• apan95

Tempkurvor

Hej!

Är det någon som vet varför NC- appen börjat balla ur lite sen jag hade missfall i september? Innan så satte appen alltid ut ägglossning på rätt dag, och om det var fel dag så redigerade den det när jag fick mens för att jag alltid har 13 dagar i lutealfasen.

Men nu efter missfallet redigerar den inte tillbaka utan går endast på den dagen det är högst stegring trots att jag alltid haft en ganska långsam stegring..

tex. Denna månaden när jag vet att ägglossningen var cd 17, senast 18 men ändå sätter appen ut 19... förstår att det antagligen beror på stegringen dagen efter men innan har det ju funkat.. och om jag utesluter sen höga tempen flyttas den inte ändå.. så störande haha, sorry för långt inlägg!

• apan95
    Juney skrev 2021-01-03 18:53:51 följande:

För att regga ÄL ska väl tempen gå över coverline? Är det inte därför?

Min NC ballade ur totalt efter att jag fick en temp på under 36 grader. Tog över två veckor innan den började funka någorlunda igen. Tänker att om en temp kan strula till det så borde ett MF kunna vara lite mer långvarigt strul?

Joo det stämmer! Men den brukar ju bekräfta typ 2-3 dagar senare, men då alltid på rätt dag då min temp oftast stiger långsamt! Men nu är de alltid fel dagar, så störande..

hoppas den bättrar sig snart igen!

Tack :)
  • apan95
    Stickling skrev 2021-01-03 19:23:34 följande:

Flyttar NC inte din ÄL-dag bakåt om/när mensen kommer? Jag har också haft lite samma problem med NC, den brukar ange min ÄL två dagar efter positivt LH-test, men sen när mensen kommer brukar ÄL-dagen flyttas till dagen efter testet. Förstår att det är störigt att appen fått för sig att göra på nåt nytt sätt. Hoppas den skärper till sig snart :)

Det gjorde ju alltid det innan missfallet! Så fick alltid rätt på exakt ägglossningsdag och mensdag. Men nu har den slutat med det och går enbart på det korrekta (enligt deras algoritm) temparna istället för mitt tidigare mönster.. Lite störande! Haha får räkna själv i huvudet varje månad för jag inte in lita på appen haha! :p
  • apan95

Har en så ovanligt jämn och stabil graf denna månaden, precis som månaden jag plussade, samt att jag natten till torsdag eller om de va fredag hade sån smärta nere i svanken också precis som förra gången.. man fick ju upp hoppet en aning men det tvärdog i morse när jag fick negativt på testa tidigt..

är enligt min egna beräkning på äl+12 och enligt NC äl+10.. så tråkigt när man verkligen trodde på den månaden haha...

• apan95
    Soff skrev 2021-01-15 09:01:31 följande:

Är väl kört igen då antar jag... :?(((

Usch va trist <3 känner precis samma efter min graf förra månaden, va så hoppfull. ju mer hoppfull ja är desto hårdare blir fallet sen varje månad. så tufft är det!

Håller ändå tummarna för dig även om de skulle skita sig denna månad! Kram! <3
  • apan95
    Soff skrev 2021-02-09 11:35:40 följande:

Blev lite hoppfull idag när tempen höjdes lite grann 2 dagar innan bim...men är samtidigt jätterädd att hoppas.. och återigen bli besviken..

Ååh vilken fin graf! håller tummarna <3
  • apan95
    Soff skrev 2021-02-10 09:09:51 följande:

Hur kunde jag ens tro nåt annat :?(... idag kom det en dip, och negativt test på det. Hur länge ska man behöva orka med detta?

Nääää fasen va trist :( usch vet precis känslan och inväntar typ samma...

har ni funderat på att söka hjälp snart ??<3
  • apan95
    Soff skrev 2021-02-10 09:09:51 följande:

Hur kunde jag ens tro nåt annat :?(... idag kom det en dip, och negativt test på det. Hur länge ska man behöva orka med detta?

Nääää fasen va trist :( usch vet precis känslan och inväntar typ samma...

har ni funderat på att söka hjälp snart ??<3
  • apan95
    Soff skrev 2021-02-10 13:33:43 följande:

Aa blir så himla uppgiven och ledsen :(( .. vet inte vad jag ska ta mig till just nu. Fyller 33 denna månaden och min största önskan var att jag skulle bli gravid innan jag behöver passera det sträcket iallafall, men det var ju bara att glömma. 

