• Danni 83

BIM Augusti 2020

Hoppar in här. Hade bim egentligen på onsdag men fick mens idag. Var gravid i maj och fick tidigt mf, försöker igen nu i augusti.

36 år, har tre söner med en man, vi separerade för drygt fem år sen. Träffade en ny man i vintras som är 39 och inte har barn.

Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Danni 83
    Entusiastisk skrev 2020-07-21 05:11:33 följande:

Välkommen <3

Beklagar ert missfall :(

Men vad härligt med kärlek och försök för hans första och ditt fjärde<3

Hoppas augusti blir er månad!

Tack! Hoppas augusti blir er månad också! Vore härligt med bf i maj. Fast två av mina söner fyller år i maj så det blir hektiskt med kalas
  • Danni 83
    fruitloop skrev 2020-07-21 12:45:01 följande:

Hoppar in här...

Fick positivt gravtest fredags-söndag men blev aldrig starkare, så fortsatte testa, och sedan blev det blankt igår och idag. Så avstannad graviditet... :(

Väntar nu in blödning för att få veta när bim är. Misstänker att blödning sker idag eller imorgon, så då blir bim ca 24 augusti.

Blir fjärde försöket för barn nr 2. 

Beklagar. Jag fick mf i maj, bara tre dagar efter positivt test med clearblue digital. Det är ledsamt men vi får ta nya tag. Lycka till i augusti!

Jag har bim 17/8, är en evighet. Mina söner är hos pappan när jag har äl så det ser lovande ut för mys iallafall.
  • Danni 83

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

• Danni 83

Jösses vad ni skriver, jag läser och läser. Min mens är precis slut så nu börjar den eviga väntan på äl, hoppas vi får till myset men det borde vi. Bim 17/8.

Välkomna alla nya. Hoppas på plus för oss i augusti!

• Danni 83

Hur går det Kinder- har du testat?

En okunnig fråga men vad betyder CD?

Jag har haft ont i nedre delen av magen både igår och idag, känner mig svullen och öm. ÄL på g? fast egentligen inte förrän på måndag om appen stämmer. Använder inte äl-test. Inte så mycket flytningar. Fick till mys i tisdags men det känns för tidigt. Nu är mannen sjuk så förhoppningsvis mår han bättre imorgon och vi får vi till det.

Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Danni 83
    Entusiastisk skrev 2020-07-30 19:22:54 följande:

Äh.. Inte lätt med alla förkortningar och termer ju!

CD betyder cykeldag där första dagen med full mensblödning är cd1 :)

Låter ju som äl är på g iaf.. Alla har olika mycket fertilt sekret och olika sort :)

Kan rekommendera att du checkar in vulverinekoos på instagram för bra pinpoints för fertilitetstecken.. Tex fertila sekret då..

Apparna är ju egentligen bara en standardmall utefter din inställda cykel.. Men ägglossningen behöver inte ske när den säger för det men troligtvis runt den dagen sen lite beroende hur regelbunden mens du har :)

Det bästa är ju att säkra upp med varannan var tredje dag.. Då har man liksom gjort vad man kan.. Sen om du märker av fertilt sekret och fler älsymptom kan man ju alltid mysa till det ngn extra gång om lusten faller på :)

Hoppas du blev något klokare:)

Kram

Jättetack ! Då är jag inne på CD 11 nu, hoppas mannen är frisk imorgon och orkar, då har det gått tre dagar sen senaste myset. Skulle helst velat få till det idag men gick ju inte ... min cykel var som en klocka på 28 dagar men fick tidigt mf i maj och sen dess har den varit väldigt oregelbunden.. växlat mellan 26 -31 dagar. Är lutealfasen alltid samma? Eller varierar den med cykelns längd ?
  • Danni 83
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 06:03:39 följande:

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

Grattis till plus och håller alla tummar att pyret stannar! Det är ju väldigt vanligt med blödningar i tidig grav utan att det är någon fara.

Men jag vet och förstår oron!!
  • Danni 83

Mannen har varit sjuk och har troligen ischias men vi fick till sexet på CD9 och CD13... cykeln var 26 dagar förra gången men 32 månaden innan. Lite ur balans sen tidigt mf i maj. Hoppas lite iaf

• Danni 83
    Norrlänning86 skrev 2020-08-04 07:27:23 följande:

Fick mens nu på morgonen. :(

Så nytt försök i september och hoppas på tredje gången gillt!

Lycka till allihopa! :)

Beklagar.

Nya tag!
  • Danni 83

Vi fick till sexet på cd9, cd 13 och så igår på cd15. Hade hoppats på någon gång till, typ cd 11 men så blev det inte. Äl+1 idag, tiden sniglar sig fram.

• Danni 83

Äl +5 idag... drygt en vecka kvar till bim. Så himla segt. Vi fick till sexet på cd9, cd 13, cd 15 och cd 20. Men störst chans att det blev något på 13 eller 15 känns det som. Jag kör ju inte med äl test utan med en app. Men min cykel är ju efter tidigt mf i maj så himla oregelbunden.

Grattis till alla som plussat och håller tummar för er andra!

• Danni 83
    Aammi skrev 2020-08-09 02:16:03 följande:

Hej allihop!

Jag har försökt inte skriva här på ett tag eftersom jag blev så uppstressad av försöken. Det har gått fyra månader sen tidigt missfall och fortfarande inte lyckats pricka in äl rätt, har haft lite konstiga cykler mm. Även denna cykel har veckorna gått utan vare sig mens eller positivt gravtest. Men hur som, jag såg fertilt sekret för någon vecka sen. En dag eller två senare fick vi till det, men jag var trots allt helt säker på att jag skulle få mens närsomhelst. Sex dagar senare har jag fått ett konstigt blodig flyttning som redan hållit i sig i 48 h. Detta är absolut inte mens, bara en jämn men mycket lätt flytning som mest synts i toapappret. Inte jämn i färgen utan liksom bruna eller rosaröda fläckar i en genomskinlig flytning. Vad tror ni? Kan det vara en implantationsblödning?! När kan jag ta ett gravtest?

Vill men vågar inte börja hoppas...

Beklagar mf, jag fick också tidigt mf (i maj) och min cykel var som en klocka på 28 dagar innan, men nu senaste månaderna har den pendlat mellan 26 och 32 dagar.

Hur länge sen var det du hade mens? Tänker att det kan vara en nid blödning du fått, jag skulle vänta några dagar, kanske 4-5 och se om mens kommer, annars ta ett test. Lycka till! Skriv gärna hur det går
  • Danni 83

Jag har fått spottings i flera dagar nu, så hoppet är väldigt litet faktiskt.... men jag håller mig kvar tills mens kommit ordentligt. Bim-5 idag.

Svar på tråden BIM Augusti 2020