• SaandraR

Tempkurvor

Hej!
    Jag började med natural Cycles nyligen så detta är första månaden jag tempar. Tog därför äl test samtidigt, borde vara på äl + 7 eller 8 enligt positivt test nu. 

Men har inte fått äl bekräftat och går inte kurvan väldigt upp o ner, ska den inte va mer jämn efter äl? 

helt ny på det här hehe

• SaandraR
    Nellygirl93 skrev 2023-03-12 09:18:27 följande:

Man säger att tempen ska va hög i tre dagar minst efter ÄL, så enligt din graf kan den ej bekräfta ÄL eftersom du hade två höga dagar och sen dipp! 

Är inget proffs på tempning heller då jag hållit på sedan februari, men om du tempar varje dag vid samma tid (Max 30 min diff) och att du tar tempen direkt när du vaknat så ska det vara så tillförlitligt det är möjligt. När hade du ÄL enligt tester? 

Okej. Jag fick positivt test förra fredagen, typ där grafen visar ?väntar på att bekräfta?
  • SaandraR
    Maymom skrev 2023-03-12 09:45:17 följande:

Maja14:
    väldigt positivt med en sån höjning, sök på trifasisk graf så kan du läsa mer.😊

Saandrar:
    jag tycker det ser ut som att din ÄL var på cd34.
    kanske att kroppen försökte ägglossa tidigare men inte lyckades, men nu tänker jag högt. :)
    Hur långa cykler brukar du ha?

Jag vet inte då jag slutade med p-piller och gick över till NC ganska nyligen:) men kan ju va så att jag inte fick äl ? Hade äl flytningar och andra symtom dock runt där när äl testet visade pos
  • SaandraR

hej!
    Fixk positiva äl test dag 19 men har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning , är det så att ägget Inte lossnade? :/ vad är era erfarenheter när det blir såhär?

• SaandraR
    Cashili33 skrev 2023-07-02 14:06:15 följande:

Du hade inte ÄL cd 14 då? Fast nä det går ju inte om du hade pos test 5 dgr senare .. var det digitalt test eller stickor ? 

ser inte ut som om du haft ÄL med tanke på att tempen runt cd14 och framåt va lika hög 

Nae, har testat typ hela tiden eftersom jag har ganska oregelbunden cykel. Fick starka känningar i kroppen på äl och positivt digitalt, och med två olika teststickor på dag 19 o ändå håller tempen på såhär..
  • SaandraR
    Cashili33 skrev 2023-07-03 06:05:54 följande:

Kanske lyckades inte kroppen lossa ett ägg 

hur ser tempen ut nu? 

nya tecken på ÄL? 

nej kanske inte :/ 
    tempen är samma som igår. Äl testen negativa men hugger/bultar till i ena äggstocken ibland..
  • SaandraR
    SaandraR skrev 2023-07-03 22:42:49 följande:
     nej kanske inte :/ 
    tempen är samma som igår. Äl testen negativa men hugger/bultar till i ena äggstocken ibland..
    Ägglossning har jag haft iallfall för visst är detta ett svagt streck..?

• SaandraR

Ska man fortsätta tempa efter man plussat? För i appen så kommer det fortfarande upp att man ska göra det ? Jag känner bara att jag blir nojig av det ? Om tempen går pyttelite neråt så blir man ju det..tänkte om det fanns nåt syfte med att fortsätta tempa.

• SaandraR
    Sanlin90 skrev 2023-07-16 08:54:39 följande:

Jag hoppas verkligen den kommer idag annars funderar jag på att börja med munkpepparn idag igen och se om jag kan få en ägglossning iaf senaste cyklerna har ju varit utan och extremt långa :(

Jag har haft problem med väldigt sen eller svag ägglossning efter jag slutade med p-piller , sen började jag med rosenrot från första dagen på mensen och ägglossningen kom en vecka tidigare :)
Svar på tråden Tempkurvor