• Mathilda88

Tempkurvor

Jag har denna månaden börjat med att temps för första gången, trodde förr det räckte med ägglossningstest - man lär så länge man lever 😅🤞. Vi har manlig faktor men hoppas kunna fixa innan ev IVF i sommar. 

Så här ser så min första kurva ut hittills. Vilka appar använder ni? Jag har Flo sen snart 1,5 år som jag trivs med.

• Mathilda88
    Cashili33 skrev 2023-02-26 14:33:39 följande:
    Jag använder fertility friend 

Nu har jag inga andra kurvor från dig att jfr med men din kurva ser bra ut tkr jag 

när har du BIM? 
    Okej, tack! Jag har BIM 1/3, så nu om ngn dag bara. Jag tempar på morgonen varje dag i samband med att jag vaknar :)
  • Mathilda88
    t123 skrev 2023-02-27 20:09:05 följande:

Ja! Lägger in förra cykeln här:

Tycker alltså att tempen innan äl ligger så högt, inte alls som jag är van vid! Den cykeln började efter en kemisk graviditet. Men jag blev alltså gravid, men i vecka 5+0 började jag blöda. Och det verkar fortsätta med tempen den här cykeln också som alltså är på bilden jag visade ovan!

När jag blev gravid i oktober (som visserligen slutade med MA i vecka 12) såg tempen ut såhär innan äl och så har det alltid varit innan det också:

Det kanske inte ens har någon betydelse men det är märkligt att basaltempen blir annorlunda plötsligt! 😅

Fascinerande kurvor! Spännande att titta på och jämföra ja 😃
  • Mathilda88
    Foodie92 skrev 2023-03-01 08:10:36 följande:
    Hoppas den håller sig hög nu när du vaknar😊
    Tack för omtanken ❤️ Tyvärr har den dykt idag, från 37,3 senaste dagarna till 36,8 idag. Har trots allt haft en äggledarinflammation hela denna cykeln och inne på antibiotikakur nummer 3, så ägget har kanske inte ens kommit in i livmodern? Väntar nu bara på mensen helt enkelt.
  • Mathilda88

Alltså det här med mun-termometer 😅, känns helt värdelöst hittills! Hur jag än tar den så blir den olika var gång även när jag tar den fem gånger direkt efter varandra. Allt från ex 36,26 till 36,78 häromdagen. Även om jag försöker ta den på exakt samma ställe och i samma vinkel. Då var vanliga örontermometern mkt bättre! 

• Mathilda88
    Lojsan DN skrev 2023-03-17 04:37:38 följande:

Då rekomenderar jag att ta tempen vaginalt, där hoppar inte tempen lika mycket.

Man kan ju vara en sådan som sover med öppen mun och då måste man vänta några minuter innan man kan ta tempen. 

Örontemp är inget alternativ i bbt världen 😊 

Vad betyder bbt? 🙃
    Åh gud nej tack, det är jag verkligen inte sugen på att göra 😅????. Räcker med allt de ska upp med där i samband med preliminärt kommande IVF...! Örontemp-kurvan var superfin och följde perfekt både före och efter ÄL, men nuvarande termometern är helt bananas?! Och jag har alltid haft klockren cykel med ÄL på CD 12-13 med BIM på CD 25-26. 

Jag jobbar nätter, men tempen har ändå legat i korrekt kurva när jag tempar mig i örat på morgonen. 

Cashili33: Okej tack, tror jag snarare slänger termometern då 😂, känner mig inte intresserad av att ta den vaginalt helt enkelt 😅. Okej, skulle jag ta första värdet varje gång så hade det blivit en helt orimlig kurva 😅. Den pendlar upp och ner för vart test, så inte bara stigande exempelvis. Köpt en Beuer från graviditestkollen.

• Mathilda88
    t123 skrev 2023-03-17 06:41:15 följande:

Jag fick ju ett missfall en vecka efter plusset förra månaden, men nu är jag igång igen och väntar ut de sega dagarna efter ÄL 😏 Såhär ser min kurva ut hittills, hoppas den fortsätter se bra ut kommande dagarna nu!

Så tråkigt med missfallet! Håller tummarna nu! Ser lovande ut!
Svar på tråden Tempkurvor