• Srce

BIM Augusti 2020

Joinar mig till skaran med BIM i Augusti, närmare bestämt 12/8. Har en tvåårig dotter och ett missfall sen tidigare. Dessa gånger har jag aldrig haft några symptom innan BIM utan det har kommit senare. Nu är det sju dagar kvar till BIM, men har de senaste tre dagarna haft som mensvärk(växtvärk?). Brukar inte heller ha mensvärk förrän någon dag innan mensen. Kan man verkligen få symptom så här tidigt? Någon som varit med om något liknande? Vad har era symptom innan BIM varit? Har lovat mig själv att inte testa innan BIM, så dagarna sniglar sig fram just nu ;)

• Srce
    Vinter16 skrev 2020-08-05 21:18:04 följande:

Är detta ?för svagt? för att vara bim-2?..

Grattis!!! :)
  • Srce

Äl+8 idag, har haft värk i tjejmagen i fyra dagar och idag ingenting :( Undra hur man ska tolka det, kände mig ju så hoppfull dom andra dagarna. Är ju bara att vänta och se, men dagarna går ju så långsamt ;)

• Srce

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 åe, första barnet

• Srce
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-07 00:54:52 följande:

Så kul att det är sån action i den här tråden. Och oj vad många vi är som har samma BIM 28/8 . Kul! Jag är på CD 8 idag, tycker faktiskt att tiden fram till de fertila dagarna rullar på rätt snabbt ändå måste jag säga, vilket känns skönt. Försöker fundera redan nu hur man bäst ska "lägga upp" sexet under den fertila perioden. Jag själv är en person som har hög sexlust och skulle kunna ligga varje dag om det vore så... Men min sambo har inte riktigt samma lust och aldrig haft. 1 gång per vecka är liksom det normala för oss, ibland 2 ggr. Så att få till sex flera Gånger nästa vecka kommer bli en utmaning,.

Hur ska jag tänka? Tar clear blue test som visar de två mest fertila dagarna. Vilket då är dagen innan ägglossning och ägglossningsdagen.

Om jag får glad gubbe när jag tar testet på dagen, då dröjer det ju en himla massa timmar tills vi går och lägger oss (vi har aldrig sex på dagen och lägger oss vid runt kl 00). Missar vi det då?

Jag tar även vanliga ägglossningsstickor och om jag ser att det nästan är positivt, ska vi köra den natten då istället?

Fattar ju att själva ägglossningsdagen är mest fertil men frågan är om man riskerar missa den eftersom vi lägger oss så sent.

Har en känsla av att min sambo reagerar väldigt pressat och blir stressad över hela grejen att vi måste pricka in dag och prestera.

Förstår precis vad du menar! Jag har ett barn sedan tidigare och i början körde vi med äl-stickor och glada gubbar. Kände som du att när gubben väl kommer kanske man missat det? Till slut la vi ner det och körde sex varannan dag istället, från några dagar efter mens till några dagar innan bim, då spermier ofta lever 48 timmar. Har en fin liten dotter på 2år så det var vad som funkade för oss ;) Visst det blev mer sex än vad vi brukar ha, men ändå mer avslappnat då vi slapp "prestera" och pricka in en viss dag.
Svar på tråden BIM Augusti 2020