydrater men idag tryckte jag i mig bulle och pannkakor ???? kanske ett tecken...

Tänkte nog kanske vänta till BIM. Sist testade jag två dagar före och fick positivt. Ge inte upp, fem dagar före är ju väldigt tidigt!
  • josgos
    Abrakadbra skrev 2020-08-13 09:21:51 följande:

Vad tror ni? Ägglossningstest tagna tisdag, onsdag och idag torsdag morgon. Strecket Är inte fullt starkt ännu... Ska ta ett till ikväll och då tror Jag stegringen är på topp! Bör vi ligga ikväll eller imorgon för att maxa chanserna? Vad Jag förstått är det väl 24-48h till ägglossning efter återigen visar sig? Vill absolut inte missa denna månaden. Har även testat rosenrot denna månad, bör jag avstå från dom från och med idag?

Kram till er

BIM: 28/8
    Jag har aldrig fått starkare streck än så på ett ÄL-test. Men när det var som starkast, ungefär som din bild visar, blev min tvååring uppenbarligen till. Verkar som inte alla får högre värde än så. Lycka till!
Svar på tråden BIM Augusti 2020