• Anonym (Hej)

Tempkurvor

Okaasan skrev 2024-07-04 16:50:19 följande:
    Nej precis så är det. Har tempat nästan ett år nu dagligen. Aldrig haft så jämn temp efter äl i alla fall, så tar det som ett gott tecken.  Har lite andra känningar med men det blir lätt "inbillning" också. Får posta tempen imorgon :)
    Själv hade jag mf förra månaden i v 10 och min kurva ser ut så här nu 

vi her dock knappt ens försökt 
  • Anonym (Hej)
    Okaasan skrev 2024-07-04 17:20:59 följande:
    Usch va tufft för er. Har ett par mf i bagaget med men inte lika sent som din. Hoppas du får plus den här månaden. Vi får följas åt. När är bim? 
    Jag vet lnte men skulle tro om 5-7 dagar typ 
  • Anonym (Hej)
    brunbrallan skrev 2024-07-04 19:25:28 följande:
    Ja det är märkligt. Och bilderna blir otroligt dåliga tyvärr när man laddar upp dem här. Men tusen tack för hjälpen :)
    Håller tummarna att tempen ökar mer 
  • Anonym (Hej)
    brunbrallan skrev 2024-07-05 15:03:30 följande:
    Tempen höjdes så nu har ff bekräftat ägglossning, om än lite sent. Men skönt iaf!
    Toppen 
  • Anonym (Hej)
    ElsaCross skrev 2024-07-06 07:25:50 följande:

Hej igen, vill bara säga att det var ett tidigt missfall som jag fått, blött i en vecka nu. Dock fortsätter tempen att stiga, men mina graviditetstester har blivit aningen svagare i alla fall och jag har inga gravidsymptom kvar. Nästan slutat blöda idag äntligen. 

Någon som fått missfall och vet hur lång tid det tar för tempen att sjunka igen? 

Har också fått sådär , mensen kommer men får positivt mitt i blödningen 
    min temp sjönk strax efter blödningen slutat 
    beklagar 
  • Anonym (Hej)
    ElsaCross skrev 2024-07-06 07:25:50 följande:

Hej igen, vill bara säga att det var ett tidigt missfall som jag fått, blött i en vecka nu. Dock fortsätter tempen att stiga, men mina graviditetstester har blivit aningen svagare i alla fall och jag har inga gravidsymptom kvar. Nästan slutat blöda idag äntligen. 

Någon som fått missfall och vet hur lång tid det tar för tempen att sjunka igen? 

Hormoner släpar efter i urin så troligen visste kroppen att graviditeten avslutats när du blödde men en del hormoner fanns kvar 
  • Anonym (Hej)
    ElsaCross skrev 2024-07-06 10:53:41 följande:
    Tack, känns skönt att veta att du också upplevt samma för det här missfallet är så annorlunda mitt förra som var över på en dag med kaos mycket blod och negativt test samma kväll. 

om man ska se något ljust i det så är det skönt att det sker så pass tidigt och inte senare, så ja försöker vara tacksam att kroppen gjort sitt jobb. 
    Det positiva med så tidiga är att kroppen återhämta sig fort ❤️
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-06 22:25:25 följande:
    Va tror ni, för låg temp för att överhuvudtaget ha lyckats? Brukar ha högre men betyyydligt svajigare, första cykeln jag är över linjen såhär länge iaf efter ÄL 🤣

Ta ett test så vet du hehe 

Men alltså tempen.. extemt låg ???!!! 

har du hypotyreos? 

Jag kan inte säga att du inte kan bli gravid med den låga tempen men , en gravid kropp behöver värme .. så med den tempen skulle jag nog ev kolla upp mina hormoner 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Drömmen om ett plus) skrev 2024-07-07 16:10:13 följande:

Igår hoppades jag på att äl hade skett, eftersom tempen höjde sig över linjen. Men idag hade den sjunkit under linjen igen.. jag vet inte när min äl är då mina cyklar har varit då oregelbundna. Vad tycker ni?

