• 19977

Tempkurvor

Delar med mig av min gravid-kurva ifall någon vill jämföra. Fick barn för snart ett år sedan, så denna graviditet var lyckad.

- Använder tempdrop och RYB. 

-?Kurr? innebär en bubblande/kurrande känsla i livmodern.

- Tog en stor dos D-vitamin på CD13 (50.000 IE).

- Anteckningen ?ont knöl? innebär en gammal knöl/bindvävsknuta som jag har i ena bröstet. I övrigt hade jag inte särskilt ont i brösten, ytterst lite men ändå så jag tänkte på det (letade ju symptom ifall jag lyckats bli gravid).

- ?Känningar? innebär att jag hade någon slags känsla i livmodern, inte mensvärk men liksom ändå att man känner av livmodern typ haha.

- Misstänkte graviditeten först när jag såg lite brunt blod i trosan (nidblödning) på CD27. Har normalt sett en 30-dagars cykel.

• 19977
    CD14: Tydlig stegring på ÄL-test, fick även en ganska stark smärtsam känsla som höll i sig en kortare stund i livmodern (tänkte först att ägget kanske ?kläcktes? här eller något, men det rimmar ju inte med ÄL-testet dagen efter). Vi hade sex på morgonen. Mycket fertilt sekret, helt genomskinligt.

CD15: Fullt positivt utslag ÄL-test. Tyvärr inget sex. Mycket fertilt sekret, helt genomskinligt.

CD16: Inget utslag alls på ÄL-test, inget fertilt sekret alls, vi hade sex på kvällen.

När tror ni ägglossning skett/sker? Tror ni sexet igår kväll på CD16 var för sent?

Svar på tråden Tempkurvor