Tempkurvor
Är dålig på tempning, men detta är min kurva denna cykel. 48 dagar sedan senaste mens, men fick senaste negativa grav.testet den 24/6.
Vet inte hur jag ska tolka kurvan?
Möter du ungefär samma tid varje morgon?
Är dålig på tempning, men detta är min kurva denna cykel. 48 dagar sedan senaste mens, men fick senaste negativa grav.testet den 24/6.
Vet inte hur jag ska tolka kurvan?
Okej :)
ja alltid samma tid!
Jag är helt ny med tempning. Började mest som en rolig grej och nu börjar jag bli ihärdig.
Får jag fråga er som är lite mer erfarna:
Runt ägglossning ska tempen höjas? Ungefär hur mycket? Pratar vi om 0.3 grader eller 1 hel grad?
Sedan efter ägglossning så kan tempen sjunka om ägget fäster? Stämmer det?
Efter den sänkan stiger tempen sen igen?
Hade inte någon kunnat förklara på ett lätt sätt hur en menscykel ser ut rätt tempmässigt om man är gravid?
Äntligen har min Äl bekräftats :)
Enda gången min temp gått ner på äl+3 är när jag blivit gravid.. Så hoppas hoppas hoppas.
Hur går det för er andra?
Snyggt! :) kan du hålla dig? Haha.
Jag har Bim den 16e. Så lång väntan!
ÄL+10 och svag mensvärk sedan igår. Så jag var säker på att tempen skulle droppa idag och mensen kommer. Men idag var tempen fortsatt hög. Alla kurvor när jag inte varit gravid har droppat senast äl+10, då jag blev förvånad. Därför ska jag testa idag, håll tummarna. :)
Tack snälla! Det krångliga är att jag har ingen aning om hur långt gången jag är då det känns omöjligt att gå efter senaste mensen den 16/5
Ok nu blir det mycket från mig här.. Men dra mig baklänges. Jag tror jag just plussade. Syns ett tydligt rosa streck i verkligheten men jättesvårt att få på bild. Skickar med bild ändå.