Tempkurvor
Läkaren sa att det är prolaktin och fsh tillsammans han mätte mot östrogenet men jag är inte kunnig i det hela. Kanske borde be dom om det finns ett särskilt test då för progesteron?:)
vill du jfr det och östro så tar du båda cd 21
Läkaren sa att det är prolaktin och fsh tillsammans han mätte mot östrogenet men jag är inte kunnig i det hela. Kanske borde be dom om det finns ett särskilt test då för progesteron?:)
Tack så mycket, då ska jag be om det:)
Tänkte tillägga att dessa tre cykler har varierat lite i dagar
Den första cykelkurvan varande i 27 dagar, den andre i 28 och denna vet jag ju inte än:)
Denna cykel har ändrats flera gånger med när den trodde jag hade ägglossning. Jag tempar ju med oura-ringen och ibland har det varit lite strul då man inte behöver bry sig om att tempo alls själv. Ibland ändrar den temp under dagen i oura-appen och även då i natural cycle?
Blir knäpp här, tempen ökar inte som tidigare cyklar. Har jag inte fått ägglossning eller vad tror ni pågår?
Men
förstår inte
är du på cd 8 ? Isf har du väl inte ens haft ÄL ?
NC?s grafer är så svårtydda
Men
förstår inte
är du på cd 8 ? Isf har du väl inte ens haft ÄL ?
NC?s grafer är så svårtydda
Är på cd8 ja och det var just det jag undrade om jag möjligen kunde ha äl nu då min temp höjts en del. Kanske svårtytt på grafen men den har det även om det inte är över medellinjen. Brukar ha en cykel på 28 dagar men av erfarenhet vet jag att det är möjligt att ägglossa redan cd8-9 då jag gjorde det 2020 när vi försökte bli gravida då (har nu en son på 2 år).
Förstår att det kanske inte ser ut som en temphöj för er men jag har inte så stora höjningar. Cykeln jag blev gravid ökade min temp bara 0,1 grad vid ägglossningen, liknande alla andra cykler, och det har det även nu. Därför är jag fundersam. Dessutom har jag äggviteliknande flytningar om jag tolkar dessa rätt. Äl-testen visar ingen ökning dock.
Det är tidigt men av egen erfarenhet vet jag att det är möjligt då jag haft det tidigare. Men jag ger mig nu, fortsätter tempa och får se helt enkelt.
hej!
Fixk positiva äl test dag 19 men har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning , är det så att ägget Inte lossnade? :/ vad är era erfarenheter när det blir såhär?
Du hade inte ÄL cd 14 då? Fast nä det går ju inte om du hade pos test 5 dgr senare .. var det digitalt test eller stickor ?
ser inte ut som om du haft ÄL med tanke på att tempen runt cd14 och framåt va lika hög
Kanske lyckades inte kroppen lossa ett ägg
hur ser tempen ut nu?
nya tecken på ÄL?