• Anonym (Hej)

Tempkurvor

ViTvåBlirTre skrev 2024-06-27 20:46:54 följande:
    Den är väldigt kort, ni6-8 dagar har den varit men haft väldigt oregelbunden cykel. Började med inositol för en månad sen så kanske har det haft effekt då lutealfasen va 10 dagar nu. Fick mens nu på kvällen så nu laddar jag om för nästa cykel Glad
    Vilken app använder du?

Okej jag förstår 
    det är en extremt (!) kort lutealfas. Man bör ha 13-15 dagar. Jag gissar att din ägglossning är väldigt svag. Har du träffat någon läkare ? 

jag använder appen fertility friend 

• Anonym (Hej)
    ElsaCross skrev 2024-06-28 06:58:37 följande:
    Hej, vad tror ni om min graf, hade en sänkning idag? Ska jag förvänta mig att det är kört nu, läst att sänkning efter äl dag 7 indikerar att man ej är gravid.
    (Tog dagens temp 1 timme tidigare än igår) 

bifogar månadens cykel och månadens i jämförelse med förra månaden.
    Kan vara så ja.. ser att din temp även gick ner efter ÄL +7 sist också 
    men än är det lite tidigt att säga 
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-06-29 19:52:32 följande:

Guuud vad jag håller tummarna nu 🥰🙏 tempen fortsätter att stiga och mina bröst börjar ömma mer.. hoppas det fortsätter!

Hoppas den fortsätter vara hög efter toppen dag 7 👍
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-06-30 07:10:56 följande:

Så här såg den ut idag 😔 hoppas den går upp igen.. 

Aj då, ja toppen ska ju vara dag 7 då progesteron ska vara högst. Sen kan toppen dala om man inte är gravid . Men håller tummar att den vänder upp igen och att inget ägg fäst än 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (H) skrev 2024-06-30 11:13:23 följande:
    Kurvan kan gå upp och ner på massor av gravidkurvor, de kan se ut precis hur som helst. Ge inte upp, det går inte utläsa från en tempkurva hurvida man är gravid eller inte. Och din temp är fortfarande hög. Det är så många faktorer som kan göra att tempen skiljer någon tiondel. Har sett kurvor som varit lyckade graviditeter där det dalar rejält. Att tempa ger inte så mycket mer information än hur lång lutealfas som man har ☺️ Lägg aldrig för mycket vikt på en enstaka mätning 🥰
    Stämmer inte riktigt

enskilda toppar eller dalar kan ske men en graviditets ska inte falla mkt och konsistent. Det är progesteronet som får tempen att var hög 

men twmpar man så lär man känna sin egen kurva och vet vad som är normalt eller ej 

temp kan ge massor av ledtrådar om hur ens hormonella status är 
  • Anonym (Hej)
    ElsaCross skrev 2024-06-30 13:51:19 följande:

Jag fick min mens nu, så var inte gravid den här månaden. Tänker att jag skriver det ifall någon läser tråden och undrar hur det gick. 

lycka till ni andra! 

Vad tråkigt , jag skulle försöka ta reda på vad det är som gör att du har väldigt lång follikelfas men så väldigt kort lutealfas. tror det är ngn hormonell obalans där 

extremt svårt att blir gravid med lutealfas som är för kort och med svag ÄL 
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-06-30 17:52:12 följande:
    Tack för peppen!! 💕 ja jag sov ju faktiskt inte så bra inatt, vaknade flera gånger och tog tempen en halvtimme tidigare än normalt för jag inte lyckades somna om. 

Hoppas hoppas hoppas!!
    Så bör väl den tempen uteslutas 

går ju inte analysera tempar som påverkats av dålig sömn och tid 🙂
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-07-01 07:20:24 följande:

Fick samma temp idag, men samma problem. Jag vaknade en och en halvtimme för tidigt, lyckades efter en timme somna om, men då sov jag ju bara en halvtimme innan jag tog tempen så den blir inte så tillförlitlig.. 

Känns inte som progestronet har sänkts så mycket för mina nipples gör fortfarande ont 😅

Men gravidtest än så länge negativt (9 DPO).

ok ja det är också stor skillnad på vädret ( iaf där jag bor ). Nyss var det typ 30 grader , igår hade vi 13 och regn 

håller tummarna ❤️

• Anonym (Hej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-01 13:41:22 följande:
    har liiite förhoppningar denna månad 🤞 aldrig haft en ÄL där jag inte dimpat dag 2+3 under strecket 😁
    är det någon annan förövrigt som upplevt molande mensvärk precis efter ÄL? Har haft molvärk sedan ÄL men tänker att NC har bekräftat min ägglossning så den borde ju inte kunna komma senare? 
    Man kan ha molvärk dagarna efter när äggstockar och äggledare drar ihop sig efter ÄL. Helt normalt. 

jäklar vilken låg temperatur du har i follikelfas. Fryser du mkt ? 
  • Anonym (Hej)
    MrsHoppas skrev 2024-07-03 08:00:33 följande:

Så här ser min ut idag, upp 0.1 grader idag, men fortfarande negativt test på ÄL +11 Rynkar på näsan

Har fortfarande väääldigt ömma bröstvårtor, så tror fortfarande mitt progesteron är högt. Tidigare brukar ömheten försvinna typ 2-3 dagar innan mens. Så om jag ska få mens borde ömheten försvinna idag-imorgon. 

Vad tråkigt 💔
Svar på tråden Tempkurvor