Önskar verkligen att min sambo kunde gå och göra ett spermatest, men han vill inte det. Inte förns det gått 1 år, dvs att den "normala" tiden passerat som han säger, och det har det ju inte gjort än. Inte förns i juni. Vet bara inte hur jag ska orka vänta tills dess. Han sa att det slutar väl med att han får göra det tidigare för att han känner sig tvingad att göra det, och det känns ju helt fel såklart. Vill ju verkligen inte tvinga honom. Men vet samtidigt inte hur psyket ska palla detta månad efter månad. Hade kännts så skönt att bara veta att allt ser bra ut, åtminstone. 

Okej jag förstår <3

Min sambo ringde idag och har fått tid på fredag redan! Så skönt verkligen att få kolla upp detta ordentligt. Även jag har fått tid för spolning om typ 2 veckor.

Läste i februari-tråden, var inte detta ert 10:onde försök? Borde väll komma upp till 12 innan juni då? :)

Vi får kämpa på tillsammans!
  • apan95

Jobbigt spännande graf nu när tempen gått upp, tog dock ett negativt test från RFSU i morse så så spännande är det väll egentligen inte haha..

vet inte om jag är äl+11 eller äl+12 då jag fick positiva test två dagar i rad, men tycker de första var mer positivt men båda klassades som lika i premom appen haha!

• apan95
    Soff skrev 2021-02-11 12:31:05 följande:

Hmmm! Jag hoppas att det betyder nåt bra och det bara tar lite tid för testet att bli positivt <3 håller tummarna för det iallafall.

Jaaa precis hoppas också på det! Om den är hög i morgon me så kommer ja nog ta ett testa tidigt bara för att utesluta haha! <3
  • apan95
    Soff skrev 2021-03-04 08:53:40 följande:

Enligt NC har jag bim imorn, enligt mig på Lördag. Förväntade mig stenhårt att tempen börja gå neråt idag, men den fortsätter upp. Tänk om dippen jag hade häromdagen var en implantationsdipp?! Vågar inte hoppas... shit va nervös jag e.

åååh va spännande! håller tummarna <3
  • apan95
    Soff skrev 2021-03-05 09:28:27 följande:

Varför gör min kropp såhär mot mig?! hamnar på en jättehög temp som jag typ aldrig hamnar på dagen innan beräknad bim (enligt NC), för att sen dippa idag och allt hopp tas ifrån mig och känslan infinner sig igen; hur kunde jag ens tro något annat?...... :( känner att mensen är på gång.. kommer nog imorn. Sen bekräftades allt med negativt test idag. Varför blir det inget!?? Vi prickar ju in ÄL varje gång och gör allt rätt, varför!?? Det känns så satans orättvist. 

Usch, det är sån terror asså...

Förstår inte hur man inte kan lyckas när man prickar in varje månad....?

Kram<3
  • apan95
    Tildasafira skrev 2021-03-19 09:43:24 följande:

Fick jordens tempdipp idag på äl+8, lite onormalt stor dipp på typ en halv grad. kan det tillexempel tyda på att jag sovit oroligt? Hade ni räknat bort denna? <3

Jag hade inte heller uteslutit den om inte appen reagerade! Tänker också att nu är ägglossningen redan bekräftad så då är tempen inte lika noga längre, så brukar jag tänka haha<3
  • apan95
    Msofie skrev 2021-04-04 07:45:14 följande:

Hej,

Känner någon till vad blygsamma tempökningar säger om ens ÄL? Jag får alltid utslag på tester och kan även känna att jag får ägglossning. Dock stiger min temp nästan aldrig mer än 0,3 grader, ökningen sker även ofta över några dagar. Ser ju på mångas kurvor att de ofta får en tydligare ökning. Har det någon påverkan?

Jag får sällan sånna där stora tempökningar faktiskt, min brukar höja sig 0,2-0,3 men NC bekräftar nästan alltid ägglossningen på rätt dag ändå. så tror egentligen inte det behöver betyda något dåligt! Månaden jag blev gravid så höjdes den bara 0,2 men det visade ju sig fungera ändå, även om inte graviditeten gick vägen!

Samt att jag får nästan alltid en dip under CL 2 dagar efter ägglossning, vet inte om det är en sån där fallback rise man hört om... <3
Svar på tråden Tempkurvor