Cececilia skrev 2024-01-26 11:04:51 följande:
Jag räknar aldrig om tempar, men hade inte bekymrat mig om tempen under mensen. Har själv haft att tempen legat kvar lite högre medans mensen vart igång. Enligt ff ska det inte påverka så mycket om man går upp och kissar eller vaknar till för att somna om fort igen. Så har alltid lagt in tempen från min vanliga temptid även om jag vaknat till under natten.
Men har slutat tempa på morgonen från denna cykeln eftersom jag precis som du gjort vaknat flera gånger om natten spänd på vad tempen ska visa. Tror det gör mer skada än nytta när kroppen inte får sin vila.
Har en Apple Watch som kommer ge mig svar på om tempen ökar efter ägglossning sen, utan att jag behöver sova oroligt.
hoppas du kan slappna av och få lite ro, annars är ett tips att skaffa temp drop eller en klocka 😊
Jag skaffade precis en apple watch SE två månader innan jag började tempa så kan inte köpa en ny watch nu haha..
Köpte en bättre temp igår, som har Bluetooth och lysande skärm. vill inte lägga flera tusen på något.. tempdrop är oxå rätt dyrt... man hoppas ju att dessa apparater inte ska behöva användas månad efter månad hehe..