Tempkurvor
Hej.
Brukar ha ägglossning rätt sent, på dag 19+-2 enligt NC. Nu misstänker jag att jag haft ägglossning redan på dag 15/16. Detta då tempen dippat och sen stigit som den brukar göra. Vad tror ni?
Hej.
Brukar ha ägglossning rätt sent, på dag 19+-2 enligt NC. Nu misstänker jag att jag haft ägglossning redan på dag 15/16. Detta då tempen dippat och sen stigit som den brukar göra. Vad tror ni?
Om du har beräknad bim nästa vecka så säger väl egentligen inte kurvan så mycket än <3 :) tempen kan ju fortfarande stiga så att säga.
Otroligt jämn kurva denna gången!.. hoppas tempen fortsätter uppåt nu...
Hej tjejer! Jag håller på att vänta på BIM om en vecka, och blev lite fundersam på min kurva och hur man ska läsa såna här. Finns det nåt som indikerar en "bra kurva"? Vet att temperaturen ska vara högre efter ägglossning, men jag tänker på om den ska vara viss antal 0,x grader över baslinjen osv. Och när det är ett implantionsdipp, hur mkt kan det dippa utan att det indikerar att det inte gick den här månaden heller? Har försökt googla men tycker det hela är väldigt oklart : )
PS, Soff; uppenbarligen är jag inte så vass på kurvor men jag tycker din är väldigt fin och stabil ut! Spännande!
Tack för svaret, jag tror din inställning är vettig- att man faktiskt inte vet vad såna här variationer beror på och att det är dippen innan BIM som framförallt betyder nåt. Det är bara så svårt att banka in i huvudet haha. Känslan är att temperatur borde vara nåt så objektivt att det bara finns en enda rätt väg liksom :D Så spännande med din kurva, håller alla tummar <3
Spännande! Håller tummarna! När tänker du att du ska testa?
Varför gör min kropp såhär mot mig?! hamnar på en jättehög temp som jag typ aldrig hamnar på dagen innan beräknad bim (enligt NC), för att sen dippa idag och allt hopp tas ifrån mig och känslan infinner sig igen; hur kunde jag ens tro något annat?...... :( känner att mensen är på gång.. kommer nog imorn. Sen bekräftades allt med negativt test idag. Varför blir det inget!?? Vi prickar ju in ÄL varje gång och gör allt rätt, varför!?? Det känns så satans orättvist.
Usch, det är sån terror asså...
Förstår inte hur man inte kan lyckas när man prickar in varje månad....?
Kram<3
Ja är verkligen omöjligt att inte hoppas :(( </3 men åh :( usch, ja det är inte lätt alltså :( Håller iallafall tummarna för att det blir nåt för dig, då det ändå är ett tag kvar <3
Precis. Ja, det vore så skönt just för att få bli lite lugnare. Just ovissheten är en av de värsta grejerna i denna processen..otroligt plågsamt till och från. Ja vore så skönt att inte bli motarbetad liksom, att båda var på samma tåg mot samma håll..och vi är ju det delvis förstås, att vi båda vill ha barn, men jag plågas mer av processen och skulle behöva hjälp och stöd i det så jag kan lugna ner mig. Jag vill veta att det är ok.
Ibland funderar på det där med stressen, som sätter sig i kroppen. Det sägs ju att det inte ska påverka detta, men jag tror inte helt på det, och därför tänker jag ta saker i egna händer och försöka göra mitt bästa för att lugna min kropp. Har bokat in både massage och akupunktur nästa vecka, och tänkte jag ska fortsätta med akupunktur ett tag, varje vecka. Det ska ju hjälpa kroppen i balans på flera sätt, och tror jag skulle må bra av det. Hursom tror jag att jag måste lägga mer fokus på att må bra nu, för känner mig så enormt stressad inombords. Har dragit mig för att göra nåt sånt här pga corona, men nu går jag bara... jag får bara vara så försiktig jag kan.
Åh, det är verkligen en hemsk känsla det där :( när man ger upp och riktigt känner att det inte gick denna gången heller.. men jag håller verkligen tummarna för dig ändå <3
Va du e gullig, tack för all support <3 ja men precis, tänker likadant, kan ju bara vara något positivt liksom <3
Ja det får vi göra <3 precis, det är befriande att kunna skriva av sig här precis hur man känner, och prata med människor som går igenom samma sak. Och också avlasta sambon känner jag >< vill inte konstant prata om detta med honom. Det kan vara skönt att lägga fokus på annat mellan oss också. Sen kommer det ju hursom upp en del varje månad när jag blir ledsen att det inte blir nåt, men runtomkring så skriver jag i princip bara ut mina känslor här.
Du har helt rätt där, och har faktiskt funderat mer och mer på det..det stressade inte mig något i början men det var innan jag lärde mig mer om det. Nu när jag vet mer så letar jag ju efter att tempen ska öka vid bim etc. Och det har senaste cyklerna stressat mig mycket. Så kommer nog faktiskt bara tempa fram till att jag ser att ÄL skett, sen struntar jag nog i det. Kanske NC blir helt kaiko då, och inte hittar någonting alls, men jag har ju ÄL-test och bra koll på min cykel själv vid det här laget. Jag har ju oftast mer rätt än NC ändå..
Åh :( tråkigt att mensen dök upp :( ...skönt att du ändå känner dig ok <3 Brukar ju ofta vara så tycker jag att man liksom hunnit bli ledsen redan innan, så man är mer ok när mensen väl kommer.. Skönt att det blev en kortare cykel och närmre ett nytt försök för dig <3 och att få ÄL på en helg är ju guld värt faktiskt :) hehe
Wow, vilken timing! :) Jag känner precis igen mig i det hon skriver, och tänker just därför avstå all denna kontroll nu, efter ÄL. För det har bara blivit värre och värre med stressen och ångesten...man blir ju som besatt. Tack för att du delade!
Vi har ju pratat lite om stressen med att tempa och det kom ett inlägg från vulverinekoos väldigt lägligt :D
Ingen inbillning där inte! :))
Ingen inbillning där inte! :))
Förstår det! Kommer nog själv inte kunna tro det den dagen jag får ett positivt test (har försökt i snart 1 år) men vågar mig på ett GRATTIS!!!