Tempkurvor
brukar du tempa ? När brukar du få ÄL?
Vaknar du massor och sover med öppen mun skulle jag säga att det är en osäker metod för dig
men hur lång brukar din menscykel vara ? Brukar du ha extremt sen ägglossning?
kan du haft ÄL runt dag 17 och nu går tempen ner för mens ?
Såhär ser min kurva ut, tror ni det har varit ägglossning? Fick två superstarka öh-test cd 10 och 11. Men på cd 14 började jag blöda mycket, som fortfarande håller i sig.. kan det sluta blöda och bli ett plus nästa vecka ändå eller vad håller kroppen på med 🙃
Från 1/12 har jag börjat tempa rätt, alltså längre bak i munnen än innan. Så väldigt svårt att tyda min graf 😅
Men min fråga är om det är normalt att tempen går upp när mensen närmar sig? Jag har ömma bröstvårtor och små menskänningar men ingen mens än.
Jag har oregelbundna cykler på mellan 27-40 dagar, så skulle kunna vara att mensen kommer om några dagar, men som sagt: borde inte tempen sänkas då?
Idag fick jag en rejäl temphöjning så nu placerade den ut min ÄL 22/11. Dock har jag ju som sagt mätt tempen lite fel innan 1/12 så inte säker på att den var då..
Ingen mens än, tog ett graviditetstest 4/12 vilket då skulle vara 12 dagar efter ÄL om den var 22a men det var negativt.
Så antingen är jag inte gravid men har en lång fas innan mens, eller så hade jag ÄL senare eller så har jag inte haft ÄL alls.
Men känns ju ändå bra att tempen höjs?
Denna månad testar jag rosenrot då min kropp har problem att ägglossa ibland. Är dock rädd att jag ska ta tabletter efter ÄL.
Så här ser min kurva ut än så länge, jag fick positivt ÄL test 2/1, och ganska högt på testet på MORGONEN 4/1. Alla andra test innan och efter har varit supernegativa.
Så min fråga är, kan tempen höjas först några dagar efter ÄL eller höjs den alltid direkt efter? Kan jag ha haft ÄL 2/1 eller kanske natten till 4/1?
Borde jag sluta äta rosenrot ifall att? :o
Inatt sov jag så extremt dåligt. Kändes som om jag bara låg och kämpade för att somna om 100ggr men tydligen ändå sovit 6 Tim totalt.
vaknade 3 och då jag somnade 23 så tänkte jsg att det var lite dåligt att tempa den tiden . Jag har dessutom kl 6 som temptid. Jag gick då upp på toa och försökte sedan somna om. Mm gick sådär. vaknade 4:30 igen. Tempade och den har jsg registrerat men räknar inte med den.
vilopulsen har dock ökat, vet inte om jag kan räkna med den men om jag gör det så kan den indikera på graviditet .
slänger in grafen.
Hej allesammans!
jag har hängt här förut men det var 2021 senast hehe. jag behöver er hjälp!! Jag blir tokig. Min temperera ser ut såhär och tempen är fortfsrande hög, känner mig febrig men har ingen feber, brösten är stora och ömma vilket dom inte brukar vara innan mens o jag hade lite mensvärk för två dagar sedan men sen försvann det. Jag testar bara tvärblankt på alla tidiga test och undrar var mensen är nu. Ska börja med letrozol nästa cykel igen. Jag gjorde ultraljud dagen efter tempdrop reggade min äl och hon sa att jag bara hade små ägg så är rätt säker på att äl var dagen/dagarna innan precis.
varför dröjer mensen såhär ?? Någon mer som fått sen mens? Brukar ha 10-12 dagar men nu är jag på dag 17 liksom. Haha.
Skulle behöva hjälp med att tyda min kurva, helt ny på det här. 😅🙏
Har sovit som en kratta hela månaden, vet inte om det är därför kurvan är så svajig?
Hej tempkunniga!
två dagar i rad nu har jag vaknat 4 och tempat för att sedan gå på toa och vara vaken en stund innan jag somnar om. Eftersom jag inte vaknat på min ordinarie tid har jag justerat tiden och får då en temp Som känns ok. Dag 1 36,63 och dag 2 36,43. När jsg sedan vaknat på min ordinarie temptid kl 6 har jsg tempat på nytt och då båda dagarna fått tempen 36,76.
vad hade ni gjort?