• studerade

Är de försent att jag får en temp stegring nu? Är första gången jag tempar och har svårt att få till rätt med sömnen att sova 6 alt 4 sammanhängande. Tar tempen mellan 03,30-07,30. 

• studerade
    Maymom skrev 2023-03-17 12:54:48 följande:
    Nej det ser väldigt lagom ut med en höjning på cd16.
    förmodligen ÄL då cd15.
    hur lång cykel brukar du ha?
    lutealfasen, mellan ÄL till mens, brukar vara runt 14 dagar, oftast har man själv alltid lika lång lutealfas men dagarna innan ÄL, från mens till ÄL kan variera.
    tempen efter ÄL ska ju vara högre än innan ÄL så får se om din stiger ytterligare eller hur det blir.

man lär sig mycket om sin kropp när man tempar, så bra beslut att börja med det.😊
    bara häromdagen såg jag nån som skrev att tempen stiger tydligt dagen efter man druckit alkohol och det syntes tydligt i hennes graf.

helst ska man mäta tempen samma tid varje dag, efter ett visst antal sammanhängande timmar sömn, eftersom du mäter olika får du de små trianglarna istället för prickar. Detta gör grafen mer osäker.

Man kan testa att räkna om tempen. tempar du normalt sett kl.4 och en morgon istället tempar en timme senare så lägger du på 0.1. En timme tidigare drar du av 0.1 osv.
    men jag vet inte om det heller blir helt rättvisande, det bästa är nog att tempa samma tid. Du skulle ju kunna testa att ändra denna cykelns tempar utifrån det och lägga in under januari, så kan du jämföra hur grafen ser ut efter du har redigerat dem jämfört med nu.😊
    tack ❤️ fick en rejäl temp ökning inatt ❤️
  • studerade
    Cashili33 skrev 2023-03-18 19:19:40 följande:
    Du har väldigt låg temp , har du alltid så ? 
    Hej jo jag brukar vara låg ☺️
    Maymom skrev 2023-03-17 12:54:48 följande:
    Nej det ser väldigt lagom ut med en höjning på cd16.
    förmodligen ÄL då cd15.
    hur lång cykel brukar du ha?
    lutealfasen, mellan ÄL till mens, brukar vara runt 14 dagar, oftast har man själv alltid lika lång lutealfas men dagarna innan ÄL, från mens till ÄL kan variera.
    tempen efter ÄL ska ju vara högre än innan ÄL så får se om din stiger ytterligare eller hur det blir.

man lär sig mycket om sin kropp när man tempar, så bra beslut att börja med det.😊
    bara häromdagen såg jag nån som skrev att tempen stiger tydligt dagen efter man druckit alkohol och det syntes tydligt i hennes graf.

helst ska man mäta tempen samma tid varje dag, efter ett visst antal sammanhängande timmar sömn, eftersom du mäter olika får du de små trianglarna istället för prickar. Detta gör grafen mer osäker.

Man kan testa att räkna om tempen. tempar du normalt sett kl.4 och en morgon istället tempar en timme senare så lägger du på 0.1. En timme tidigare drar du av 0.1 osv.
    men jag vet inte om det heller blir helt rättvisande, det bästa är nog att tempa samma tid. Du skulle ju kunna testa att ändra denna cykelns tempar utifrån det och lägga in under januari, så kan du jämföra hur grafen ser ut efter du har redigerat dem jämfört med nu.😊

Nu har jag mer tid att svara, och ska testa och kolla. Tack så jätte jättemycket för dit/era svar☺️ jag har mellan 23-27 dagar och oftast ca 10-12 luteafas. ska man räkna från positivt äl test eller dagen efter när de är äl test?

tycker de e superhäftigt att tema, maken förstår inte riktigt min iver 🤣🤣🤣 

blir så lycklig och tacksam när jag fick min temp stegning ❤️ visst är de så att ägget släppt då. Utan tempökning inget ägg? 

• studerade

Hej och tack igen 🤩 om jag hade äl dag 16 och beräknad inte mens dag 25 så blir de kort luteafa?alkt att bim är dag 27?

• studerade
    Maymom skrev 2023-03-19 22:00:11 följande:
    Ja 9 dagar är väldigt kort lutealfas. Jag vet inte vilket spann som ses som normalt, runt 14 dagar har jag hört bara lite generellt. Så räkna hellre med bim på cd27, men du kommer ju få en tydligare bild över hur din cykel ser ut nu när du tempar. Oftast har man som sagt alltid lika lång lutealfas, så märker du nu att den är 11 dagar så räkna på det framöver.(om du nu får någon mens nu)
    Plus att om du ska ta graviditetstest så är ju ÄL+9 i tidigaste laget, många som får negativt då som plussar några dagar senare.
    Blir spännande att följa din graf framöver. :)

tack de är ju så roligt ❤️ har räknat och oftast 11-12 dagar senaste tiden. Har inte så stor koll på äl innan de. 

