Tempkurvor
Jag hakar på här!
Börjar tempa nu och vill lära mig allt! Så ska bli kul att följas åt här 😊
Jag hakar på här!
Börjar tempa nu och vill lära mig allt! Så ska bli kul att följas åt här 😊
Cashili33 : Åh tack! Va spännande, läst massa om det nu senaste dagarna!
Jag befinner mig runt ÄL nu (förhoppningsvis) men tar det sig inte denna gången så har jag åtminstone en månads graf på temp till nästa ÄL 😊 just nu vill jag mest kunna se att ÄL faktiskt skett!
Har en gammal NC temp men kör med FF appen, börjar så helt enkelt 😃❤️
Behöver hjälp av er som är proffs på temp! Detta är första cykeln jag tempar!
Igår (lördag 25e) fick jag positivt ÄL test (CB digitala lila tester) och i tre dagar innan hade jag blinkande gubbe. Detta är tempkurvan, borde dagens temp vara högre eller?
Nellygirl: den ökar när du ägglossat 😊 brukar oftast dimpa ner innan den börjar öka. Ägglossningstest visar bara LH ökningen, så när din temp ökar kommande dagar så har ÄL skett
Cashili33:
Är helt nybörjare med temp! Slutade med preventivmedel i somras och därefter har mina cykler varit rejält spårade.. 20 dagar, 60 dagar, 42,45,33 och nu ?(?) så konstigt! Omöjligt att lyckas fånga ÄL om jag nu ens har det?
Därför kör jag iallafall nu med temp och test för att försöka ha nån chans.
Spännande att lära sig om kroppen iallafall! Och tack för svar! Får fortsätta tempa och ligga och hoppas på de bästa 😂🙏🏼
Nu kunde FF appen bekräfta min ÄL som då skedde i måndags? Efter tre dagar med högre temp! Så nu börjar väl 2 veckors väntan 🥲
Kaktusen94:
Jag hade samma, tempen sköt i höjden rejält samma dag jag fick positivt ÄL test, för att sen gå ner och sen öka igen 😂
Maja14:
Tycker det ser ut som du är på ÄL+8 enligt din graf? Har du testat med ?testa tidigt? test?
Jag plussade i tisdags på min ÄL+8 och då såg min graf ut såhär!
Sjukt att man ser så tydliga temp ökningar dagen efter man druckit alkohol 😂 jag tyckte mig se 3 st starka peakar och alla va dagen efter jag druckit! Så glöm inte lägga in det i appen!
Hej!
Jag började med natural Cycles nyligen så detta är första månaden jag tempar. Tog därför äl test samtidigt, borde vara på äl + 7 eller 8 enligt positivt test nu.
Men har inte fått äl bekräftat och går inte kurvan väldigt upp o ner, ska den inte va mer jämn efter äl?
helt ny på det här hehe
Man säger att tempen ska va hög i tre dagar minst efter ÄL, så enligt din graf kan den ej bekräfta ÄL eftersom du hade två höga dagar och sen dipp!
Är inget proffs på tempning heller då jag hållit på sedan februari, men om du tempar varje dag vid samma tid (Max 30 min diff) och att du tar tempen direkt när du vaknat så ska det vara så tillförlitligt det är möjligt. När hade du ÄL enligt tester?
Maja14:
Jaha då förstår jag 😄
Ja men vanliga testerna kräver ju rätt höga halter, så köp ett testa tidigt och prova nu! 😍
Nellygirl93; Ska nog köpa mig ett testa tidigt imorgon 🤩. Grattis till ditt pluss 🤗🤗🤗