Utan tydligare höjning tror jag inte ÄL skett 
  • Anonym (Hej)

Min kurva ser ut så här men negativa test än .. inte säkert jag hade ÄL där appen satte utan kan även varit 2 dagar senare 

har molvärk i mage rygg och illamående , får se om det blir mens 

hade mf förra månaden 

• Anonym (Hej)
    brunbrallan skrev 2024-07-08 14:16:51 följande:
    Men det ser väl lovande ut tempmässigt iaf! Hoppas det kommer ett pluss snart!

Min ser ut såhär nu och jag har så så ont i bröstvårtorna. Det brukar jag inte ha efter äl men dock ömma bröst i övrigt. Spännande!!
    Det är säkert progesteron som gör att du har ömma bröst så tidigt efter ÄL 🙂
  • Anonym (Hej)
    Lugnoro skrev 2024-07-15 20:17:03 följande:

Min kurva är så konstig. Hade positivt på äl-test cd 13  

Osäker på om du ens haft ÄL 
  • Anonym (Hej)
    Lugnoro skrev 2024-07-16 14:05:12 följande:
    Jag med. Såhär brukar det inte vara. 
    Stiger den upp till samma temp som cd 17 kan ÄL varit så med en sk fall back rise dagen efter ÄL 
  • Anonym (Hej)
    Lugnoro skrev 2024-07-16 15:53:51 följande:
    Okej, tack. Dag 20 är 36.4 grader. 
    Hm mysko

hade du tecken på ÄL förutom pos ÄL test 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-21 09:32:55 följande:

Min temp sjönk igår så tänkte att det va kört. Men idag höjdes den igen. 
    Va tror ni? Vågar jag hoppas? Glad
    Svårt att säga så tidigt . Om tempen fortsätter hålla sig uppe och ev stiga mer och stanna där efter bim så är det positivt 
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-08-07 12:56:45 följande:

Tror ni jag har haft ägglossning? 🤔 

Min termometer blinkar Low (låg batteri) innan, kan de påverka vad man sen får för temperatur? Jag har beställt en ny. 

Har tagit ÄL test varje morgon men inte fått något positivt, det var lite högre 3-4 augusti, men aldrig helt positivt. Men det behöver man ju inte få.. 

Kanske cd 31 OM tempen fortsätter upp 

Men en sak , vilken temp använder du? Lo på tex NC ( natural cycles) termometer betyder inte lågt batteri utan lägre temp i rummet. Visar den Lo efter du mätt så mäter du fel 
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-08-08 22:25:07 följande:
    Idag var tempen hög igen så FF placerar min ÄL på cd 29 redan. 

Problemet är att jag är lite sjuk så vet inte om temphöjningen beror på det eller inte 🙄

Det är inte en NC termometer utan en vanlig, och den visar L innan. 
    Är du sjuk kan du inte lita på tempen 
    uteslut den och se hur det ser ut kommande dagar 

okej läs på om LO verkligen betyder lo batteri och om det gör det, byt batteri 

en termometer läser dock inte av fel om man mäter korrekt 

att FF sätter ut ÄL cd 29 är pga att du angett sekret den dagen och dagarna före 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-08-11 18:29:09 följande:

Hej.  NC satt ut att eventuellt ÄL skulle vara 10/8. (Cykeldag 
    9/8 hade jag massor av ÄL sekret ( cykeldag 19) molande värk så trodde verkligen ÄL skedde men ingen temp höjning och nu flyttas äl varje dag framåt?

Ser tyvärr ut som om du ej haft ÄL än 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Anonym2024) skrev 2024-08-31 18:20:58 följande:

Hej, vad tror ni denna stora dipp beror på? tänker på cd24.

Hej 
    skulle nästan tro att du hade ÄL en dag senare än appen säger då din temp inte ökade förrän då. Tempen ska ju öka efter ÄL och det skedde inte där din app satt ut ÄL. 

så isf skulle din dip var ÄL+ 4 och troligen bara vara en dipp i progesteron 

en dip runt ÄL + 7 beror ofta på en tillfälle ökning av östrogen 

att få implantationsdipp är de facto väldigt ovanligt 

Svar på tråden Tempkurvor