• amiilee

Tempkurvor

pannkakssmet skrev 2024-01-02 15:11:55 följande:

Någon som har en gissning på vad min kropp håller på med? 🥲 

Fick spotting/ny mens/bruna flytningar CD 3 till CD 24. Tempen ligger jättelågt jämfört tidigare, hade högsta tempen idag denna cykel. 36.44 😅 Brukar ha det dagen efter äl. Beräknad mens var igår.

Gissar på anovulatorisk cykel?

• amiilee
    MrsHoppas skrev 2024-01-05 14:32:23 följande:
    Okej fattar! Men borde inte alla ÄL test vara positiva då 2-5/1? 🤔 så här ser testen ut. Vissa är tagna på morgonen, andra på dagen/kvällen.

Man brukar ha ?peak? och sen släpper ägget 12-48h efter. Sen ska tempen vara högre i minst tre dagar för att bekräfta att ÄL skett. Utifrån din tempkurva tycker jag inte att man kan bekräfta att ÄL skett men kan ju likaväl vara idag (tempen brukar vara väldigt låg precis när ägget släpps). Alla ÄL-test måste inte vara positiva efter. Men om tempen fortsätter att vara låg/inte stiga/inte kan bekräfta ÄL kan man ju få positivt på ÄL-test igen för att kroppen fortsätter försöka ägglossa

• amiilee
    fancyr skrev 2024-01-09 06:01:52 följande:

Min kurva ser ut såhär just nu. 

Vet någon vad 5-1 betyder där nere? 

räknar ner BIM har jag fått för mig? Och T är Bim. vet inte om det står för testdag? 

• amiilee
    pannkakssmet skrev 2024-01-31 11:58:32 följande:
    Tack för svar! Man blir så knäpp när man analyserar så mycket 😂 Speciellt när man läser överallt att tempen 'måste öka direkt' mm men då kan jag lugna mig lite 😊
    Skulle försöka få till mys idag också utifall att kroppen inte lyckades ägglossa (tempen imorgon kommer nog visa) 
Svar på tråden Tempkurvor