Inlägg från: Msofie |Visa alla inlägg
  • Msofie

Erfarenheter av tidigt ultraljud

Hej,

Jag undrar om någon av er har erfarenheter kring tidigt ultraljud privat. Har bestämt mig för att jag vill göra det. I vilken vecka gjorde ni det, kunde ni se något och vilka generella erfarenheter har ni av det?

• Svar på tråden Erfarenheter av tidigt ultraljud
  • Msofie

Tack för era svar! Tråkigt att en del har så fruktansvärda upplevelser... Jag tänker att jag vill ha ett tidigt ultraljud för att få veta om fostret lever. Jag tänker i så fall att jag vill göra ultraljudet mellan v 8-10. Känner att jag hade blivit galen av att inte veta om de lever längre än så..

• Msofie
    Aamon skrev 2020-07-05 10:36:17 följande:

Utan medicinsk anledning skulle jag inte göra det då det rent medicinskt inte tillför något.

Har gjort tidigt vul i grav 2 och 3 då grav 1 var utomkvedshavandeskap. I grav 2 gjordes det i v 8+2 och allt såg normalt ut. Började dock småblöda tidvis efter undersökningen. I v14 konstaterades att fostret dog v8+3. Var säkert inte undersökningens fel, men känns ju ändå delvis så.

Förstår att de inte tillför något, men för stunden hade det tagit bort en stor del oro. Sen givetvis kan saker hända därefter, de förstår jag. Är ledsen för att du har haft den upplevelsen, måste varit tufft. Men finns det något som kan stödja att VUL kan leda till missfall? Kan ju bara varit slumpen.
Svar på tråden Erfarenheter av tidigt ultraljud