• ElsaCross

Tempkurvor

Hej, vad tror ni om min graf, hade en sänkning idag? Ska jag förvänta mig att det är kört nu, läst att sänkning efter äl dag 7 indikerar att man ej är gravid.
    (Tog dagens temp 1 timme tidigare än igår) 

bifogar månadens cykel och månadens i jämförelse med förra månaden.
  • ElsaCross
    Anonym (Hej) skrev 2024-06-28 10:33:57 följande:
    Kan vara så ja.. ser att din temp även gick ner efter ÄL +7 sist också 
    men än är det lite tidigt att säga 

Tack för svaret, blir att ha lite tålamod helt enkelt! 

idag hade temperaturen stigit igen, så en liten berg och dahlbana åker man den här månaden. 

Har haft otroligt mycket molvärk sedan 4 dagar efter äl,den kommer och går hela dagarna, vet att jag haft så när jag varit gravid förr men det kan även va en kaos-mens på g?. 

• ElsaCross

Åh va tråkigt att den dippade Mrshoppas, håller tummarna att den sticker upp igen och att det berodde på något annat.

För mig blev det nog inget den här månaden vilket känns chockande för har haft exakt samma symptom som när jag varit gravid förut. Men jag fick: inte gravid på ultratidigt cb idag och tempen hade dippat igen. Känns snopet men så är livet. Uppdaterar när mensen kommer för framtida nyfikna. 

• ElsaCross

Jag fick min mens nu, så var inte gravid den här månaden. Tänker att jag skriver det ifall någon läser tråden och undrar hur det gick. 

lycka till ni andra! 

• ElsaCross

Hej igen, sist jag skrev så hade jag fått mensen och tempen hade sjunkit. Blöder fortfarande (dag 5) dock ingen mensvärk vilket är ovanligt för mig. 

Nu till min fråga, min temp har börjat stiga igen, är det här vanligt? Det har inte hänt mig förut, tempen brukar stanna låg tills efter äl. 
    ps. Är inte sjuk. 

• ElsaCross

Jag fick springa och köpa ett test nu och det visade ett solklart positivt!! 

känns ju kul med skräckblandad förtjusning eftersom jag blöder ganska mycket. Dock ingen mensvärk och blodet är klart (inga klumpar), samt att tempen verkar vara på väg upp. 

Finns inte så mycket att göra nu än att vänta tills jag slutat blöda och testa igen. Mitt positiva kom ju efter jag blödit i 5 dagar så känns ju positivt att HCG stiger, testade negativt samma dag som blödningen startade. 

• ElsaCross

Hej igen, vill bara säga att det var ett tidigt missfall som jag fått, blött i en vecka nu. Dock fortsätter tempen att stiga, men mina graviditetstester har blivit aningen svagare i alla fall och jag har inga gravidsymptom kvar. Nästan slutat blöda idag äntligen. 

Någon som fått missfall och vet hur lång tid det tar för tempen att sjunka igen? 

• ElsaCross
    Anonym (Hej) skrev 2024-07-06 09:35:17 följande:
    Hormoner släpar efter i urin så troligen visste kroppen att graviditeten avslutats när du blödde men en del hormoner fanns kvar 
    Tack, känns skönt att veta att du också upplevt samma för det här missfallet är så annorlunda mitt förra som var över på en dag med kaos mycket blod och negativt test samma kväll. 

om man ska se något ljust i det så är det skönt att det sker så pass tidigt och inte senare, så ja försöker vara tacksam att kroppen gjort sitt jobb. 
Svar på tråden Tempkurvor