Tempkurvor
Bim imorgon eller iaf lördag. Tempen är varken hög eller låg. Ligger liksom och smyger ovanför mittlinjen. Tack vare kurvan har jag typ noll hopp om plus denna gång...
Bim imorgon eller iaf lördag. Tempen är varken hög eller låg. Ligger liksom och smyger ovanför mittlinjen. Tack vare kurvan har jag typ noll hopp om plus denna gång...
Åh.. Vet inte hur jag ska tänka med dagens temp..
Vaknade 3.30 första gången inatt och tog tempen 36.46..(men har mitt mätfönster eg mellan 4.20-4.30). Somnade om och vakna 4.30 när klockan ringde och den var då 36.66. Normalt sätt skiljer det bara ca 0,02-0,04 grader för mig när jag somnar om/ligger och vilar tills dess när jag vaknat för tidigt.. Så tänkte det kanske var fel, så tempade om och fick 36.60..
Vilken temp bör jag ta? Innan har jag tagit den temp som är inom mitt mätfönster eller så nära som möjligt...
Jag är inne på tredje månaden med tempning hos NC och det är så ibtressant och spännande må jag säga! Appen har lokaliserat och bekräftat ägglossning utifrån det positiva LH test jag reglar. Appen har sedan dess satt ut att jag ska ta gravtest på BIM+2. Vet att tid är det enda som behövs för att bestämma resultatet men det går inte att låta bli att vara nyfiken! :) Vill någon sig på att utifrån kurvan se om det ser lovande ut? :) Detta är vårt andra riktiga försök sedan jag slutade med p-ring i maj och hoppas på plus nu när vi prickat allt!
Brukar er temp gå upp en del nån dag före mens? För att sen sjunka ?
Varför får jag ingen coverline? Är de pga min temp har varit så ojämn?
Åh, har du bild på din graf? :)
Någon som kan visa sin trifasiska gravidkurva
Här är min nuvarande gravidkurva. Den blev trifasisk
[quote=80816082][quote-nick]saraama skrev 2020-12-09 19:58:07 följande:[/quote-nick]
Ni som har koll. Jag vet att tempen stiger efter ägglossningen skett. Men visst kan det också ske en tempdipp innan, i samband med ägglossning. Någon som vet mer exakt när den dippen ska komma i relation till ägglossningen? Ett dygn före eller precis i samband med att ägget lossnar? :)