• Nanathalie

Tempkurvor

Finns här någon som kan hjälpa mig tolka min kurva? Hörde någonstans att den inte såg helt lovande ut så nu hoppas jag att det jag hörde var helt fel, alternativt helt rätt så jag kan gå vidare till nästa månad. Äl+11 idag.

• Nanathalie
    Anonym (H) skrev 2024-10-19 09:23:34 följande:
    Den ser bra ut, fortfarande en bra bit över cl och tydligt att och när ägglossning var. En del tror att de måste vara extremt jämna i lutealfasen eller höjas ett steg till efter implantation när man är gravid, men det är fel. Finns massor med gravidkurvor som går upp och ned till och med efter plus. Det går inte utläsa från kurvan huruvida man är gravid eller inte. Lycka till, hoppas mensen håller sig borta ☺️
    Tack så hemskr mycket för ditt svar! Då håller jag tummarna.❤️
  • Nanathalie
    Anonym (H) skrev 2024-10-19 09:23:34 följande:
    Den ser bra ut, fortfarande en bra bit över cl och tydligt att och när ägglossning var. En del tror att de måste vara extremt jämna i lutealfasen eller höjas ett steg till efter implantation när man är gravid, men det är fel. Finns massor med gravidkurvor som går upp och ned till och med efter plus. Det går inte utläsa från kurvan huruvida man är gravid eller inte. Lycka till, hoppas mensen håller sig borta ☺️
    Nu är bim här, men nc flyttade fram bim idag pga fortsatt "hög" temp. Vad tror ni? Mina gravtester är negativa så är inställd på ett - och förhoppningsvis nytt försök i november istället..
  • Nanathalie
    studerade skrev 2024-11-10 11:44:14 följande:

Just fått svagt + bör jag vara orolig för temperatur sänkningen?

Hur svagt plus? Vilken cykeldag? Hur stor sänkning?
  • Nanathalie
    studerade skrev 2024-11-10 21:32:55 följande:
    Förlåt 🙈 fick inte med bilden., riktigt svagt plus, beräknad mens ca nu på torsdag, cykelvagn 22 ☺️
    Jag tycker snarare det ser ut som om du haft en felaktig temperatur igår. Den steg rejält mot alla tidigare dagar från ägglossning om jag ser rätt? Plocka bort den så ska du se att du fortfarande har en jämn kurva utan dippar. Dippen du ser idag är ju till den nivå du hade innan den plötsliga höjningen. Man måste inte tempa varje dag egentligen. Om du använt natural cycles istället för FF hade nog natural cycles dragit ett streck över denna dag då den skiljer sig så mycket från alla andra.

Höjningen kan bero på massor av saker, typ förkylning eller bara att du tagit tempen efter att du rört dig för mycket i sängen.

Dra inga förhastade slutsatser är min åsikt, tempa imorgon igen och om den är där den "ska" dvs som den är idag eller innan den höjdes, hade jag tagit bort den höga tempen för en jämnare kurva.

Hoppas du förstår mig!
  • Nanathalie

Hej! Hjälp!

Bim idag och äl+15. Igår fick jag ett negativt gravtest och dessutom hade tempen sjunkit ordentligt som inför mens så förväntade mig en fortsatt sjunkning idag (och mens) men vaknade upp till ingen mens och dessutom
    detta!! Hur konstigt. Och inget gravtest där jag är idag..

Vad tror ni? Kan man få en sjunkning på äl+14 och sedan höjning och därmed vara gravid? Aldrig läst om detta nämligen.

• Nanathalie
    Anonym (H) skrev 2024-11-23 08:55:04 följande:
    Om ägget fäst sent så kanske 🤞
    Det är dock inte ovanligt att tempen håller sig uppe och sjunker först när mensen har kommit. 
    Förstår tanken där också, men mensen kan inte komma senare än äl+16 när man haft bekräftad ägglossning vilket jag har så tänker att jag kan väl vänta 1 dag just in case med att testa och försöka hålla hoppet uppe! Min temp brukar inte gå upp igen innan mens, har aldrig hänt!
  • Nanathalie
    Anonym (H) skrev 2024-11-24 13:32:32 följande:

Det svåra är ju att en enstaka dags temp inte behöver betyda något. Det kan vara att man ätit senare/tidigare eller annorlunda. Minsta alkohol skjuter också upp tempen. Eller om man sover annorlund osv. 

Hoppas du får två streck på testet 🤞

Spottings idag så mensen kommer nog igång imorgon igen. Trist men sant.
Svar på tråden Tempkurvor