Tempkurvor

Alltså jag blir galen på det här 😅
Ställer klockan på 6:30, då är tempen 36,2. Somnar om och vaknar en timme senare, då är tempen på 36,7.
Ligger kvar i sängen och tar tempen efter en kvart till, då är den på 36,3.
Från 1/12 har jag börjat tempa rätt, alltså längre bak i munnen än innan. Så väldigt svårt att tyda min graf 😅
Men min fråga är om det är normalt att tempen går upp när mensen närmar sig? Jag har ömma bröstvårtor och små menskänningar men ingen mens än.
Jag har oregelbundna cykler på mellan 27-40 dagar, så skulle kunna vara att mensen kommer om några dagar, men som sagt: borde inte tempen sänkas då?
Hej!! Tempvärlden är helt ny för mig. Har ni lust att kika på min kurva?
Tror ni det kan vara grav. på g? Eller ser det "normalt" ut? Jag har ju tyvärr inget att jämföra
med ännu :)
Hej,
svårt att säga då du inte har något att jämföra med. Skulle säga att den ser normal ut. Tydlig äl, använd gärna en omvandlare på de tempar som är vita så får du en säkrare kurva.
https://www.omnicalculator.com/health/bbt
Temperaturen ska vara som högst nu, så det ser ju fint ut, sedan när gulkroppen dör så sjunker tempen. För vissa håller den sig hög fram till dagen innan mens och för vissa seglar den neråt långsam. Jag är en av dem där tempen ligger hög och sedan dyker samma dag mensen kommer 😊
Vad tror ni om den här?
Jag vill även tillägga att det inte funkar för mig att ta tempen exakt samma tid varje dag och förstår att kurvan därmed är mindre pålitlig.