Intenuintesåhär skrev 2020-07-31 08:22:48 följande:
Är det normalt att tempen är låg trots att jag haft ÄL? Den håller sig ju fortfarande vid mittstrecket.
Efter ÄL ska tempen ha gått upp en del för att du ska kunna bekräfta att du faktiskt haft en ägglossning. Om jag kan läsa av din kurva korrekt hade du äl cd 17 och efter det fick du en temphöjning som sedan dalat? Alla diagram ser olika ut så det är svårt att säga något när jag inte ser vad det är för temp du ligger på men så länge du ligger över den temp du hade FÖRE ÄL så kan det var ok. Är du gravid bör tempen dock successivt öka och stanna på en högre nivå även efter bim.
saraama skrev 2020-07-31 19:08:55 följande:
Vilken temp tycker du jag ska skriva in idag då? Skriver jag den höga (7:00) ligger kurvan fortsatt högt efter ÄL och skriver jag den låga (6:00) är jag nere precis över baslinjen. Jag är på ÄL+5. Kommer inte tempa 2 ggr fler ggr för det förvirrar ju mig totalt
Intenuintesåhär skrev 2020-07-31 08:22:48 följande:
Är det normalt att tempen är låg trots att jag haft ÄL? Den håller sig ju fortfarande vid mittstrecket.
Ja så har jag haft i vissa cykler trots att NC bekräftar ägglossning. Har iofs inte varit gravid då så vet inte hur en kurva som gravid ser ut. Är säkert väldigt individuellt. Tror dock att tempen måste öka mer succesivt innan bim om man är gravid
vad gjorde du mellan 06 och 07? Var du uppe och så då kan du nog inte använda tempen kl 07. Jag skulle nog välja den lägre tempen och sedan tempa idag och se vad som sker :)