Tempkurvor
Första dagen (cd4) med vaginal tempning! 36.50, så 0.2 högre än när jag tempade i munnen samma dag i förra cykeln! Spännande att se nya kurvan!
Första dagen (cd4) med vaginal tempning! 36.50, så 0.2 högre än när jag tempade i munnen samma dag i förra cykeln! Spännande att se nya kurvan!
Min temp har hoppat upp lite nu. Brukar göra det ca 5 dagar innan mens så vi får se hur denna månad blev. Ägglossningen va konstig denna månad, både plus vid dag 10 och dag 18, men tempökningen var inte förrän vid dag 22. Får så fruktansvärt ont från ägglossning och framåt, så förstår verkligen inte hur man ska kunna ha sex på dessa dagar eller hur någon kan det. Om jag har det (har haft enstaka gånger) så är det en snabbis i tårar i princip, vilket inte känns rätt mot varken mig eller sambon.
Åh.. Vet inte hur jag ska tänka med dagens temp..
Vaknade 3.30 första gången inatt och tog tempen 36.46..(men har mitt mätfönster eg mellan 4.20-4.30). Somnade om och vakna 4.30 när klockan ringde och den var då 36.66. Normalt sätt skiljer det bara ca 0,02-0,04 grader för mig när jag somnar om/ligger och vilar tills dess när jag vaknat för tidigt.. Så tänkte det kanske var fel, så tempade om och fick 36.60..
Vilken temp bör jag ta? Innan har jag tagit den temp som är inom mitt mätfönster eller så nära som möjligt...
Den första väl eftersom du bara sovit en timme i rad vid andra tempningen?
skulle också tagit den första tempen, den andra känns inte tillförlitlig
Jag hade tagit den som är närmst din vanliga tid för att ta tempen! Men de lärda tvistar om vad som är rätt Kanske utesluta dagens temp och nytt försök imorgon? Kram!
hur kan man få pos på ÄL sticka utan tydliga äl flytningar? Betyder det att jag inte har ÄL nu?
Tempen har inte stigit än så det har inte skett, men det känns i bröst och mage som om jag har det, men dock inte på flytningarna. Kan de vara mer rinniga denna gång (ursäkta info, har ju läst att de kan va typ vattniga med)
Ok, jag brukar ha typiska 'äggviteflytningar' men inte denna gång och ändå har jag pos ÄL test både med stickor och med clearblue digitala sticka. Fattar inte riktigt haha...jag vet ju dock att kroppen kan signalera att ÄL är på väg men att ägget ändå inte släpper...kan det va därför jag inte upplever dessa typiska flytningar eller kan flytningarna helt enkelt bara va lite annorlunda denna gång så att jag misstolkar dem