• Anonym (M89)

Tempkurvor

Hoppar in i tråden här, hoppas okej!

Har BIM nån gång i augusti om jag bara kan tyda om/när ÄL sker 😂 blir inte riktigt klok. Är på dag 20 och har inte fått en tydlig ökning i temp enligt mig. Har tempat länge, minst sex månader, och brukar absolut ha höjning vid dag 20. Brukar inte använda ÄL-tester men har gjort det denna cykel ändå pga desperat? 

Vad säger ni experter? Har ÄL varit eller kommer ske idag/imorgon? Gud så sent i så fall? har vanligtvis en cykel på ganska precis 30-31 dagar med luteal fas på ca 12 dagar. 

ÄL-testerna är:
    översta från igår morse
    mitten från igårkväll
    längst ner från imorse 

• Anonym (M89)
    Mirrorball skrev 2024-08-16 15:20:25 följande:
    Svårt att säga! Har det minskat idag i kombination med en längre höjd temp så har du nog ägglossat.
    Starkare(!) test idag och temp fortsatt låg eller runt cover line? blir inte klok. Ägglossning kanske imorgon då? antar kroppen försöker men inte får igenom den kanske. Blir tokig
  • Anonym (M89)
    Anonym (Anonym2024) skrev 2024-08-31 18:20:58 följande:

Hej, vad tror ni denna stora dipp beror på? tänker på cd24.

Kan vara implantationsdipp. Hade så på min kurva när jag blev gravid (tyvärr missfall) typ 6-7 dagar efter ÄL. Men är säkert lite olika hur långt efter det sker och hur känslig kurva man har. Eller så fluktuerar bara tempen av ingen speciell anledning.. har tyvärr också haft dipp i kurvan efter ÄL utan att vara gravid 😔

Lycka till ❤️

• Anonym (M89)
    Anonym (:)) skrev 2024-10-10 12:59:08 följande:

Vet inte riktigt vad som händer. Trodde äl skulle komma igår men den uteblev. Kan den komma idag eller kommer den utebli helt? Var på gyn i tisdags och hade då en äggblåsa 19 mm.. 
    fortsätt tempa bara så hoppas jag du ser en ökning närmsta dagarna. Vissa stiger ju långsamt i temp :)
  • Anonym (M89)
    Anonym (:)) skrev 2024-10-10 13:46:08 följande:
    Om jag ser en långsam ökning, när hade/har man ägglossning då? Vid temp ökning eller när det började? 
    När tempen började stiga skulle jag säga. Är ingen expert men så jag tolkat det 
  • Anonym (M89)
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-12 14:18:02 följande:

Trodde verkligen att det va kört för mig denna månad då tempen började sjunka. men nu går den uppåt igen? Vad tror ni om min tempkurva? 
    Ser lovande ut. Har du tagit nåt test?
Svar på tråden Tempkurvor