Inlägg från: Enlitentrea2020 |Visa alla inlägg
  • Enlitentrea2020

BIM Augusti 2020

Hej hej!

Hoppar in här jag med. Plockade ut hormonspiral i februari och blev gravid i Mars (BF i dec2020 varav mitt alias här). Slutade dessvärre med ett uteblivet missfall och lite komplikationer från det i maj så har inväntat två mensar och har nu börjat försöka igen. Borde ha ÄL här i dagarna.

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

• Enlitentrea2020
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-30 10:52:19 följande:

Happ ingen mens i sikte än. Är på dag ägglossning +14. Dag 28. Känner inga symptom på mens i alla fall. Helt vita flytningar också. Skulle vilja testa idag, vill dock inte "stressa" upp min sambo.. Men vill ju inte ta testet själv heller utifall det är positivt så ska nog nämna att jag vill testa när han kommer hem. Sparade morgon urinen nu.

Åh så spännande, håller tummarna för ett plus ???? Funderar själv på att testa i morgon trots att BIM är på lördag. Så svårt att hålla sig från att testa när det börjar närma sig BIM.
  • Enlitentrea2020

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

• Enlitentrea2020

Tack för era fina ord allihopa <3

Var på spinning i morse och förväntade mig en blodpöl I cykelbyxan efteråt men där var ingenting och inget mer på papperet. Var en liten brun fläck, stor som en femma igårkväll. Kanske vågar man börja hoppas ändå :)

Efter senaste missfallet blev jag lovad av läkaren att jag skulle få komma på Gyn kring vecka 9 för ett vul om jag skulle bli gravid igen. Är ju dock en väääääldans lång väntan till dess men känns inte lönt att göra tidigare. Förra gången såg vi ett hjärta slå på privat ul i vecka 6+2 och sen hade ändå fostret dött den veckan och blödningen kom några veckor senare. Då det bara kom lite blod fick jag cytotec och då blödde det så mycket så Att jag till slut bara svimmade och fick åka in akut och blev inlagd på BB ( av alla ställen..) och fick blodtransfusion. Så är rätt nojig nu och vill inte vara med om nått liknande igen.

Vågar inte lita på kroppen då den verkar ha svårt att fatta när det är missfall och stöta ut det ordentligt men ska försöka att inte gruva ihjäl mig över detta.

Håller så mycket tummarna för fler plus här i tråden <3

• Enlitentrea2020
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu!

Stort grattis! Känner med dig så mycket. Önskar att man bara kunde få känna lycka och inte så himla mycket oro. Håller tummarna att detta går vägen :)
  • Enlitentrea2020
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 15:30:51 följande:

Tack för ditt svar! Jag höll mig 4h och tog nyss två nya test. Så ingen tvekan nu! Hoppas bara att det lilla pyret håller sig kvar.

Håller tummarna för er andra!

Stort grattis!! :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020