• Matildaaa

Tempkurvor

Beroende på om jag räknar ägglossningstestet på cd 15 som positivt eller ej räknar appen att jag haft ägglossning dag 15 respektive dag 17, vad tror ni? Hjälp mig! :) 
  • Matildaaa
    Symetrical skrev 2023-01-18 08:21:25 följande:
    Jag skulle inte räkna det som positivt, även om det är absolut starkast. Skulle tippa på att du missade peaken, kanske under natten till cd 15, eftersom det var så pass mycket svagare redan på eftermiddagen 😊
    Utifrån både test och flytningar skulle jag tippa på äl cd 16 eller ev natten till cd 17. Tror att ff har svårt att spå exakt pga för få tempar innan förmodad äl. Dessutom ser jag att du tagit tempen lite fel tid flera dagar (de tempar som ser ut som trianglar). Om man tar avvikande tid kan man med fördel räkna om dessa och föra in tillsammans med rätt mätningstid med hjälp av exv den här sidan 
    https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
    Tack för att du tog dig tid att svara, jag tänker också att jag missade peaken, testade på eftermiddagen cd 14. De senaste cyklarna har varit 35 dagar så jag tänkte att jag börjat tidigt haha! Vi har en förkyld 11 månaders hemma som vaknar 1711 gånger per natt, så tempningen är lååååååångt från optimal! ;)
Svar på tråden Tempkurvor