Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Hur många barn har ni och kön på barnen?

Gusa skrev 2020-07-06 16:29:42 följande:

Barn 1 Pojke

Barn 2 Pojke

Barn 3 Pojke

Barn 4 Flicka

Barn 5 Pojke

Så din teori stämmer iallafall inte här.

Precis så har vi också :)

Pojke

Pojke

Pojke

Flicka

Pojke
  • Anonym (L)
    Mrs Moneybags skrev 2020-07-07 10:10:22 följande:

En son. One and done!

Älskar att vara ettbarnsmamma. 

Frankie Bean skrev 2020-07-07 16:10:08 följande:

Precis samma här! Underbart!

Intressant eller lite sorgligt att ni känner att ni

behöver poängtera hur otroligt nöjda ni är över att ha ett barn. Känns som ni ofta behöver försvara det.
  • Anonym (L)
    fluu skrev 2020-07-07 17:55:29 följande:

Även om det inte är frivilligt för oss att "bara" ha ett barn så känner jag ändå igen det. Folk ställer närgångna frågor. Om vi verkligen inte vill ha barn(de kan fråga flera gånger trots att man försökt stryka över det med "det vet man väl aldrig/det är inte så lätt för oss" samtidigt som man håller på att börja gråta), om vi frivilligt har bara ett barn. Det förutsätts också ofta att bara en av oss är förälder till dottern. För är en åttaåring ensambarn så måste det ju vara för att föräldrarna skiljt sig och det nya förhållandet inte hunnit bidra med syskon än.. 

Tänk att folk ska lägga sig i och ha åsikter om allt. Måste göra ont att höra sånt när det inte är självvalt.
  • Anonym (L)
    Frankie Bean skrev 2020-07-08 13:12:48 följande:

Det var skönt att läsa om en annan endabarnsförälder som var nöjd, och inte ursäktande. Normen om att ha fler barn är så stark så det har blivit att man får poängtera att man är nöjd så, folk utgår från att något är fel om man "bara" har 1 barn.

Din kommentar är också ett poängterande, kanske borde jag ha lusläst tråden men ser inte liknande kommentarer ang de som inte har barn, och inte heller vill.

Jag med fem barn är väl medveten om hur normerna ser ut. Väldigt irriterande att folk ska lägga sig i jämt. Var inte meningen att min kommentar skulle tas som något negativt utan mer att det är synd att man över huvud taget ska behöva understryka för andra att man är nöjd med sitt val.
Svar på tråden Hur många barn har ni och kön på barnen?