Tempkurvor
Min temp var helt knasig förra cykelns lutealfas, skickar med en bild så du ska få se. Fick iaf äl och för 5 dagar sedan också mens
Min temp var helt knasig förra cykelns lutealfas, skickar med en bild så du ska få se. Fick iaf äl och för 5 dagar sedan också mens
Är det inte bara att ta ett grav test om du tror du är gravid :)
Min vän, Entusiastisk, hade också en väldigt hoppig follikelfas denna cykeln. Låg också över sin badkurvan första veckan, sen gick den ner inför äl. Så det är nog inte helt ovanligt att temperaturen spelar en ett spratt
Jag tycker jag fått bra koll på min äl sedan jag bytte från digitalt äl-test till lh-stickor. Får tydlig peak Och har fått temphöjning båda månaderna jag tempar, så det är ju också skönt Själv? Vilka äl-tester använder du?
Mjo, det är frustrerande. Men vi är faktisk igång med en utredning redan nu. Jag är ju lite äldre, fyller 37 år om en månad, så då tar vården emot en lite tidigare Så om en månad vet vi om något är tokigt eller inte, ibland tar det ju bara lite tid.
Förresten är ju en kemiskt graviditet ett gott tecken, betyder ju att ni funkar! Även om just det ägget inte föste :-/
Behöver er hjälp igen. Har två mätningar att välja på idag, och de skiljer sig väääldigt mycket.
Nr.1: 35,95 grader kl 04:40, sovit många sammanhängande timmar men det är mycket tidigare mot när jag brukar tempa.
Nr.2: 36,43 grader kl 07:40, sovit sammanhängande 2 timmar men detta är tiden jag oftast tempar.
Vilken hade ni valt att lägga in?
Skulle tagit den senare alt markerat som annorlunda tempning. Är den inom ditt normala fönster?
Jag är precis i dagarna för ägglossning så båda temperaturerna kan vara aktuella. Menar du antingen välja den senare tempen eller välja den tidigare tempen men markera som ogiltig? Förstår jag dig rätt? :)
Hur mycket varierar era tempkurvor månad till mpnad?
Jag hade alltså så mycket ägglossningssmärtor igår att jag blev tvungen att ta värktablett för att andning och vetekudde inte fungerade. Dåsig som jag var tog jag en tablett och insåg först i efterhand att det var Naproxen... har jag förstört hela denna månads försök till bebis nu? ????
Usch med ägglossningsvärken, vet känslan!
Nej inget är förstört! Tänk hur många barn som blir till på drogmissbrukare och alkoholister. Och många vet inte ens att de är gravida förrän senare, så en tablett eller ett glas vin osv är ingen fara! :) håller tummarna för dig <3
Oroa dig inte!! Så här står det om Naproxen och användning under graviditeten:
Naproxen skall inte användas för regelbunden kontinuerlig behandling under sen graviditet bland annat på grund av risk för för tidig slutning av ductus arteriosus, minskad mängd fostervatten och nedsatt njurfunktion hos fostret och den nyfödda. Användning under tidig graviditet har satts i samband med en ökad risk för hjärtfel. En något generellt ökad risk för missbildningar kan inte heller uteslutas. Den eventuella riskökningen i det enskilda fallet är dock knappast så stor att det finns anledning till oro om kvinnan ändå har använt naproxen under tidig graviditet.
Kör en uppdatering från mig!
Efter mitt närapå nervsammanbrott häromdagen som ni snälla själar hjälpte mig att tygla så har jag nu fått ägglossning bekräftad av appen och inväntar nu en härlig period av inbillning och skengraviditet! Skämt åsido ;) Inget sexande på självaste ägglossningsdagen men sent sent dagen innan. Håller tummarna att det tar sig denna gång och vill stanna, kemisk förra månaden.
Hur går det för er? :)
Hej hopp idag bekräftades min äl trots att tempen kivades med mig igår och inte ville stiga. Och idag lägger jag tempen på hyllan för att vänta in mensen som vanligt. Börjar bli knäpp på all oro jag får när tempen går ned, så nu tempar jag bara för att bekräfta äl
Äl bekräftad både genom temp samt gyn igår. Det roliga är att det är exakt samma mönster i tempningen som förra månaden.
Förra månaden:
Denna:
Var upp för att kolla av allt efter mitt ma som hände för 6 månader sedan. Har nämligen haft värk och haft mycket mindre mens sen dess. Men allt såg fint ut och då såg dom att jag precis haft äl.