Tempkurvor
Provar att lägga in en till bild och ser om den blir lika suddig...
Provar att lägga in en till bild och ser om den blir lika suddig...
Den 16:e
För mig så får jag alltid fullt utslag/peak 2 hela dagar samt halva dag 3. Så för mig släpper ägget 3e dagen. Så alltså Dag 1 peak, dag 2 peak, dag 3 peak förmiddag, lågt på eftermiddagen. Tempen upp dagen efter.
Exakt samma för mig. 2 dagar med tydligt positiva ägglossningstest, temp ner på dag 2 och sedan temp upp på dag 3 när ägget släpper
Jag har nog tur på det sättet. Att jag har ganska lång tid med peak. Ja jag tror som sagt att 3e dagen så kör kroppen fullt ös med att släppa ägget och att på em/kväll så släpps det. Och testerna brukar då (på em) vara svaga igen. Tempen har alltid ökat dagen efter testet blivit svagt. Så när jag får ett svagt test (Efter peak) på em så vet jag att tempen kommer höjas dagen efter.
Ja jag håller med dig: cd 13 är positiva
Jag skulle chansa att ägget släppte dag 14. Sen kan det ta 1-2 dagar för tempen att gå upp. Men då tänker jag efter hur jag själv fungerar. Att ägget lossnar på samma dag som ÄL test blir negativt. Kan mycket väl ha fel.
Åh härligt!! Ja visst är det haha... det är inte lätt att vara kvinna.
Jag har bim 28/7 så vi ligger absolut nära varandra åh håller alla tummar att vi får våra plus
Jag är likadan! Så häftigt och spännande att följa.. Men klart man hellre vill följa en graviditet :), men det är ett helt okej sidoprojekt iaf med att ha stenkoll på sina cykler och äl <3 om inget annat, skadar det ju verkligen inte för att lyckas bli gravid :D
Jag har också bim 28/7. Går du/ni också runt och övertänker allt just nu? Igår började jag få molvärk i svanken precis som förra månaden då jag fick en kemisk graviditet, och idag har det fortsatt. Försöker verkligen att inte fundera så mycket men det är svårt, haha.
Ni som är kunniga;
När brukar tempen dippa om mensen är på G? Är det några dagar före bim eller direkt på bim?
När brukar tempen sluta stiga om man är gravid?
Är på ÄL+9 eller +7 beroende på hur jag ska tolka mina äl test (fick positivt både 12/7 o 14/4) och tempen steg +0,2 från igår
Vet att allt är individuellt, men bara kul att jämföra lite
29/7 så ett tag kvar!