• Natalina1451

Tempkurvor

Hej! hoppas ni kan hjälpa mig få lite klarhet i min situation. 

Den 25/10 fick jag ett sent missfall, jag har blödigt till i måndags 20/11, den 21/11 - 23/11 blodblandade flytningar. den 24/11 började jag blöda MYCKET igen och har gjort det sen dess. 

Jag tog ett negativt graviditetstes den 20/11 och fick samtidigt starkt lh-test. Bifogar bilder. Det var två olika märken och den 21/11 blev båda testen positiva. 

Först satte mc ut ägglossningen till den 21/11 

Sen plötsligt idag ändrade den till att det skulle varit den 23/11. 

men varför blöder jag så? Kan det vara mensen som kom? Men borde det inte synas på tempen då? 

• Natalina1451
    Maymom skrev 2023-11-26 22:14:05 följande:
    Utifrån det du skriver hade jag gissat att det är mensen. Men tempen verkar inte stämma helt med det heller... men jag lutar mest åt mens i min gissning.

är det en mensliknande blödning eller är det mycket klumpar, mer som missfallsblödning?

Vet att jag själv var förvirrad efter mitt Ma. Visade sig att jag hade ÄL när jag trodde mensen skulle komma, trodde tempen skulle sjunka men den steg istället. Tempen kanske kan bli lite konstig innan kroppen Är helt tillbaka igen.

Jag tänker också mensen, men så tittar jag på tempen och fattar ingenting .. 

jag har varit gravid eller ammat nästan konstant sen 2016 (3 barn) så har bara haft ett fåtal menscyklar däremellan och aldrig med binda utan använder tampong så ingen aning längre hur min mens är 🙈 

den här blödningen är till och från, det liksom rinner till med stora koagel och svämmar över en maxibinda på ett par minuter. sen lugnar det sig och så börjar det om efter en timme ibland två, känner som lite värk i livmodern innan blodet. 

• Natalina1451

Såhär ser min kurva ut, tror ni det har varit ägglossning? Fick två superstarka öh-test cd 10 och 11. Men på cd 14 började jag blöda mycket, som fortfarande håller i sig.. kan det sluta blöda och bli ett plus nästa vecka ändå eller vad håller kroppen på med 🙃 

• Natalina1451
    Cashili33 skrev 2023-11-30 16:40:47 följande:
    Hm , så du fick pos ÄL test cd 10-11 så kanske ÄL cd 11-12 och sen har du blött sedan cd 14? Vad är det för blödning ? Man kan få en ägglossningsblödning men den ska bara var något litet och ej varaktigt 

blöder du mkt fortf ? 
    Jag fick svar idag, det är graviditetsrester som gör så det blöder. kommer få skrapas imorgon. fick ett sent missfall för drygt 5 veckor sedan som har blödigt sen dess men som lugnade sig lite förra veckan och då verkar det som att jag ägglossade men så tilltog blödningen igen och det blöder mycket så fick söka vård idag då visade det sig att jag måste få Hjälp för har bldöigt för länge nu.. så är kört för denna månaden dåra 😔 hoppas kroppen kommer igång snabbt igen 🤞🏻
  • Natalina1451
    Cashili33 skrev 2023-11-30 20:05:23 följande:
    Usch då, beklagar 
    kanske var det ej ÄL hormon det reagerade på utan gravid - hormon- rester då 

håller tummarna att skrapningen går bra imorrn 
    Tack 🙏

Kanske det? Är lh-testet känsligare än graviditetstest? För gravidtesten hade varit negativa Sen veckan innan, därför jag testade med lh-test 
  • Natalina1451

jag var inne för en akut skrapning efter ett sent missfall den 1/12, räknade blödningen efteråt som mens och började ha äggviteflytningar för 2 dagar sedan. har testat med lh-rester 2 gånger om dagen senaste dagarna inget positivt ännu. Men tycker ändå det ser ut som att jag kan ha haft ägglossning, vad tror ni? 
  • Natalina1451

Nu blir jag inte klok, vilken temperatur skulle ni ha valt? Alternativt använt den här kalkylatorn för o få rätt temp utsatt, men med vilken temp som utgångsläge? 

vid 4 så blev jag sparkad i ansiktet av min 2åring och vaknade lite i panik, hade ingen aning om vad klockan var så tempade och somnade sen om. Sen vaknade jag av gubbens alarm 07;10 och tempade igen.. 

• Natalina1451
    fancyr skrev 2024-01-18 08:19:14 följande:

Har iof hittat väldigt många trådar som skriver att RFSU testa tidigt visat negativt när andra testa tidigt visat plus. Även samma dag. Många litar inte på RFSU tester. Det var just RFSU testa tidigt som jsg använde. har ett till hemma men tänkte kolla med apoteket om man får byta. 

Jag tycker rfsus testa tidigt har varit det bästa, fick positivt på dom när jag fick negativt på tento och clearblus testa tidigt digitalt 
Svar på tråden Tempkurvor