Klarar inte av man i min AA-grupp
Kan du inte, under en delning som du gör, helt enkelt säga "idag skulle jag vilja reflektera över de här mötena, hur de får mig att känna. Att vara med här ger mig SÅ mycket, jag får så mycket tillbaka av att vara här och prata med er, men tyvärr finns det inslag som inte blir så bra. (titta på honom:) Jag uppskattar att du försöker hjälpa och stötta och vi alla här vet att du har lång erfarenhet, men jag upplever att det blir för mycket. Det blir som att du inkräktar på "mitt space". Jag försöker att jobba med mig själv och tänka att du bara menar väl men jag har nu ett tag tänkt över vad det är som gnager när jag kommer hit och - ja, det är tyvärr ditt beteende. Jag förstår att du inte tycker om att jag säger det men jag måste, eftersom det betyder så mycket för mig att få komma hit, men stämningen blir förstörd av hur du "lägger dig i" på olika vis. Kan vi som hel grupp idag prata om hur vi ska bete oss här?"
Du behöver säkert ha ett antal konkreta exempel för han kommer ju fråga vad du syftar på.