• Jensan88

BIM Augusti 2020

Hejsan!

Jag hoppar in här då jag och min blivande man redan börjar bli sugen på en trea. Har två barn sen innan 2017 & 2019 och vi har varit tillsammans i 10 år. Själv har jag inga syskon och har alltid drömt om en stor familj och hoppas det går vägen.

Idag går jag in i min fertila period. ÄL 26/7 enligt alla appar och en cykel på 29 dagar. Från och med idag tänkte vi försöka få till det varannan dag och jag börjar med ÄL-tester på torsdag c-dag 13.

Vi gifter oss 14/8 och hoppas då att mensen aldrig kom den månad utan ger oss ett plus på stickan.

Lycka till alla! <3

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

• Jensan88
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 22:53:59 följande:

hmm... intressant! Tack för att du dela!

Ska googla på forskningen imorgon! Det är en hel vetenskap dethär.. och det enda av allt detta fick man lära sig att missade man ett p-piller så blev man typ gravid direkt. Och sen att flytningar var typ för att hålla det rent aldrig att det hade med fertiliteten att göra.. och pmedel ska vi inte snacka om! ja.. asså tacksam att man fått veta det nu och att ni kloka kvinnor finns här inne så man får veta mer och kan diskutera <3 Godnatt! Hörs imorgon <3

Håller med om att skolorna var/är kassa om att informera "rätt" fakta.

Haha! De tjatade även om att ett avbrutet samlag gjorde en gravid. Det är klart det finns fall som det inträffar men hur stor chans är det? XD
  • Jensan88

Ser detta ÄL-test positivt? Första gången jag håller på med detta. Igår när jag testade var det betydligt svagare. Är på cykeldag-14

• Jensan88
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:35:06 följande:

Ser helt klart positivt ut, men gud vilket jobbigt ÄL-test! Hade inte köpt fler sådana. Rekommenderar vanliga stickor och använda sig av en app, tex PreMom, för att analysera om de är positiva eller inte Superlätt!

Jaaay! :) Då blir det att tuta och köra ikväll. ;P

Det var de äl-test jag kom över. Vad är det som är så jobbigt med de? :O hur fungerar PreMom?
  • Jensan88
    Amidina skrev 2020-07-24 17:53:36 följande:

Håller med Jenzia, kör på! ;)

För egen del tycker jag såna är jobbiga för strecken hamnar liksom så långt ifrån varann. Men de går oftast att dela på så man kan ta ut själva teststickan och då syns det lite lättare tycker jag. :)

Tack för svar. :) Ska kolla det och köra på. :) Haha, nu är jag super taggad!
  • Jensan88
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:11:48 följande:

Jag är den där pessimistiska typen som kommer invänta mensen xD och kommer den inte på ett par dagar testar jag :p

Jag kommer med invänta mensen. :O Jag vågar typ inte testa innan även om det är typ det enda jag vill. :D Såå nojig för att tappa hoppet. :)
  • Jensan88

Idag är det sista dagen av den fertila perioden och jag önskar sååå att det fanns en liten kamera eller något så man kunde följa all aktivitet som sker efter äl. :)

• Jensan88

Attans vi fick inte till det idag. Barnen vaknade när vi var på g. :D Så typiskt. Hoppas man har chans ändå. Vi fick till det vid positivt äl-test. Borde kunna ta sig ändå va?

• Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 07:46:52 följande:

Typiskt! Vi lyckades natta om vår son och sedan sov han så gott så. Ibland går ju inte det. Men spermierna lever ju flera dagar och du har ju haft positivt ältest =)

Vi lyckades få den ena att somna om men självklart så vaknade den minsta strax efteråt och hade bestämt sig för att leka. :/ :D

Vi har myst mycket under den fertila veckan och under dagen då äl-testet gav som mest utslag. Så jag hoppas sååå att det har tagit sig. :) När har du äl?
  • Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 08:10:15 följande:

Ja men då har ni ju goda chanser =) Jag hade ÄL igår, bim 8/8. Så vi har ju typ samma? Fick dock lite tidig ÄL redan på CD12. Mensen var senare än vanligt i juli så det kanske beror på det

Jepp, vi har BIM samtidigt. :) Så spännande. Hoppas hoppas att vi får plus på stickan.

Hur länge har ni försökt?
  • Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 08:51:46 följande:

Detta är andra försöket till ett syskon. Första barnet gick direkt när vi hade sex runt ägglossning. Denna gången har jag provat ältest i kombination med natural cycles som jag haft som preventivmedel i ett år snart. Ni då? =)

Vi har haft tur med våra två barn så peppar peppar för att trean går relativt fort med. Med första barnet gick på första och andra barnet kom innan vi hade bestämt oss för att nu kör vi för nr två. Den här gången är första riktiga försöket. Men något inom mig säger att det kommer ta lite längre tid denna gången. Vet inte varför jag känner så. :O Hoppas dock jag har fel. :)
  • Jensan88

Tjejer, ni verkar ju ha koll på sekret. Hur brukar era sekret vara efter äl, väntan till bim? :)

• Jensan88
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 20:13:27 följande:

Det brukar vara rätt torrt dvs typ ingenting.. Iallafall för mig.. :)

Jag brukar ha väldigt krämigt. Lite tjockt typ. :P ibland ingenting. Nu är det vitt krämigt Äl+1
  • Jensan88
    Mamma91a skrev 2020-07-29 17:26:46 följande:

Jag är inte så himla aktiv, jag kom in så sent i denna tråd men jag vill bara skicka pepp till alla.

Ni verkar vara toppentjejer och jag hoppas så att vi alla får ett plus på stickan.

Kommer det startas en hemlig fb-grupp vid plus?

Hade det med barnen och det är otroligt härligt.

Heja oss alla.

Det har startats en hemlig fb-grupp. Skriv ett meddelande till mig vad du heter på FB och beskriv din profilbild så lägger till dig som vän för att sedan kunna bjuda in dig till gruppen. :)
  • Jensan88
    ellie86 skrev 2020-07-31 20:38:37 följande:

Alltså jag hade en sån stark övertygelse om att jag inte skulle kunna bli gravid. Hade väl också en del risky avbrutet och använde NC som preventivmedel fastän jag hade oregelbunden cykel att det i princip var omöjligt för någon algoritm att förutspå när mitt fertila fönster skulle vara (visserligen bara med fast partner som jag kunde tänka mig skaffa barn med). Men hade aldrig varit i närheten av en pregnancy scare eller nåt under många år, så jag tänkte att det skulle bli svårt. Blev sen gravid på andra försöket när vi bestämt oss. Så jag hade rätt så väldigt fel där :) 

Nu inne på syskonförsök, och känslorna kommer tillbaka igen. Fastän jag VET att jag kan bli gravid och har ett energiknippe på 15 månader som bevis... 

Vilken månad är din energiknippe född? Har med en 15 månaders. :)
  • Jensan88
    ellie86 skrev 2020-08-01 09:16:21 följande:

17 april för att vara exakt! :)

Åh, nice! Vår kom 26 April :) Snacka om jämngamla :)
  • Jensan88
    Ssandra skrev 2020-08-09 13:22:19 följande:

Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in!

Det finns redan en aktiv fb-grupp. Haka på oss :)

Ni andra som vill vara med skicka meddelande till mig så fixar jag in er i vårt mysiga gäng. :)
  • Jensan88
    Entusiastisk skrev 2020-08-09 19:02:35 följande:

För mig står det att din presentation är privat.. Ska kolla på datorn ifall det går att skicka meddelande ändå :D (sitter på mobilen nu)

Kolla det för andra kan skriva till mig. :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020