Tempkurvor
Så länge du håller dig till samma temp. Viktigaste är inte gradantalet utan skiftningarna.:)
Så länge du håller dig till samma temp. Viktigaste är inte gradantalet utan skiftningarna.:)
Hej alla tempare! Hoppas nu kanske kan hjälpa mig analysera lite, eller snarare peppa kanske... Jag har temat med NC länge och nu försöker vi få en liten trea här hemma ???? detta är första försöket, men ni vet ju hur det är... Man väntar, analyserar och känner efter som en tok hela tiden.. Jag har bim på må dag den 24 och känner vissa symtom till och från (inbillar jag mig iaf). Känner molvärk i tjejmagen, är oerhört känslosam, och har en ökad mäng klara flytningar samt är körig i magen.. Dock har tempen gått ner lite nu ett par dagar i rad, vilket gjort att jag tappat hoppet.. Jag visar min kurva här så får vi se om ni har nån analys till den ????
Ta hand om er!
Hej
Jag är lite okunnig på detta med att temp så jag har en liten fråga. Hur många dagar efter ägglossning brukar tempen gå ner mot "mittlinjen"? Kan man få en hint några dagar innan mens att man kanske skulle kunna vara gravid? Jag hoppas nog på för mycket men min temp är hög och är på äl+10 nu. Låter det positivt eller är det alldeles för tidigt att säga?
Hej. Hoppar in med en liten undring: Vad använder ni för app? Använder ni gratisversion eller betalar ni för medlemskap?
jag har aldrig haft så förr... så jag vet inte... kan man ha så låg ökning men ändå ha haft äl?
dessutom var min temp mkt högre under hela follikelfasen, extremt stabil på 36,5 hela tiden från mens till äl (droppade inte helt vid mens ens)...
är ngt fel?
[quote=80635011][quote-nick]Cattisl skrev 2020-09-09 19:02:19 följande:[/quote-nick]vad hade du för temp före mensen/vid mensen? ser inte ut som om några av dina mätningar går över linjen?[/quote
Efter ÄL innan mens brukar jag ligga runt 36,6, vilket jag hade igår. Innan ÄL ligger jag på 36,2 - 36,4.
Någon som har en tanke om min tempkurva? Den har inte sett ut så tidigare, berg och dalbana, blir förvirrad...
Usch va tråkigt :( exakt samma scenario för mig, min temp höjdes också igår lite grann så fick lite hopp, men det störtdök imorse..
Har redan gjort ultraljud och hssg och sett att allt ser bra ut för min del. Min sambo vill inte göra något spermaprov så länge vi fortfarande är inom den "normala tiden", dvs 1 år. Så inte mycket att göra där. Och hjälp får man ju tyvärr inte förns efter att det gått 1 år av försök, om man inte går privat men då kostar det ju skjortan. Men du kanske menade psysisk hjälp? : P för det har jag funderat på, är enormt tungt detta. Och vanligtvis så delar jag med mig av tankar och känslor med bland annat min mamma, men detta vill jag inte yttra mig om med någon, så man blir väldigt ensam i det. Kan ju prata med sambon men han förstår ju inte riktigt mina känslor kring detta, även om han försöker stötta så gott det går.
Va skönt! Kan tänka mig det ändå. Jag har berättat för en vän, som är lite i samma sits. Är skönt bara att ha någon i sin närhet som förstår och som man kan prata med..sen vet min bror om det, då dom väntade barn igen och jag bara blev väldigt ledsen, pga min situation. Så kände att jag var tvungen att förklara mig, ifall han märkte. Annars pratat jag inte om det så...
Hej, någon här som kan detta med att tempa, jag tog ältest igår som var positivt samt har haft älflytningar några dagar och molvärk, enligt mina uträkningar bör äl ske idag, på morgonen när jag tempade var min temp lite lägre än vanligt, kan de bli så när äl sker någon som vet?
Hur tidigt kan kroppen signalera att mens är på G och att ingen graviditet finns? Alltså hur tidigt kan man få 'symtom' på att mensen är på g efter ägglossning?
Blir lite knäpp på detta. Fick positivt lh test på kvällen cykeldag 13, nu säger NC att jag förmodligen hade ägglossning redan samma dag som positivt test. Fick dock negativa test dagarna innan så känns orimligt. Vet inte vad jag ska tro. Några tankar? Jag använder cb digitala om det påverkar.
Hej,
Känner någon till vad blygsamma tempökningar säger om ens ÄL? Jag får alltid utslag på tester och kan även känna att jag får ägglossning. Dock stiger min temp nästan aldrig mer än 0,3 grader, ökningen sker även ofta över några dagar. Ser ju på mångas kurvor att de ofta får en tydligare ökning. Har det någon påverkan?
Hej!
Vad jag läst så har många en ?slow rise? vilken egentligen handlar om att progesteronet är lite segt på att komma upp i rätt nivån för att påverka tempen, men att det viktigaste är att tempen sen håller sig uppe minst 12 dagar och att man har en okej lutealfas det behöver inte betyda att man har problem med sin fertilitet.
Månaden jag blev gravid steg tempen 0.2 och höll sig uppe kanske runt 0.3 resterande av lutealfas, till jag fick ett plus på äl+11 och tempen sköt i höjden. Slutade dock i ma v 9 men hade inget att göra med det