Tempkurvor
Jag har tagit tempen under tungan i mitten, men man kanske ska ha den ännu längre bak bredvid tänderna som du skrev?
Körde så idag I alla fall, fick 36,4 då och 36,1 när jag tog på gamla stället
Från 1/12 har jag börjat tempa rätt, alltså längre bak i munnen än innan. Så väldigt svårt att tyda min graf 😅
Men min fråga är om det är normalt att tempen går upp när mensen närmar sig? Jag har ömma bröstvårtor och små menskänningar men ingen mens än.
Jag har oregelbundna cykler på mellan 27-40 dagar, så skulle kunna vara att mensen kommer om några dagar, men som sagt: borde inte tempen sänkas då?
Idag fick jag en rejäl temphöjning så nu placerade den ut min ÄL 22/11. Dock har jag ju som sagt mätt tempen lite fel innan 1/12 så inte säker på att den var då..
Ingen mens än, tog ett graviditetstest 4/12 vilket då skulle vara 12 dagar efter ÄL om den var 22a men det var negativt.
Så antingen är jag inte gravid men har en lång fas innan mens, eller så hade jag ÄL senare eller så har jag inte haft ÄL alls.
Men känns ju ändå bra att tempen höjs?
Nu äntligen verkar min ÄL ha bekräftats 😁 Vet ni när tempen brukar droppa inför mens? Är det typ samma dag eller flera dagar innan?