åå tack de är bra att du säger, osäker på när jag kan börja testa med tidiga ☺️ för enligt de är de justerande äl+ 5-6 🤣🙈

tog temp ca 0030 och då var den 36,50 sedan tog jag igen ?vanliga? tiden 04,30 och då visade den 36,33 och nu på morgonen 36,60. Visst ska jag ta den 36,33 fast den var höre före och efter?  Blev jätteglad och tänkte ?implementering? ❤️

• studerade

Maymom:

tacl för att du delar med dig och supergrattis till graviditeten ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️  är du med i bim mars? 

jag fick en till låg temp idag? hoppas nu på stor stigning imorgon ❤️

• studerade

Tack alla ni kloka och kunniga ❤️ vet inte hur jag ska få till bättre mätningar, skiljer sig mycket när jag blir väckt av yngsta och/eller spontan vaknar 🙈 

hur lyckas ni andra med småbarn. 

vakna 02 och sedan sov till 05,30 och tog temp då 36,14 🙈🙈 

maymom: har inte gjort de än men gör jag de då vara på en tidigare månad? Minns inte riktigt vilka tider jag tog i förhållande till när jag skrev in 🙈 

• studerade

bild 1är nuvarande och har haft 2 spotings (aldrig haft) och har inte kommit upp i någon temp. Kör samma tid kan diffa 30 min. Har slutat med lite naturpreparat som jag misstänker nu sänkt min temp och get spotings. måste kanske börja om eller är detta min ?normala? temp, om ni förstår hur jag menar 🙈
    Bild 2 är min första tempkurva och blev ?ändå? hyfsad. 
  • studerade

Tredje månade

n

tredje månaden jag tempar och denna månad är olika de två tidigare! Jo söker efter allt ❤️❤️❤️ haft äl/mens verk senaste dagarna så hoppas att detta är månaden med ++ . 

vad tror/tänker ni som är kunnigare? jo jag vet att jag kan vänta och se men vad är de för roligt med de 🤣

• studerade
    Syskonförsök skrev 2023-05-13 09:21:31 följande:

Åh studerande! Länge sedan jag såg till dig! 

men JA, det ser ut som en vinnande graf!!! Hoppas hoppas! Uppdatera när du vet❤️

Hej har varit lite fullt upp med livet 🤣🙈 men tempar på ❤️ 
    Cashili33 skrev 2023-05-13 10:25:33 följande:
    Denna månad ser det ut som om du har mer progesteron efter ägglossningen. Det är bra. Tidigare månader dippar tempen rätt snabbt och sick-sackar och du får mens rätt tidigt

Håller tummarna för denna gång 
    Tack, de hade jag ingen aning om ❤️ dagens temp låg forfarande högre än vanligt ❤️❤️ uppdaterar så fort jag vet mer ❤️
  • studerade

Tyv

tyvär tempsänkning så mensen kommer nog i morgon. tror min kropp äntligen är i fas, dessa två tidigare kurvorna är första gången jag haft mens på över två år ❤️❤️❤️ så kommer fortsätta hänga här ❤️

• studerade

Hej varit oaktiva ett tag men nu verkar de hända saker ❤️❤️❤️❤️ gjorde ett grav test som var negativt men de var 1-2 dagar innan bim, tempen stiger och ingen mens så kommer testa någon dag framöver ❤️❤️❤️❤️ någon som är bekant med thriphasic patter? första gången för mug

• studerade
    vågar jag hoppas ❤️ mensen varierar 23-27 dagar. har aldrig fått denna dipp 😍 när den sjönk igår tänkte jag att du kommer mensen, Inge mer med de. Och nu på morgonen 😍🤩😍🤩 hant att morgonkisa , är tempen lika eller högre så blir de att testa imorgon ❤️❤️❤️❤️❤️😍 
  • studerade
    Lojsan DN skrev 2023-10-17 17:04:28 följande:
    studerade skrev 2023-10-17 07:08:59 följande:
    Bilden kom inte med ❤️

Det där kan absolut vara en implantation dipp  😃 Så hur har det gått i dag, kommit någon blödning en?
    Nej ingen mens 😍❤️😍❤️ blir att testa imorgon ❤️
    Cashili33 skrev 2023-10-17 17:58:31 följande:

Håller tummarna!! 

är inte jättevanligt att ägget fäster äl 12 kanske MEN hoppet är det sista som lämnar så jag håller alla tummar och tår jag kan ❤️

Hoppet finns ❤️ är inte så rutinerat med ff men där stod de att dippen räknas från dag 5-12. Har ingen aning mer än så ❤️❤️

Hempe: så länge du har hög temp och ingen mens så är de ju bra ❤️
  • studerade
    Hampee skrev 2023-10-18 13:10:13 följande:
    Tack alla ni som har svarat. hade fortfarande hög temp i morse och ingen mens eller molvärk än. Avvaktar några dagar till och ser och tar ett till test om ingen mens kommer 🙏🏻

@studerade tog du något test idag? ☺️
    Hej jo de var neg och tempen sjönk idag. blur inte klok varför min cykel ändrats såå mycket. 
    Lojsan DN skrev 2023-10-18 15:28:04 följande:
    Har du tagit test i dag? 😃
    Tyvärr 
  • studerade

Någon som haft? Tog gravtest testa tidigt igår men de var neg. Känner mig förhoppningsfull efter dagens temp ökning ❤️
  • studerade
    Nanathalie skrev 2024-11-10 18:12:54 följande:
    Hur svagt plus? Vilken cykeldag? Hur stor sänkning?

Förlåt 🙈 fick inte med bilden., riktigt svagt plus, beräknad mens ca nu på torsdag, cykelvagn 22 ☺️

Svar på tråden Tempkurvor